Γαλλογερμανική Ικανοποίηση για την Έρευνα της Κομισιόν για τα Κινεζικά Ηλεκτρικά Οχήματα

Γαλλογερμανική Ικανοποίηση για την Έρευνα της Κομισιόν για τα Κινεζικά Ηλεκτρικά Οχήματα
energia.gr
Πεμ, 14 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:01

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ και ο Γερμανός ομόλογός του Ρόμπερτ Χάμπεκ χαιρέτισαν αμφότεροι την ανακοίνωση της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για την έναρξη έρευνας σχετικά με τον αθέμιτο κινεζικό ανταγωνισμό στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV)

Η φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης την Τετάρτη (13 Σεπτεμβρίου) ότι θα ξεκινήσει «έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα», έπειτα από μήνες έντονων προσπαθειών της Γαλλίας στο παρασκήνιο για να γίνει η έρευνα αυτή πραγματικότητα.

Οι τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων «διατηρούνται τεχνητά χαμηλά με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν. Οι κρατικές επιδοτήσεις που καθιστούν τις εξαγωγές τεχνητά φθηνές απαγορεύονται βάσει των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) , ενώ η ΕΕ θα υιοθετήσει τιμωρητικούς δασμούς για τους κινεζικούς ηλιακούς συλλέκτες που επιδοτούνται με παρόμοιο τρόπο.

Επίσης, την Τετάρτη, τα γαλλογερμανικά ανώτατα κλιμάκια συναντήθηκαν στο Βερολίνο για να συζητήσουν όλα τα θέματα βιομηχανικής πολιτικής της ΕΕ – και τόσο ο Λεμέρ όσο και ο Χάμπεκ «χαιρέτισαν» την ανακοίνωση της φον ντερ Λάιεν.

«Η ΕΕ πρέπει να είναι σε θέση να αντεπιτεθεί», δήλωσε ο Λεμέρ σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι πρέπει να είναι «αποφασισμένη να υπερασπιστεί [τα] δικά της οικονομικά συμφέροντα».

«Είναι απολύτως σαφές ότι απέναντι στην Κίνα, απέναντι στην αναδυόμενη δύναμη από την Αμερική, χρειαζόμαστε μια στρατηγική για την ευρωπαϊκή μας βιομηχανία που να είναι ακόμη πιο σαφής, ακόμη πιο ανοιχτή και ακόμη πιο καινοτόμα», συνέχισε.

Η Γαλλία επιδιώκει περαιτέρω οικονομική συνεργασία με την Κίνα, αλλά αυτό πρέπει να γίνει στο πλαίσιο κανόνων «θεμιτού ανταγωνισμού» – και η ΕΕ πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για να αποκαταστήσει ίσους όρους ανταγωνισμού όπου χρειάζεται, προειδοποίησε ο Γάλλος.

Ο Χάμπεκ, μέλος των Γερμανών Πρασίνων, συμφώνησε σε πιο ήπιους τόνους από τον Γάλλο ομόλογό του ότι η έρευνα θα βοηθήσει να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν αθέμιτες πρακτικές.

Σε περίπτωση που διαπιστωθούν αυτές, «πρέπει να δράσουμε, η εναλλακτική λύση να μην κάνουμε τίποτα δεν είναι δυνατή», είπε.

Το αν ο Χάμπεκ μιλάει εκ μέρους του γερμανικού συνασπισμού στο σύνολό του δεν είναι σαφές. Ο Γερμανός φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ, επίσης παρών στην κοινή συνέντευξη Τύπου, παρέμεινε σιωπηλός για το θέμα.

Το Βερολίνο βλέπει με επιφύλαξη τα προστατευτικά μέτρα της ΕΕ, φοβούμενο ότι θα πλήξουν τον εξαγωγικό του τομέα. Ένας εμπορικός πόλεμος για τα αυτοκίνητα θα έπληττε σκληρά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Επίδειξη ενότητας

Η γαλλογερμανική συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο μιας διμερούς προσπάθειας να επιδειχθεί ένα ξεπάγωμα στις σχέσεις μετά από μήνες κάπως εύθραυστης σχέσης.

«Είμαι υπέρμαχος της γαλλογερμανικής συνεργασίας και είμαι εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε ο Λεμέρ στις εισαγωγικές του παρατηρήσεις, ενώ ο Χάμπεκ εξήρε την τρέχουσα συνεργασία  μεταξύ των δύο οικονομικών δυνάμεων της ΕΕ.

Συγκεκριμένα, συμφώνησαν στην αύξηση των προσπαθειών για τη μείωση της γραφειοκρατίας της ΕΕ. «Οι εταιρείες ασφυκτιούν κάτω από κανόνες και νόρμες», δήλωσε ο Λεμέρ. «Αν οι κανόνες καταφέρουν να σκοτώσουν τις επιχειρήσεις, τότε δεν θα χρειαζόμαστε πλέον κανόνες».

«Είμαστε αποφασισμένοι να ακολουθήσουμε από κοινού αυτό το ευρωπαϊκό μονοπάτι: να μειώσουμε τους κανονισμούς, να κάνουμε τις διαδικασίες πιο απλές, ταχύτερες και πιο αποτελεσματικές», πρόσθεσε ο Γερμανός Χάμπεκ.

Το Βερολίνο πρωτοστάτησε τις τελευταίες εβδομάδες σε μια κοινή πρωτοβουλία για τη μείωση της γραφειοκρατίας με το Παρίσι, με την ελπίδα ότι αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει την οικονομία του να επανέλθει σε τροχιά.

«[Η] οικονομική επιτυχία της Γαλλίας εξαρτάται από την οικονομική επιτυχία της Γερμανίας: είναι προς το συμφέρον της Γαλλίας η ακμάζουσα οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας», εξήγησε ο Λεμέρ.

Και οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν επίσης στην ανάγκη να προχωρήσει η ένωση των κεφαλαιαγορών, ένα κρίσιμο στοιχείο για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων σε μεγάλες βιομηχανικές επενδύσεις.

«Έχουμε 27 διαφορετικές κεφαλαιαγορές σήμερα- [μια ένωση] θα προσελκύσει περισσότερα κεφάλαια στην ΕΕ, αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα καθήκοντά μας στο μέλλον», δήλωσε ο Λίντνερ.

Επιπλέον,ο Λεμέρ σημείωσε ότι οι τρεις υπουργοί συζήτησαν τη μεταρρύθμιση των δημοσιονομικών κανόνων της ΕΕ – η οποία έχει δει τόσο τη Γαλλία όσο και τη Γερμανία να έρχονται σε αντιπαράθεση σχετικά με το πόσο χαλαροί θα πρέπει να είναι αυτοί οι κανόνες για τη χρηματοδότηση των πράσινων επενδύσεων.

«Εργαζόμαστε σκληρά για να βρούμε μια συμφωνία πριν από το τέλος του έτους», δήλωσε ο Γάλλος, υποστηρίζοντας ότι συμφωνεί απόλυτα με την αποφασιστικότητα του Λίντνερ να «διατηρήσει τον καλό έλεγχο των δημόσιων δαπανών». Ωστόσο, ούτε ο Χάμπεκ ούτε ο Λίντνερ έθεσαν το θέμα στις παρατηρήσεις τους.

(από euractiv.gr)