Ο εκπρόσωπος της Ford, T.R Reid, μιλώντας τη Δευτέρα στην εφημερίδα Detroit News είπε: "Διακόπτουμε τις εργασίες και θα περιορίσουμε τις δαπάνες για την κατασκευή στο Marshall μέχρι να είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά το εργοστάσιο". Σύμφωνα με τον Reid, δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις σχετικά με την προγραμματισμένη επένδυση ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων

για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών EV φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στην περιοχή.

Ο Reid δήλωσε ότι η παύση της κατασκευής θα ξεκινήσει τη Δευτέρα και ότι "μια σειρά από εκτιμήσεις" παίζουν ρόλο, χωρίς να υποδεικνύει ότι έχει να κάνει με την εν εξελίξει απεργία των Εργαζομένων της United Auto Workers (UAW).

Το εργοστάσιο "BlueOval Park Michigan" ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών LFP το 2026 με σχέδια να απασχολήσει 2.500 άτομα. Οι μπαταρίες LFP προσφέρουν μια φθηνότερη εναλλακτική λύση έναντι της NCM, η οποία, σύμφωνα με τη Ford, θα βοηθήσει την εταιρεία να "συγκρατήσει ή και να μειώσει ακόμη περισσότερο τις τιμές των EV".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley ανακοινώνει εργοστάσιο μπαταριών EV αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (Πηγή: Ford)
Ακόμη και πριν από την αναμενόμενη έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου, η Ford παρουσίασε τις μπαταρίες LFP στο Mustang Mach-E φέτος, ενώ το F-150 Lightning θα τις λάβει το 2024.

Το νέο εργοστάσιο στο Μίσιγκαν αναμενόταν να παράγει περίπου 35 GWh νέας χωρητικότητας μπαταριών ετησίως, ικανές να τροφοδοτήσουν περίπου 400.000 μελλοντικά EV της Ford. Η Ford σχεδίαζε να κατασκευάσει τις κυψέλες μέσω μιας συνεργασίας με την κινεζική CATL για να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις και τις υπηρεσίες της σχετικά με τις κυψέλες LFP.

Το εργοστάσιο θα είναι η πρώτη εγκατάσταση μπαταριών LFP στις ΗΠΑ, ενισχύοντας την εγχώρια παραγωγή. Ωστόσο, αρκετοί Ρεπουμπλικάνοι νομοθέτες επέκριναν το έργο, εκφράζοντας ανησυχίες σχετικά με τη σχέση της Ford με την CATL.

Δεν είναι σαφές αν η διακοπή της κατασκευής θα επηρεάσει τα μελλοντικά σχέδια παραγωγής EV της Ford. Τα σχεδιαζόμενα 400.000 EV θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της προβλεπόμενης παγκόσμιας παραγωγής δύο εκατομμυρίων οχημάτων της Ford το 2026.