Μία Από τις Μεγαλύτερες Εταιρείες Κατασκευής Αγωγών Πετρελαίου Εξετάζει τη Συγχώνευση με Ομοειδή στο Φ. Αέριο

Μία Από τις Μεγαλύτερες Εταιρείες Κατασκευής Αγωγών Πετρελαίου Εξετάζει τη Συγχώνευση με Ομοειδή στο Φ. Αέριο
energia.gr
Δευ, 28 Αυγούστου 2023 - 16:46

Ο επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής αγωγών πετρελαίου των ΗΠΑ δήλωσε ότι υπάρχουν καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο του φυσικού αερίου καθώς εντείνει τις προσπάθειές του να πείσει τους επενδυτές να υποστηρίξουν τη συγχώνευση ύψους 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Oneok, εταιρεία κατασκευής αγωγών για έργα φυσικού αερίου

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, ο Aaron Milford, διευθύνων σύμβουλος της Magellan Midstream Partners, δήλωσε ότι η «ευκαιρία για επενδύσεις και ανάπτυξη» για μία εταιρεία που επικεντρώνεται στο αργό πετρέλαιο και τα διυλισμένα προϊόντα, όπως η βενζίνη και τα καύσιμα αεριωθουμένων, είχε γίνει όλο και πιο «προκλητική» αφού ολοκληρώθηκε μία ολόκληρη δεκαετία κατασκευαστικής «έκρηξης».

Ωστόσο. Μία πιθανή συγχώνευση με την Oneok, που έχει έδρα την Οκλαχόμα, θα δημιουργούσε μια «πιο ισχυρή ατομηχανή ανάπτυξης» με περισσότερα περιθώρια για επέκταση, καθώς η ενεργειακή μετάβαση αυξάνει τη ζήτηση για φυσικό αέριο στην ηλεκτροπαραγωγή.

«Κοιτώντας και μόνο τα θεμελιώδη στοιχεία των NGL και του φυσικού αερίου, είναι φανερό ότι η αύξηση της ζήτησης για αυτά είναι πολύ υψηλή», δήλωσε ο Milford στους Financial Times σε συνέντευξή του.

«Υπάρχει απλώς περισσότερη ανάπτυξη σε αυτά τα συγκεκριμένα εμπορεύματα». . . από ό,τι υπάρχει στα διυλισμένα προϊόντα και το αργό πετρέλαιο — το οποίο [θα είναι] πολύ σταθερό, πιστεύουμε, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα».

Η προτεινόμενη συμφωνία έρχεται σε ένα πλαίσιο επιτάχυνσης της ζήτησης φυσικού αερίου στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό, καθώς οι οικονομίες απομακρύνονται από τον άνθρακα προς το - καθαρότερο - αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η ζήτηση πετρελαίου, ενώ σημειώνει νέα ρεκόρ παγκοσμίως, αναμένεται όλο και περισσότερο να κορυφώνεται καθώς οι αυτοκινητιστές μετατοπίζονται από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών (ΕΙΑ) των ΗΠΑ προβλέπει ότι η εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου θα φτάσει στο νέο υψηλό των 104 δισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών την ημέρα το επόμενο έτος, ενώ οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις της απαιτούν συνεχή ανάπτυξη. Οι ΗΠΑ αύκησαν κατά 897 εκατ. κυβικά πόδια ημερησίως τη χωρητικότητα του δικτύου αγωγών φυσικού αερίου πέρυσι, το μικρότερο ποσό νέας ετήσιας δυναμικότητας αυτόν τον αιώνα, σύμφωνα με την ΕΙΑ.

Μετά από μια δεκαετία παραγωγικής κατασκευής αγωγών στις ΗΠΑ, η απαραίτητη υποδομή πετρελαίου είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό σε ισχύ, είπε ο Milford, παρέχοντας λιγότερες ευκαιρίες για την κατασκευή νέων γραμμών. «Είναι πολύ περισσότερο μια αγορά που είναι ώριμη και ωριμάζει αυτή τη στιγμή και δεν έχει τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης», δήλωσε ο Milford. «Οι υποδομές που έχουν κατασκευαστεί είναι άφθονες — να το πω έτσι».

Η TC Energy, ο φορέας εκμετάλλευσης του αγωγού πίσω από το ματαιωμένο σχέδιο κατασκευής του αμφιλεγόμενου αγωγού αργού Keystone XL, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι εγκαταλείπει τις δραστηριότητες μεταφοράς πετρελαίου για να επικεντρωθεί στην αποστολή φυσικού αερίου. Όπως ανακοίνωσε, η αλλαγή θα την δώσει την ευκαιρία να έχει τη «μοναδική δυνατότητα να καλύψει την αυξανόμενη βιομηχανική και καταναλωτική ζήτηση για αξιόπιστη ενέργεια με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα».

Ωστόσο, τα σχέδια της Magellan για συγχώνευση, αξίας 18,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την Oneok έχουν δεχθεί πυρά από ορισμένους επενδυτές, με τον Milford να πρέπει να αγωνιστεί για να κερδίσει την υποστήριξη των μεριδιούχων πριν από την ψηφοφορία στις 21 Σεπτεμβρίου.

Η Energy Income Partners, ο τέταρτος μεγαλύτερος μέτοχος στον όμιλο, με μερίδιο 3%, έχει επικρίνει τη συμφωνία καθώς πιστεύει ότι υποτιμά τις «κορυφαίες στον κλάδο» αποδόσεις του Magellan και ότι οποιοδήποτε ασφάλιστρο αντισταθμίζεται από τη φορολογική επιβάρυνση που θα προκαλούσε.

Ο Milford αντιτείνει ότι το επιχείρημα της EIP παραβλέπει την εξοικονόμηση κόστους 200-400 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως που θα δημιουργούσε η συμφωνία, καθώς ο μεγεθυμένος όμιλος θα μπορούσε να μεταφέρει αργό, διυλισμένα προϊόντα και υγρά φυσικού αερίου, όπως το προπάνιο με τα ίδια συστήματα αγωγών. Οποιαδήποτε πληρωμή φόρου θα καταβληθεί ανεξάρτητα, είπε. «Δεν είναι ''διπλασιασμός''. Είναι διαφοροποίηση με ανάπτυξη», είπε. «Υπάρχει ένα υψηλότερο προφίλ ανάπτυξης για αυτήν την εταιρεία στο μέλλον από ό, τι αν συνεχίσουμε αυτόνομα». Και πρόσθεσε: «Αν συνδυαστεί η παρούσα επιχείρηση δημιουργίας υψηλών ταμειακών ροών με ένα ταχύτερα αναπτυσσόμενο δυναμικό NGL και φυσικού αερίου, προφανώς θα δημιουργήσουμε μια πολύ πιο ισχυρή ατμομηχανή ανάπτυξης τις επόμενες δεκαετίες».