Η NYK προχωράει στην ανάπτυξη του πρώτου πλοίου που θα μπορούσε να γίνει το πρώτο πλοίο καυσίμων αμμωνίας για τη βιομηχανία. Αφού έλαβαν τις αρχικές εγκρίσεις σχεδιασμού το περασμένο φθινόπωρο, συνεργάζονται τώρα με την TB Global Technologies για την ανάπτυξη των σχεδίων για τον βραχίονα δεξαμενισμού που θα μεταφέρει την αμμωνία στα πλοία που ανεφοδιάζονται με καύσιμα.

Η NYK προσβλέπει στην αξιοποίηση της εκτεταμένης εμπειρίας της TBG στον εξοπλισμό χειρισμού φορτίων για αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και άλλα υγρά, για την ανάπτυξη του συστήματος που θα ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες της αμμωνίας. Σημειώνουν ότι ο βραχίονας θα πρέπει να μπορεί να χειριστεί τις ιδιαίτερα τοξικές και διαβρωτικές ιδιότητες της αμμωνίας.

Οι εταιρείες αναφέρουν ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την ασφάλεια της παροχής αμμωνίας στα πλοία, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της TBG για να διασφαλίσουν ότι το υγρό δεν θα διαρρεύσει. Μια τυπική bunker boom είναι ιδιαίτερα ανθεκτική επειδή είναι κατασκευασμένη από άκαμπτο σωλήνα και οι περιστρεφόμενες αρθρώσεις της επιτρέπουν την ελεύθερη αλλαγή κατεύθυνσης, καθιστώντας εύκολη τη λειτουργία της. Σε αυτή την κοινή ανάπτυξη, οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία της TBG για να αποτρέψουν τη διαρροή του υγρού στο εσωτερικό του bunker boom όταν ο boom απελευθερώνεται από ένα πλοίο, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής κατάστασης έκτακτης ανάγκης, όπως μια φυσική καταστροφή. Ο στόχος είναι να αντιμετωπιστεί η μεγαλύτερη πρόκληση στην προμήθεια καυσίμων αμμωνίας, δηλαδή η αποτροπή διαρροών του επικίνδυνου υλικού.

Η NYK έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ιαπωνία που έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από την ClassNK τον Σεπτέμβριο του 2022 για τον σχεδιασμό ενός πλοίου δεξαμενισμού αμμωνίας. Η εταιρεία ανέφερε ότι ο σχεδιασμός αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου εσωτερικά και έκανε εκτεταμένη χρήση τρισδιάστατης μοντελοποίησης.

Τα τρισδιάστατα μοντέλα επέτρεψαν πιο εμπεριστατωμένες συζητήσεις σχετικά με τις εκτιμήσεις κινδύνου για το σκάφος. Επανεξέτασαν τις επικίνδυνες τοποθετήσεις και τις διαδρομές διαφυγής κατά τη διάρκεια μιας μελέτης εντοπισμού κινδύνων. Η διαδικασία τους επέτρεψε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και να συμπεριλάβουν προδιαγραφές που ενσωμάτωναν επαρκή μέτρα ασφαλείας έναντι της τοξικότητας και της διαβρωτικότητας της αμμωνίας, ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις για να λάβουν την έγκριση σχεδιασμού από την ClassNK.

Η NYK εργάζεται ενεργά με ένα ευρύ φάσμα σχεδίων για πλοία που θα χρησιμοποιούν αμμωνία ως καύσιμο όταν αυτή θα είναι έτοιμη για την αγορά. Έχουν λάβει εγκρίσεις σχεδιασμού για ένα πλοίο μεταφοράς αερίου αμμωνίας και μια φορτηγίδα αμμωνίας/μονάδα επαναεριοποίησης και προχωρούν σε ένα έργο για τη μετατροπή ενός ρυμουλκού με καύσιμο ΥΦΑ ώστε να λειτουργεί με αμμωνία. Ανέφεραν επίσης το περασμένο φθινόπωρο ότι βρίσκονται στη φάση σχεδιασμού ενός νέου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου capesize και ενός πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου (VLCC) σε ένα έργο που αποσκοπεί στη ναυπήγηση ενός πλοίου με καύσιμο ΥΦΑ που μπορεί να μετατραπεί αποτελεσματικά σε πλοίο με καύσιμο αμμωνίας ή ενός πλοίου έτοιμου για καύσιμο ΥΦΑ με αμμωνία.

Το χρονοδιάγραμμα για το πλοίο καυσίμων είναι για τα μέσα της δεκαετίας του 2020, ώστε να συμπέσει με το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα για την εμπορική διάθεση της αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο. Πρόκειται για ένα από τα πολλά έργα που διάφορες εταιρείες επιδιώκουν για την ανάπτυξη της τεχνολογίας καυσίμων αμμωνίας και των πλοίων που μπορούν να υποστηρίξουν το δυνητικό εναλλακτικό καύσιμο.