Ένα καινοτόμο έργο, στο οποίο συμμετέχει το λιμάνι του Λονδίνου ως ένας από τους εταίρους, αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας υποδομής υδρογόνου που θα παρέχει ενέργεια για τη μελλοντική ναυτιλιακή βιομηχανία. Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της χερσαίας υποδομής ενώ θα αναπτύξει και ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας για έρευνες ως το πρώτο σκάφος που θα χρησιμοποιήσει τη διαδικασία. Ο Οργανισμός Λιμένος του Λονδίνου (PLA), εταίρος της κοινοπραξίας, θα φιλοξενήσει τον σταθμό

ανεφοδιασμού υδρογόνου στον ποταμό Τάμεση στο Λονδίνο και στη συνέχεια θα λειτουργήσει το USV ZEPHR. Οι δύο φάσεις του έργου επικεντρώνονται στο σχεδιασμό και την ενσωμάτωση της εγκατάστασης διανομής, η οποία περιλαμβάνει την υποδομή στην ξηρά για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ηλεκτρόλυσης του νερού, στο πλαίσιο του έργου. Το σκάφος επίδειξης θα αναπτυχθεί από την SEA-KIT International.

Με την ονομασία ZEPHR - Zero Emissions Ports Hydrogen Refilling Survey Vessel, το έργο αποσκοπεί στην επέκταση της λειτουργίας του σκάφους για τους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και τους ενδιαφερόμενους φορείς μέσω της πλήρους μεταφοράς ενέργειας, από την άμεσα προσβάσιμη πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στην 100% πράσινη παραγωγή, συμπίεση, αποθήκευση και διανομή υδρογόνου.

Οι διοργανωτές του έργου υπογραμμίζουν ότι ο Τάμεσης είναι η πιο πολυσύχναστη εσωτερική πλωτή οδός της Βρετανίας, διακινώντας πάνω από πέντε εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων και υλικών και εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Οι εκβολές του Τάμεση είναι, επομένως, σε καλή θέση για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος υδρογόνου, με σημαντική δυνητική ζήτηση χρήσης σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων, των θαλάσσιων και ποτάμιων μεταφορών, των αεροδρομίων και της αεροπορίας, των κατασκευών, της διανομής και των logistics.

Η SEA-KIT αναφέρει ότι η διαμορφώσιμη πλατφόρμα ZEPHR USV θα έχει ως κύριο ωφέλιμο φορτίο ένα πολυδιαισθητικό ηχοβολιστικό υψηλής ανάλυσης, με δυνατότητα τοποθέτησης πρόσθετων αισθητήρων, όπως LiDAR, κάμερες και εξοπλισμό περιβαλλοντικής παρακολούθησης και δειγματοληψίας. Το σκάφος θα μπορεί επίσης να εκτοξεύει και να ανασύρει εναέρια μη επανδρωμένα αεροσκάφη για τοπογραφικές εργασίες, επιτήρηση, έρευνα και διάσωση. Το ZEPHR θα χρησιμοποιεί δύο συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου για πλεονασμό.

Ο σχεδιασμός του σκάφους θα επανεξεταστεί με το Lloyd's Register και την Υπηρεσία Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής για να ικανοποιήσει τις κανονιστικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις συμμόρφωσης και να λάβει εγκρίσεις για συνεχείς λειτουργίες.

Το πενταετές έργο είναι άλλη μία από τις προτάσεις που επιλέχθηκαν και θα λάβουν χρηματοδότηση από τον διαγωνισμό Zero Emissions Vessels and Infrastructure (ZEVI). Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι χορηγός του διαγωνισμού και παρέχει χρηματοδότηση για έργα που θα αναπτύξουν και θα επιδείξουν νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στην απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ο διαγωνισμός απαιτεί από τον νικητή να ξεκινήσει την επίδειξή του έως το 2025.