Μία νέα έκθεση της Greenpeace ανέλυσε όλα τα δεδομένα για την Ευρώπη και την Ελλάδα και αυτό που βρήκε εξηγεί την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα. Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 5%! Με άλλα λόγια, ο σιδηρόδρομος αντί να αναπτύσσεται και να αποκτά περισσότερες γραμμές, καλύτερα τρένα 

και περισσότερους σταθμούς, συρρικνώνεται και αφήνεται στην τύχη του. Συνολικά, έχουν κλείσει σιδηροδρομικές γραμμές μήκους 389 χιλιομέτρων και 97 σταθμοί. Χιλιάδες άνθρωποι είναι πλέον αποκομμένοι από την πρόσβαση σε τρένο και έχουν αναγκαστεί να χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το αυτοκίνητό τους.

Η κατάσταση του σιδηρόδρομου

Και πού πήγαν οι επενδύσεις; Κυρίως στους αυτοκινητόδρομους, αφού τις τελευταίες δεκαετίες η Ελλάδα δαπάνησε 41,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα αυτοκινητοδρόμων και μόλις 12,6 δισεκατομμύρια ευρώ στον σιδηρόδρομο. Επιπλέον, μετά την τραγωδία στα Τέμπη και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, το τρένο έχει απαξιωθεί ακόμα περισσότερο ως προς την ασφάλεια που παρέχει, ενώ η μεγαλύτερη γραμμή της χώρας έχει καταρρεύσει σε διάφορα σημεία.
Χρειαζόμαστε έναν τομέα μεταφορών που να μην είναι φτιαγμένος για τα αυτοκίνητα! Θέλουμε ένα πυκνό, ανεπτυγμένο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο που θα βοηθήσει στο να γίνουν οι δημόσιες μεταφορές προσβάσιμες και ελκυστικές για όλους, και που δεν θα απομονώνει όσους δεν ζουν σε μεγάλες πόλεις. Είναι επιτέλους η στιγμή να στραφούμε σε πιο φιλικά για το περιβάλλον μέσα μεταφοράς όπως η δημόσια συγκοινωνία και τα τρένα.

Δείτε εδώ την έρευνα