Η Ρωσία σχεδιάζει να μειώσει τις εξαγωγές ντίζελ από τα βασικά δυτικά λιμάνια της κατά ένα τέταρτο αυτόν τον μήνα, λόγω εποχικής συντήρησης στα διυλιστήρια και των κυβερνητικών προσπαθειών να διατηρήσουν περισσότερα καύσιμα στην εσωτερική αγορά ώστε να αντιμετωπιστεί η αύξηση των εγχώριων τιμών

Οι φορτώσεις ντίζελ από ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη και τη Βαλτική Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων παρτίδων από τη Λευκορωσία, υπολογίζονται σε 1,874 εκατομμύρια τόνους αυτόν τον μήνα, σχεδόν 25% χαμηλότερα από τον προγραμματισμό του Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας που επικαλείται το Bloomberg. Η εν λόγω ποσότητα ισοδυναμεί με 466.000 βαρέλια την ημέρα, από περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα από το πρόγραμμα του περασμένου μήνα, όπως δείχνουν οι υπολογισμοί του Bloomberg.

Επίσης, ο εν λόγω προγραμματισμός εξαγωγών ντίζελ είναι ο χαληλότερος τον οποίο έχει σχεδιάσει η Ρωσία από τον Μάιο, όταν τα διυλιστήρια της χώρας διέρχονταν την εαρινή τους περίοδο συντήρησης, σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα. Το σχέδιο που είδε το Bloomberg αφορά μόνο αποστολές ντίζελ που παραδίδονται στα λιμάνια μέσω αγωγών. Μικρότεροι όγκοι μπορούν επίσης να αποστέλλονται σιδηροδρομικώς. Οι πραγματικές ροές ενδέχεται να διαφέρουν, ανάλογα με τον καιρό και τη ζήτηση από ξένους πελάτες.

Ο διαχειριστής του ρωσικού συστήματος αγωγών Transneft PJSC, που καταρτίζει τα χρονοδιαγράμματα φόρτωσης, αρνήθηκε να σχολιάσει το σχέδιο εξαγωγών του Σεπτεμβρίου.

Η πτώση των εξαγωγών ντίζελ ακολουθεί τη μείωση της απόδοσης των διυλιστηρίων της χώρας καθώς περισσότερα εργοστάσια υποβάλλονται σε συντήρηση το φθινόπωρο. Η ημερήσια πρωτογενής επεξεργασία αργού στη Ρωσία το διάστημα 24-30 Αυγούστου μειώθηκε κατά σχεδόν 240.000 βαρέλια την ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ανέφερε στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο άτομο με γνώση του θέματος.

Η συντήρηση προβλέπεται να κορυφωθεί από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου έως το πρώτο μισό του Οκτωβρίου.

Τα διυλιστήρια της χώρας ανακατευθύνουν επίσης ορισμένες παρτίδες ντίζελ στην εγχώρια αγορά κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου Ενέργειας, καθώς η κυβέρνηση αγωνίζεται να περιορίσει την αύξηση των τιμών στα οδικά καύσιμα.

Το υπουργείο Ενέργειας συμβουλεύει τα διυλιστήρια να περιορίσουν τις υπερπόντιες προμήθειες ντίζελ και βενζίνης και να πωλούν περισσότερα καύσιμα στην εσωτερική αγορά για να διασφαλίσουν ότι η εγχώρια ζήτηση ικανοποιείται.

Τον Αύγουστο, οι συνολικές εξαγωγές καυσίμων της Ρωσίας μειώθηκαν φτάνοντας σε χαμηλό 11 μηνών, αντανακλώντας τόσο την έναρξη της περιόδου συντήρησης όσο και τις ανακατευθύνσεις ορισμένων όγκων προς την εγχώρια αγορά. Για αυτόν τον μήνα, το υπουργείο συνέστησε στους μεγάλους παραγωγούς πετρελαίου να περιορίσουν τις εξαγωγές ντίζελ ποιότητας Euro-5 σε λίγο περισσότερο από 1,5 εκατομμύριο τόνους. Η σύσταση δεν είναι νομικά δεσμευτική και οι παραγωγοί της χώρας ενδέχεται να επιλέξουν να εξάγουν περισσότερο ντίζελ υψηλής ποιότητας, εάν η τιμολόγηση στο εξωτερικό είναι πιο ελκυστική από ό,τι στο εσωτερικό.

Το υπουργείο έχει επίσης συντάξει πρόταση για να επιτρέπεται μόνο στα διυλιστήρια πετρελαίου να εξάγουν ντίζελ και βενζίνη, μια κίνηση που θα καταπολεμήσει τις λεγόμενες ροές της “γκρίζας” αγοράς που θεωρούνται αιτία για την αύξηση των τιμών. Εάν εγκριθεί, η πρόταση ενδέχεται να περιορίσει κάπως τις εξαγωγές καυσίμων, καθώς οι εταιρείες που δεν παράγουν καύσιμα αλλά το αγοράζουν στο εσωτερικό και το μεταπωλούν στο εξωτερικό δεν θα επιτρέπεται να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.