Πρόκειται για τη μεταβολή του υπολογισμού του πετρελαίου και της ασφάλτου η τιμή των οποίων καθορίζεται ακόμη και σήμερα την εποχή της πληροφορικής, από την τιμή που διαμορφώνεται την 20ή του πρώτου μήνα του κάθε τριμήνου γεγονός παράλογο αφού με την τιμή μιας και μόνο ημέρας καθορίζεται η τιμή ολόκληρου του τριμήνου, γεγονός που προκαλεί μεγάλη αδικία για τις τεχνικές εταιρείες που ήδη βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση.

Πρόκειται για τη μεταβολή του υπολογισμού του πετρελαίου και της ασφάλτου η τιμή των οποίων καθορίζεται ακόμη και σήμερα την εποχή της πληροφορικής, από την τιμή που διαμορφώνεται την 20ή του πρώτου μήνα του κάθε τριμήνου γεγονός παράλογο αφού με την τιμή μιας και μόνο ημέρας καθορίζεται η τιμή ολόκληρου του τριμήνου, γεγονός που προκαλεί μεγάλη αδικία για τις τεχνικές εταιρείες που ήδη βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση.

Οπως υπογραμμίζεται σε επιστολή του ΣΤΕΑΤ προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών το αίτημα είχε υποβληθεί σε παλιότερες συναντήσεις μεταξύ των δυο πλευρών μαζί με άλλα και είχε αναγνωριστεί ότι ήταν δίκαιο, γι' αυτό δόθηκαν εντολές για την αντιμετώπισή του, ωστόσο η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου έχει αντίρρηση στην προώθηση της σχετικής τροπολογίας που τις έχει σταλεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την οποία αντιμετωπίζεται το πρόβλημα καθιερώνοντας τον μέσο όρο.

Αναλυτικά ο ΣΤΕΑΤ μεταξύ των αιτημάτων που είχε υποβάλει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ήταν και το αίτημα «για μεταβολή του τρόπου αναθεώρησης των πετρελαιοειδών και το αίτημα για μείωση του προκαταβλητέου φόρου 3% για τις τεχνικές εταιρείες, υπερβολικό και επαχθές ποσοστό όταν ο τελικά επιβαλλόμενος φόρος είναι αρκετά μικρότερος και εφόσον βεβαίως οι επιχειρήσεις είναι κερδοφόρες».

Στα δυο αυτά αιτήματα υπήρξε ανταπόκριση από την πλευρά του ΥΠΕΘΟ, αναγνωρίστηκε το δίκαιο τους και δόθηκαν σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπιση των αντίστοιχων προβλημάτων. Ωστόσο όπως υπογραμμίζει ο ΣΤΕΑΤ στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών αν και πέρασαν μήνες από τότε δεν υπάρχει μεταβολή στο ισχύον καθεστώς.

Ειδικότερα για το πετρέλαιο και την άσφαλτο η τιμή με βάση τις υφιστάμενες διατάξεις συνεχίζει να καθορίζεται από την τιμή που διαμορφώνεται την 20ή του πρώτου μήνα του κάθε τριμήνου, με αποτέλεσμα παράλογα και εσφαλμένα, με την τιμή μιας και μόνο ημέρας να καθορίζεται η τιμή ολόκληρου του τριμήνου.

Ο ΣΤΕΑΤ στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχει επισημάνει «την αυτονόητη αναγκαιότητα του προσδιορισμού (την εποχή της πληροφορικής) της τιμής των πετρελαιοειδών και της ασφάλτου με βάση την πραγματική μέση τιμή καθ' όλη την διάρκεια του τριμήνου».

Τροπολογία

Προσθέτει ότι μετά το αίτημα του κλάδου προωθήθηκε Τροπολογία από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. που αντιμετωπίζει το πρόβλημα καθιερώνοντάς τον μέσο όρο, η οποία τροπολογία όμως δεν προωθείται από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών γιατί υπάρχει προβληματισμός ή αντίρρηση από αρμόδια Υπηρεσία.

Και αυτό όταν όπως υπογραμμίζει ο ΣΤΕΑΤ στην επιστολή του στον υπουργό ΥΠΕΘΟ ο σημερινός τρόπος υπολογισμού περιφρονεί την κοινή λογική και τους στοιχειώδεις κανόνες δικαίου που πρέπει να διέπουν τις σχέσεις των συμβαλλομένων με το ελληνικό Δημόσιο τεχνικών εταιρειών.

Επίσης όταν το τελευταίο χρονικό διάστημα η κατάσταση ακραία επιδεινώθηκε από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής των καυσίμων που επηρεάζει με δραματικό τρόπο και τις άλλες τιμές υλικών (σίδηρος, τσιμέντο κλπ.) και τις κατασκευαστικές εργασίες, έτσι ώστε να μην αρκεί πλέον ακόμη και η συγκεκριμένη ρύθμιση και να απαιτούνται επιπλέον σοβαρά μέτρα των οποίων τη λήψη ανεξάρτητα ζητούμε.

Και επιπλέον όταν οι τεχνικές εταιρείες που αγωνίζονται μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να επιβιώσουν υπόκεινται στην τεχνητή «αφαίρεση» χρημάτων που δικαιούνται, ενώ συγχρόνως βεβαίως ζητείται από αυτές να είναι συνεπείς προς τις υποχρεώσεις του προς το ελληνικό δημόσιο.

Παρέμβαση Αλογοσκούφη

Γι΄αυτό ο ΣΤΕΑΤ ζητεί την παρέμβαση του κ. Αλογοσκούφη για την προώθηση χωρίς άλλη καθυστέρηση της σχετικής τροπολογίας πέρα από τις αντιρρήσεις κάποιων υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη και τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας που δεν αντιμετωπίζονται με «υπηρεσιακά» ή γραφειοκρατικά κριτήρια εν μέσω της σημερινής σοβαρής κρίσης. )

(Από "Ναυτεμπορική", 6/08/2008)