Οι νέες επιδοτήσεις της Γαλλίας για την αυτοκινητοβιομηχανία "ανοίγουν το δρόμο" για να αντέξει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία την απειλή της εισροής φθηνότερων κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Bruno Le Maire. Σύμφωνα με μια δέσμη μέτρων που περιγράφηκε τον Μάιο για τη στήριξη των ''πράσινων''

βιομηχανιών, η γαλλική κυβέρνηση θα καταβάλλει επιδοτήσεις μόνο για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με βάση τις εκπομπές ρύπων των παραγωγών τους. Αυτό θα πλήξει τους κατασκευαστές από την Κίνα, όπου η βιομηχανία βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό με άνθρακα, όπως επισημαίνουν οι FT. 

Μιλώντας στο Πεκίνο, όπου συναντήθηκε με Κινέζους ηγέτες για να συζητήσει το εμπόριο και τις επενδύσεις αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Le Maire δήλωσε ότι "δεν ανησυχεί" για την απειλή των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών από τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

"Νομίζω ότι με τις νέες νομοθετικές μας αποφάσεις, ανοίγουμε το δρόμο στην Ευρώπη για μια λιγότερο αφελή προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των εκπομπών της βιομηχανίας", δήλωσε.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ανησυχούν από την κινεζική πρόοδο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τη χώρα να έχει αναλάβει τα πρωτεία στην παραγωγή μπαταριών και τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να ξεπερνούν τους δυτικούς αντιπάλους στην εγχώρια αγορά της Κίνας.

Ενώ οι κινεζικές πωλήσεις EV βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο στην Ευρώπη, θα μπορούσαν να φτάσουν το 1,5 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, που αντιστοιχεί στο 13,5% των πωλήσεων της ΕΕ το 2022, σύμφωνα με την Allianz.

Για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η ταυτόχρονη απώλεια μεριδίου αγοράς στην πατρίδα τους και στην Κίνα θα είχε σοβαρές επιπτώσεις. Οι όμιλοι αντιμετωπίζουν πρόσθετη πίεση από την πολιτική της ΕΕ που απαιτεί τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035. Σύμφωνα με τον νέο γαλλικό νόμο, ο οποίος αναμένεται να εγκριθεί πλήρως από το κοινοβούλιο μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής πιθανόν να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για κίνητρα, τα οποία αξίζουν μεταξύ 5.000 και 7.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα.

"Κάθε χρόνο ξοδεύω 1,2 δισ. ευρώ για να στηρίξω την πράσινη βιομηχανία και να στηρίξω τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς να με νοιάζει αν έχουν παραχθεί από βιομηχανία που εκπέμπει πολύ CO₂ ή από βιομηχανία που εκπέμπει λιγότερο CO₂", δήλωσε ο Le Maire, εξηγώντας γιατί αλλάζει την πολιτική. "Είμαι αποφασισμένος να στηρίξω την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία".Ωστόσο, ο Le Maire δήλωσε ότι θα καλωσόριζε περισσότερες άμεσες κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων. Η κινεζική XTC New Energy Materials ανακοίνωσε πρόσφατα κοινοπραξίες με τον γαλλικό πυρηνικό όμιλο Orano για την παραγωγή υλικών μπαταρίας.

Ο ηγέτης των EV της Κίνας, η BYD, με έδρα το νότιο τεχνολογικό κέντρο Shenzhen, εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει εργοστάσιο στην Ευρώπη, ενώ η κινεζική Envision κατασκευάζει εργοστάσιο μπαταριών στη βόρεια Γαλλία στο πλαίσιο συνεργασίας με τη Renault.

"Αναμένουμε να έχουμε περισσότερες κινεζικές επενδύσεις στη Γαλλία, πιο συγκεκριμένα στον τομέα της πράσινης μετάβασης και της πράσινης κινητικότητας", δήλωσε ο Le Maire, ο οποίος ταξίδεψε επίσης στο Shenzhen την Κυριακή για να συναντηθεί με τους διευθύνοντες συμβούλους της BYD και της XTC.

Ο υπουργός Οικονομικών, η επίσκεψη του οποίου ακολούθησε μια συνάντηση στην Κίνα φέτος μεταξύ του Εμανουέλ Μακρόν και του Σι Τζινπίνγκ, συναντήθηκε το Σάββατο με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης He Lifeng, ο οποίος επιβλέπει την οικονομική πολιτική. "Χρειαζόμαστε την Κίνα ως βασικό εταίρο για την παγκόσμια ανάπτυξη", δήλωσε ο Le Maire. Πρόσθεσε μάλιστα ότι οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία για την επίλυση των "ρυθμιστικών αποκλίσεων στον τομέα των καλλυντικών", όπως τις αποκαλεί η Γαλλία.

Οι Γάλλοι εξαγωγείς ανησυχούν ότι τα ρυθμιστικά πρότυπα της Κίνας μπορεί να τους απαιτήσουν να παραδώσουν εμπορικά μυστικά, ανέφερε το Bloomberg."Το συνολικό ύψος του εμπορίου καλλυντικών προϊόντων προς την Κίνα ανέρχεται σε περίπου 3 δισ. ευρώ ετησίως", δήλωσε ο Le Maire, σημειώνοντας ότι η κινεζική αγορά αντιπροσωπεύει το 30-35% των συνολικών εσόδων για πολλές γαλλικές εταιρείες καλλυντικών."Επομένως, δεν μιλάω για ψίχουλα", τόνισε χαρακτηριστικά.