Τα Μέλη του Πράσινου Διαδρόμου Σιγκαπούρης - Ρότερνταμ θα Μειώσουν τις Εκπομπές κατά 30% έως το 2030

Τα Μέλη του Πράσινου Διαδρόμου Σιγκαπούρης - Ρότερνταμ θα Μειώσουν τις Εκπομπές κατά 30% έως το 2030
energia.gr
Τετ, 20 Σεπτεμβρίου 2023 - 13:29

Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), ο λιμένας του Ρότερνταμ και 20 ακόμα εταίροι στον Διάδρομο Πράσινης και Ψηφιακής Ναυτιλίας εργάζονται για τη μείωση κατά 20% έως 30% των εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2030. Αυτό συμφωνήθηκε στο τρίτο εργαστήριο του Πράσινου Διαδρόμου, που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Ρότερνταμ.

Ο Πράσινος & Ψηφιακός Ναυτιλιακός Διάδρομος ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2022 για να φέρει σε επαφή εταίρους από όλη την αλυσίδα εφοδιασμού για την υλοποίηση της ναυτιλίας με μηδενικές και σχεδόν μηδενικές εκπομπές στη διαδρομή Ρότερνταμ-Σιγκαπούρη, με απώτερο στόχο να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές το 2050. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ο διάδρομος προσέλκυσε ισχυρή υποστήριξη από παγκόσμιους εταίρους της αλυσίδας αξίας, συμπεριλαμβανομένων ναυτιλιακών εταιρειών, λιμενικών αρχών και διαχειριστών, προμηθευτών καυσίμων, συνασπισμών και ενώσεων καυσίμων, τραπεζών, κορυφαίων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εταίρων γνώσης.

Οι εταίροι του έργου εργάζονται για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από αυτόν τον διεθνή ναυτιλιακό διάδρομο κατά 20%, επιδιώκοντας το 30%, έως το 2030, σε σύγκριση με το 2022. Ο διάδρομος θα συνεχίσει να εμβαθύνει τις προσπάθειες για την επίτευξη της ενισχυμένης φιλοδοξίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία το 2023. Αυτό πρόκειται να επιτευχθεί μέσω της ανάπτυξης και υιοθέτησης καυσίμων μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών στα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αναπτύσσονται στη διαδρομή των 15.000 χιλιομέτρων, υποστηριζόμενα από ένα συνδυασμό λειτουργικής και ψηφιακής αποδοτικότητας.

Μια μελέτη μοντελοποίησης υπό την καθοδήγηση του Κέντρου Mærsk Mc-Kinney Møller για τη Ναυτιλία Μηδενικών Εκπομπών Άνθρακα, ενός από τους εταίρους του διαδρόμου για το έργο, και με την υποστήριξη των λιμένων, διερεύνησε πολλαπλά εναλλακτικά καύσιμα σε μια ποικιλία διαδρομών μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων συνθετικών και βιολογικών παραλλαγών μεθανόλης, αμμωνίας και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Πέραν της μελέτης, το υδρογόνο είναι μια άλλη εναλλακτική διαδρομή καυσίμου που πρέπει να εξεταστεί. Καταβάλλονται προσπάθειες για τη συγκέντρωση της ζήτησης και της προσφοράς ώστε να μειωθεί το χάσμα κόστους προς την υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων.

Έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας για να εξετάσουν την ανάπτυξη όλων αυτών των καυσίμων στην εμπορική λωρίδα, καλύπτοντας τη ζήτηση και την προσφορά καυσίμων, τα πρότυπα, τις διαδικασίες ασφαλείας, τη χρηματοδότηση και τους κανονισμούς. Οι εταίροι του διαδρόμου συγκεντρώθηκαν στο Ρότερνταμ αυτή την εβδομάδα για να προσδιορίσουν τα βήματα δράσης για τις διάφορες διαδρομές καυσίμων.

Τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα είναι πιθανότατα πιο ακριβά από τα υπάρχοντα καύσιμα και έχει συσταθεί ξεχωριστή ομάδα εργασίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, του Κέντρου Ναυτιλιακών Σπουδών του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης, του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της Citi, για να αντιμετωπιστούν τα κενά στη ρύθμιση και τη χρηματοδότηση. Η μελέτη περιλαμβάνει τη μοντελοποίηση των διαφορών μεταξύ των τιμών και του χάσματος για την παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων.

Το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη είναι οι πρώτοι λιμένες που υιοθετούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες για τον λιμένα και τα πλοία, όπως τα χρονοδιαγράμματα άφιξης και αναχώρησης, σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα, δηλαδή τα πρότυπα του ΙΜΟ και του Διεθνούς Υδρογραφικού Οργανισμού (IHO), ώστε να καταστεί δυνατή η διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Και τα δύο λιμάνια προωθούν επίσης τη χρήση ηλεκτρονικών φορτωτικών και ψηφιακών λύσεων, όπως ο σχεδιασμός και ο συντονισμός just-in-time, για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.