Ο εκ νέου πλημμυρισμός του Βόλου απ΄τα νερά της τροπικής καταιγίδας «Ηλίας» φανερώνει την αβελτηρία των τοπικών αρχών που δεν πήραν το μάθημα πόσον ευάλωτη είναι η πόλη από τη κάλυψη των χειμάρρων και την υπεροικοδόμηση

Μία περιοχή που εφημίζετο για το πράσινο και τους ελεύθερους χώρους της, τσιμεντοποιήθη σχεδόν πλήρως τα τελευταία χρόνια από την πλήρη απουσία πολεοδομικής πολιτικής και την άκρατη κερδοσκοπία της γης. Τώρα ετοιμάζεται να πωληθή και το λιμάνι του Βόλου – το τρίτο στρατηγικό της χώρας - από τον φορέα εκποιήσεως της κρατικής περιουσίας που εξακολουθεί να συμπεριφέρεται όπως τις σκοτεινές ημέρες του παρατύπου ΓΙΟΥΡΩΓΚΡΟΥΠ (2010-16). Η υποβάθμιση του Βόλου θα διαταράξει την Ελληνική οικονομία εφέτος όπως και της Θεσσαλίας.

Από του χρόνου, η ανάκαμψη των πληγεισών περιοχών από πλημμύρες αναμένεται να βελτιώσει το τοπικό εισόδημα, αναλόγως της κρατικής μέριμνας για την τοπική οικονομία (δυνητικής ή πραγματικής). Θα είναι όμως λάθος να δαπανηθούν τόσα κεφάλαια, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν οι έκτακτες περιστάσεις.

Με έμφαση στην άμεση αποκατάσταση των υποδομών (δρόμων και σιδηροδρόμων) και την προστασία του τοπικού πληθυσμού από πλευράς υγείας, σύντομα οι καταστροφές που άφησαν οπίσω οι τροπικές καταιγίδες θα αποκαταστήσουν την χωρική ζωή και ο Βόλος θα ξαναβρεί την κανονικότητα του. Η εκποίηση, όμως, του λιμένος δεν πρέπει να γίνει. Η χώρα χρειάζεται ελεύθερα λιμάνια που θα αξιοποιήσουν την γεωπολιτική αξία του Βόλου ως κόμβου διεθνών μεταφορών . Το ίδιο ισχύει και για την Καβάλα. Η «ιδιωτικοποίηση» λιμένων και αεροδρομίων δημιουργεί ιδιωτικά μονοπώλια που περιορίζουν την οικονομική ανάπτυξη.

Εάν αποφευχθούν οι προχειρότητες των επισκευών και επιλεγούν μακροπρόθεσμες λύσεις, όπως της αντιμετωπίσεως των συχνών πλημμυρών με σοβαρά εγγειοβελτιωτικά έργα, της φυσικής διευθέτησης της κοίτης των χειμάρρων, της διατηρήσεως της λίμνης Κάρλας στην Θεσσαλία και της μεταφοράς της «εθνικής» οδού Αθηνών -Θεσσαλονίκης, η πρόσφατη πλημμύρα ίσως αποδειχθή «ευλογία». Γι’ αυτό η κρατική κι η Ευρωπαϊκή βοήθεια πρέπει να είναι επιλεκτική, σε έργα εξυγιαντικά της σημερινής οικοδομικής αναρχίας και των ευκόλων λύσεων.

Το ατομικό εισόδημα στις πληγείσες απ’ την θεομηνία περιοχές πρέπει να ενισχυθή εφέτος με άμεσες επιδοτήσεις και φορολογικές απαλλαγές και από του χρόνου να προσαρμόζεται στις συνθήκες ανανήψεως των εσόδων του γηγενούς πληθυσμού. Το αγροτικό εισόδημα ίσως μείνει στάσιμο εφέτος από την ζημία της αγροτικής παραγωγής στην Θεσσαλία και από την πλημμύρα του Βόλου αλλ’ ευτυχώς η κακοκαιρία δεν επηρέασε την ήδη λήξασα Τουριστική περίοδο (λ.χ. στο Πήλιο).

Η πρόβλεψη της εθνικής ανάπτυξης στο 2,5% εφέτος παραμένει, εξ αιτίας της άνευ προηγουμένου ανόδου της της Τουριστικής κινήσεως στη χώρα και της διογκώσεως της εγχωρίου καταναλώσεως. Ο πληθωρισμός θα ενισχυθή …βοηθούσης της κερδοσκοπίας και της ανατιμήσεως διεθνώς του πετρελαίου - κοντά στα 100 δολάρια το βαρέλι. Ας ευχηθούμε να μην πάει στα 150 $ το βαρέλι, όπως προβλέπουν οι ειδικοί.

Υπενθυμίζεται ότι η, προ τριετίας, μεγάλη νεροποντή «Ιανός» (πάλι στην Θεσσαλία) δεν επηρέασε το εθνικό προϊόν, που ανεπτύχθη με μέσο ετήσιο ρυθμό 3% το διάστημα 2020-23, αλλά η τότε κακοκαιρία πέρασε απαρατήρητη για τους οπαδούς της «Κλιματικής Αλλαγής», που δεν συμμορφώθησαν προς τις διακηρύξεις των.

Στη Κινεζική γλώσσα το ιδεόγραμμα της ανάπτυξης είναι το ίδιο με εκείνο της ευκαιρίας. Πάσα καταστροφή αποτελεί έναυσμα ανασυγκρότησης στις σύγχρονες κοινωνίες. Αρκεί να επιδειχθή υπευθυνότητα.