Το ρωσικό πρότζεκτ  Arctic-2 LNG, στο οποίο η κινεζική CNOOC Ltd κατέχει μερίδιο 10%, προχωρά όπως είχε προγραμματιστεί με την πρώτη φάση να ξεκινήσει τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, δήλωσαν την Παρασκευή ανώτερα στελέχη της εταιρείας

Εξάλλου, η επικεφαλής του πρότζεκτ, Novatek, ανακοίνωσε χθες ότι το ArcticLNG2 Project ολοκλήρωσε την εγκατάσταση του GBS-1 / Train 1 στον τερματικό σταθμό Utrenniy στη δυτική ακτή της χερσονήσου Gydan, στις ακτές της Αρκτικής στη Δυτική Σιβηρία. Η ανακοίνωση έρχεται μετά τη ρυμούλκηση, διάρκειας 23 ημερών, του GBS από την Belokamenka στο Utrenniy. Το GBS έφτασε στο Utrenniy στις 12 Αυγούστου. Το GBS έχει τοποθετηθεί σε ένα προετοιμασμένο θεμέλιο στο αγκυροβόλιό του στον τερματικό σταθμό Utrenniy και, όπως αναφέρει η  Novatek, συνδέεται με χερσαίες εγκαταστάσεις παραγωγής φυσικού αερίου με στόχο να ολοκληρωθεί η θέση σε λειτουργία και να ξεκινήσει η παραγωγή LNG από το Arctic-2.

Του Arctic-2 LNG ηγείται η ρωσική εταιρεία Novatek που κατέχει το 60% των μετοχών. Άλλοι μέτοχοι είναι η γαλλική ενεργειακή εταιρεία TotalEnergies, η κινεζική CNPC και η Japan Arctic LNG - μια κοινοπραξία της Mitsui & Co, Ltd. και της JOGMEC – με την καθεμία να κατέχει μερίδιο 10%.

 «Μέχρι στιγμής όλοι οι εταίροι... χρηματοδοτούν το έργο κανονικά. Κανείς δεν καθυστερεί στη χρηματοδότηση. Έτσι, το έργο προχωρά όπως είχε προγραμματιστεί», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της κινεζικής ενεργειακής Xie Weizhi σε μια ενημέρωση για τα κέρδη στο Χονγκ Κονγκ που μεταδόθηκε ζωντανά. Η παρατήρηση είναι σύμφωνη με τις προηγούμενες θέσεις των κινεζικών κρατικών ενεργειακών εταιρειών να προχωρήσουν σε υπάρχοντα έργα στη Ρωσία, αλλά να μην δεσμευτούν για νέες επενδύσεις.Το GBS ρυμουλκήθηκε κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής με ταχύτητα 2 κόμβων, ενώ το μήκος της διαδρομής Belokamenka - Utrenniy ήταν πάνω από 1100 ναυτικά μίλια. Όπως σχολιάζει σε σχετική ανάρτησή του στο Linkedin ο Καναδός αναλυτής Ben Seligman, η λειτουργία ρυμούλκησης «αποδείχτηκε μοναδική»: το συνολικό βάρος του GBS-1 / Train 1 (640.000 τόνοι) το καθιστά το βαρύτερο αντικείμενο που μετακινείται διά θαλάσσης στην παγκόσμια βιομηχανία LNG.

Από την πλευρά της Novatek, ο Leonid Mikhelson, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ρωσικής ενεργειακής εταιρείας δήλωσε: «Ολοκληρώσαμε ένα σημαντικό ορόσημο στην υλοποίηση του πρότζεκτ  Arctic-2 LNG – τη θαλάσσια ρυμούλκηση του πλήρως συναρμολογημένου τρένου μεταφοράς LNG από το συγκρότημα κατασκευής θαλάσσιων κατασκευών μεγάλης χωρητικότητας στη Belokamenka και την εγκατάστασή του στον τερματικό σταθμό Utrenniy». «Η καινοτόμος ιδέα της κατασκευής σε δομές με βάση τη βαρύτητα που χρησιμοποιούμε μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε την ταχεία θέση σε λειτουργία νέων εγκαταστάσεων υγροποίησης αερίου και να μειώσουμε το επενδυτικό κόστος. Το μοναδικό πλεονέκτημα του συγκροτήματος κατασκευής Belokamenka στην περιοχή του Μουρμάνσκ είναι η δυνατότητα μαζικής παραγωγής τρένων υγροποίησης. Βρισκόμαστε τώρα σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής του Τρένου 2 του πρότζεκτ  Arctic-2 LNG [πάνω από το 80% είναι ολοκληρωμένο] και ξεκινάμε τις εργασίες για τη τσιμεντένια βάση του τρίτου τρένου».