Σε μια γενικά πτωτική αγορά που βλέπει μια αργή ανάκαμψη το 2023, μόνο η Ινδία ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο κόσμο όσον αφορά την παραγωγή και την κατανάλωση αλουμινίου. Πράγματι, η ώθηση της κυβέρνησης για νέες υποδομές, ιδίως για την πράσινη ενέργεια, συνεχίζει να οδηγεί την εγχώρια κατανάλωση και τη συνολική σταθερότητα των τιμών του αλουμινίου.

Η χώρα είναι ήδη ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αλουμινίου και επίσης ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής στον κόσμο. Ωστόσο, πολλοί αναλυτές του κλάδου προβλέπουν ότι η όρεξη της Ινδίας για αλουμίνιο θα διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τόσο τις βραχυπρόθεσμες όσο και τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις για τις τιμές του αλουμινίου, όπως αναφέρεται στο MetalMiner Insights.

Οι ειδικοί παραμένουν σταθεροί στο ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, θα μειώσει τη ζήτηση και θα τραβήξει προς τα κάτω τις τιμές του αλουμινίου. Στην πραγματικότητα, πολλοί πιστεύουν ότι η τιμή spot του αλουμινίου LME μπορεί να μειωθεί έως και 13% σε ετήσια βάση το 2023. 

Μια έκθεση από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ανέφερε ότι ένα στέλεχος της Hindalco, ο Nilesh Kaul, δήλωσε ότι, μετά την Κίνα, ήταν τώρα η σειρά της Ινδίας να αυξήσει την κατανάλωση μετάλλων. Σήμερα, η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλουμινίου στην Ινδία κυμαίνεται γύρω στα 3 κιλά. Αυτό συγκρίνεται με τα εκπληκτικά 31,7 κιλά της Κίνας και περίπου 12 κιλά για τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, ο Kaul δήλωσε ότι η ζήτηση για το "πράσινο" μέταλλο στην Ινδία θα μπορούσε να αγγίξει περίπου 9 εκατομμύρια μετρικούς τόνους μέχρι το 2033. Αυτό θα αποτελούσε σημαντική αύξηση από τα σημερινά 4,5 εκατομμύρια. Εν τω μεταξύ, η Ινδία συνεισφέρει μόλις το 5% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αλουμινίου.

Η κυβέρνηση της Ινδίας έχει δώσει έμφαση στις υποδομές, κυρίως μέσω προγραμμάτων όπως το "Make in India". Όλα αυτά είναι πιθανό να αυξήσουν τη ζήτηση για αλουμίνιο από τομείς όπως η ενέργεια και οι κατασκευές.

Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την πανδημία COVID-19, η παγκόσμια αγορά αλουμινίου, ιδίως στην Κίνα και την Ευρώπη, έχει αρχίσει να υστερεί. Από την άλλη πλευρά, η Ινδία είχε αρχίσει να βλέπει μια ανάκαμψη του αλουμινίου με τεράστια εγχώρια έργα όπως τα τρένα "Vande Bharat", την ανάπτυξη του μετρό, την προσπάθεια ηλεκτροκίνησης 100% και την αυξημένη ικανότητα για πράσινη παραγωγή ενέργειας.

Στην πραγματικότητα, πολλοί ειδικοί στην Ινδία πιστεύουν ότι αυτή η αυξημένη ζήτηση για αλουμίνιο θα πάρει ώθηση από τη βιομηχανία μεταφορών λόγω της στροφής προς την "πράσινη ενέργεια" στις δημόσιες και ιδιωτικές μεταφορές. Εξάλλου, τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν να αντικαθιστούν σιγά-σιγά τα οχήματα ορυκτών καυσίμων σε ολόκληρη την υποήπειρο, τα σημεία τιμών των οποίων καλύπτονται μηνιαίως στο δωρεάν Μηνιαίο Δείκτη Μετάλλων της MetalMiner. Αυτό θα αυξήσει σημαντικά την πρόσληψη αλουμινίου για την κατασκευή ελαφρύτερων οχημάτων. Εν τω μεταξύ, σχεδόν όλα τα υπόλοιπα που συνδέονται με την ανάπτυξη της ινδικής οικονομίας, όπως η αστικοποίηση, η στέγαση, οι δημόσιες υποδομές κ.λπ. θα αυξήσουν την κατανάλωση αλουμινίου, καθώς η Ινδία μεταβαίνει από μια αναπτυσσόμενη σε μια σημαντική παγκόσμια οικονομία.

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο γνωστός οίκος αξιολόγησης ICRA δημοσίευσε μια έκθεση που προέβλεπε αύξηση της ζήτησης αλουμινίου της Ινδίας κατά 9% κατά τα επόμενα δύο οικονομικά έτη. Σύμφωνα με την ανάλυσή της, η αύξηση αυτή θα ξεπεράσει τον παγκόσμιο ρυθμό επέκτασης της ζήτησης αλουμινίου.

Η ICRA προσδιόρισε τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ως σημαντικό παράγοντα της κατανάλωσης αλουμινίου στην Ινδία, με συνεπή ζήτηση που αναμένεται κατά τα επόμενα οικονομικά έτη. Όπως αναφέρεται, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μετάβαση των καταναλωτών σε ηλεκτρικά οχήματα.

Μάλιστα, στο downstream, οι εξαγωγές αλουμινίου της Ινδίας έχουν επίσης αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Εν τω μεταξύ, η χώρα κατέχει την έβδομη θέση στον κόσμο όσον αφορά τα αποθέματα της πρώτης ύλης βωξίτη. Πρόσφατα, η κυβέρνηση δημιούργησε το National Mineral Exploration Trust για να προωθήσει την παραγωγή αλουμινίου και να συμβάλει στη διάθεση του απαιτούμενου όγκου πρώτων υλών στις βιομηχανίες της. Η Ινδία διαθέτει επίσης ένα τεράστιο απόθεμα βωξίτη στην ανατολική ακτή της, το οποίο παραμένει ανεκμετάλλευτο μέχρι στιγμής