Η BP σχεδιάζει επενδύσεις ύψους έως και 10 δις ευρώ (10,7 δις δολ.) σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ΑΠΕ και φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία έως το τέλος της δεκαετίας σε ανταγωνιστικές τοπικές εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ο ανταγωνισμός για την ενεργειακή μετάβαση στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης εντείνεται

Η Γερμανία είναι μια από τις λίγες χώρες που η BP στοχεύει να αναπτύξει σε μεγάλη κλίμακα τη στρατηγική της για στροφή από τα ορυκτά καύσιμα προς τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και την ηλεκτρική ενέργεια.

Ειδικότερα, στο επίκεντρο της νέας στρατηγικής της BP σχετικά με τις επενδύσεις στη Γερμανία βρίσκονται τα σχέδια για την επέκταση του τοπικού δικτύου ταχυφορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της εταιρείας, την απαλλαγή των διυλιστηρίων της από τον άνθρακα και την ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας. Εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός τοπικού κόμβου για την εισαγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα. «Μιλάμε για διυλιστήρια, μιλάμε για το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων στη Γερμανία, μιλάμε για υπάρχουσες επιχειρηματικές σχέσεις, για ισχυρές μάρκες», δήλωσε στο Reuters ο Πάτρικ Βέντελερ, ο οποίος προεδρεύει του διοικητικού συμβουλίου της BP Europe. «Όλα αυτά είναι εξαιρετικά πλεονεκτήματα τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε και που άλλοι δεν έχουν σε αυτή τη μορφή. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα».

Τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ είναι νέες επενδύσεις, οι οποίες ωστόσο περιλαμβάνουν την καταβολή 678 εκατομμυρίων ευρώ που πρέπει να πραγματοποιήσει η BP μετά την ανάθεση δύο αδειών τον Ιούλιο στο πλαίσιο της πρόσφατης δημοπρασίας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στη Γερμανία. Η BP σχεδιάζει να δαπανήσει 55 έως 65 δισεκατομμύρια δολάρια για τις νέες επιχειρήσεις της στην πράσινη μετάβαση μεταξύ 2023 και 2030, όταν το ποσό αυτό θα ισοδυναμεί με τις συνολικές επενδύσεις της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Bernard Looney, ο οποίος παραιτήθηκε αργά την Τρίτη σε μια αιφνιδιαστική κίνηση επειδή δεν αποκάλυψε πλήρως λεπτομέρειες των προηγούμενων προσωπικών σχέσεων με συναδέλφους του, είπε πρόσφατα στο Reuters ότι δεν θα περιορίσει περαιτέρω τη στρατηγική του για την ενεργειακή μετάβαση αφού υπαναχώρησε σε κάποιο βαθμό νωρίτερα φέτος.

Η κλίμακα των επενδύσεων είναι βέβαιο ότι θα θέσει υπό αμφισβήτηση τις κατεστημένες επιχειρήσεις κοινής ωφελείας που αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τους οικονομικούς πόρους των πετρελαϊκών εταιρειών. Η BP δραστηριοποιείται στη Γερμανία για περισσότερο από έναν αιώνα μέσω προκατόχων εταιρειών και απασχολεί περίπου 4.000 άτομα εκεί, περίπου το 6% του συνόλου του προσωπικού της.

Ο Βέντελερ είπε ότι θα υπάρξουν τομείς όπου η BP θα προσφέρει νέα ή θα διατηρήσει την υπάρχουσα τεχνογνωσία, αρνούμενος να πει εάν το εργατικό δυναμικό θα αυξηθεί ως αποτέλεσμα των επενδύσεων. Η BP άνοιξε πρόσφατα ένα νέο γραφείο στο Αμβούργο, το οποίο θα επιβλέπει την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην υπεράκτια αιολική ενέργεια. «Και θα έχουμε τομείς όπου θα προβούμε σε συγχωνεύσεις, γιατί το υπάρχον ενεργειακό σύστημα είναι ένα σύστημα που συρρικνώνεται έντονα», όπως τόνισε, προσθέτοντας ότι η χωρητικότητα αργού πετρελαίου στη Γερμανία θα μειωθεί περαιτέρω.

Η BP λειτουργεί δύο διυλιστήρια στη Γερμανία - το Lingen και το Gelsenkirchen - καθώς και την Aral, το μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων της Γερμανίας. Παρέχει επίσης περισσότερα από 1.700 σημεία γρήγορης φόρτωσης ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μέσω της μάρκας Aral. Μέχρι το 2030, η BP σχεδιάζει να έχει έως και 20.000 θέσεις φόρτισης, είπε ο Βέντελερ, ελπίζοντας να επωφεληθεί από την αυξανόμενη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Volkswagen έως τη BMW λανσάρουν νέα μοντέλα.

Η επικράτηση της BP στον διαγωνισμό υπεράκτιων αιολικών της Γερμανίας μαζί με την TotalEnergies έγινε πρωτοσέλιδη είδηση, καθώς οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου κέρδισαν μεγάλους φορείς όπως η RWE και η Orsted. Η BP θα χρησιμοποιήσει κυρίως την ηλεκτρική ενέργεια για να ικανοποιήσει τη δική της ζήτηση στη Γερμανία. Οι ανταγωνιστές πλειοδότες, συμπεριλαμβανομένων των Shell, Orsted και RWE, αμφισβήτησαν την οικονομική λογική πίσω από την προσφορά της BP, η οποία λέει ότι θα έχει αποδόσεις 6%-8%. Η RWE, η οποία η ίδια σχεδιάζει να δαπανήσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ στη Γερμανία έως το 2030, αποχώρησε από τον διαγωνισμό καθλως θεώρησε ότι οι προσφορές είχαν φτάσει σε μη βιώσιμα επίπεδα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της.

Ο Looney είχε υπερασπιστεί την προσφορά που κατέθεσε η ΒΡ στον διαγωνισμό υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, λέγοντας ότι αναμένει μεγάλη ζήτηση για καθαρή ενέργεια. «Τα πράσινα ηλεκτρόνια θα είναι σπάνια στη δεκαετία του 2030. Και σπάνια εννοούμε ότι θα είναι ακριβά».