Ούριος άνεμος πνέει στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με τους αναλυτές να προβλέπουν περαιτέρω άνοδο στους ναύλους τους επόμενους μήνες. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, οι traders είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να πληρώσουν πάνω από 200.000 δολάρια την ημέρα για τη μεταφορά LNG ενόψει του χειμώνα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα θέρμανσης, η οποία εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας σε πλοία μεταφοράς LNG

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι σε συμβόλαια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκαν στα 284.750 δολ. την ημέρα για τον Νοέμβριο και στα 206.750 δολ. την ημέρα για τον Οκτώβριο, σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας Spark Commodities. Η Clarksons αποδίδει την εν λόγω θετική πορεία της ναυλαγοράς στις προσπάθειες για ενεργειακή ασφάλεια, όπως επίσης και στο ενδεχόμενο τον προσεχή χειμώνα οι spot ναύλοι να ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο των επενδύσεων, το ενδιαφέρον για νεότευκτα LNG carriers παραμένει ζεστό. Ειδικότερα, το α' εξάμηνο, οι παραγγελίες νεότευκτων LNG carriers ανήλθαν σε 30 πλοία μεταφορικής ικανότητας 5,4 εκατ. κ.μ., με την αξία τους να ανέρχεται σε 7,7 δισ. δολάρια. Από τις αρχές του 2022, η εκτιμώμενη αξία των επενδύσεων σε νεότευκτα LNG carriers είναι 47 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 27% των επενδύσεων για νεότευκτα όλων των τύπων πλοίων, σύμφωνα με την Clarksons. Παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα έχει πέσει σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα, η ζήτηση παραμένει υψηλή. Το βιβλίο παραγγελιών απαρτίζεται από 331 πλοία μεταφορικής ικανότητας 55,6 εκατ. κ.μ. (51% του υφιστάμενου στόλου).

Χρηματιστηριακή αγορά

Η θετική εικόνα της αγοράς αποτυπώνεται και σε χρηματιστηριακό επίπεδο, με τον δείκτη UP World LNG Shipping Index (UPI), τον μοναδικό χρηματιστηριακό δείκτη που επικεντρώνεται στις ναυτιλιακές εταιρείες LNG, να καταγράφει άνοδο για πέμπτη συνεχή εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο UPI ενισχύθηκε κατά 1,43 μονάδες ή 1,50%, φτάνοντας τις 154,30 μονάδες.

Τον Μάρτιο, ο UPI γνώρισε ένα σημείο καμπής και άρχισε να κινείται προς τα πλάγια αφού δημιούργησε νέα ιστορικά υψηλά. Οπως φάνηκε στις προηγούμενες εβδομαδιαίες εκθέσεις της UPI, το δεύτερο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο αδύναμο για τον κλάδο της ναυτιλίας LNG. Ωστόσο, με την έναρξη του καλοκαιριού και την ανάπτυξη των προμηθειών φυσικού αερίου, η χειμερινή περίοδος ξεκινά και αναμένεται να οδηγήσει σε μια σημαντική ανάκαμψη με φόντο τους αριθμούς - ρεκόρ και τη συνεχή ανάπτυξη.

Σύμφωνα με αναλυτές, συγκριτικά με την περίοδο προ δύο ετών, ο κλάδος του υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκεται σε σημαντικά καλύτερη θέση. Μετά από μια δραματική περίοδο «εκτόξευσης» που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αυτή είναι η πρώτη περίοδος «σταθερής» ανάπτυξης. Οπως τονίζεται, φέτος, δεν θα πρέπει να υπάρξουν απροσδόκητες συναλλαγές που να υπερισχύουν των μακροπρόθεσμων συμφωνιών όπως το προηγούμενο έτος. Επιπρόσθετα, όλοι οι συμμετέχοντες είχαν χρόνο να προετοιμαστούν και να υπογράψουν συμβόλαια που να καλύπτουν τις ανάγκες τους. Μάλιστα, ο τομέας της ναυτιλίας αντικατοπτρίζει αυτήν την καλύτερη και πιο σταθερή προοπτική.

Ορισμένες μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά LNG είχαν καταγράψει σημαντικές αυξήσεις. Αυτή η τάση έχει πλέον ενισχυθεί, ιδιαίτερα στην περίπτωση της Flex LNG, η οποία σημείωσε αύξηση 4,6%. Την ίδια ώρα, η Cool Company συνεχίζει να καταγράφει κέρδη 4,5% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και 3,2% στο Χρηματιστήριο του Οσλο. Ταυτόχρονα, και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες στη σχετική λίστα συνεχίζουν την ανοδική πορεία. Η NYK και η «K» κέρδισαν 2,3 και 2,4%, αντίστοιχα, ενώ η μετοχή της MOL σημείωσε άνοδο κατά 0,9%.

 

(από την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ")