Τα ευρωπαϊκά βιομηχανικά προϊόντα πρέπει να τύχουν προνομιακής μεταχείρισης σε ολόκληρη την ήπειρο, γεγονός που απαιτεί να απαλλαγούμε από «παρωχημένα δόγματα», δήλωσε την Τετάρτη στους δημοσιογράφους ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ, κάνοντας λόγο για «πολιτικό αγώνα» ενόψει των ευρωεκλογών. «Μπορείτε να φανταστείτε έστω και για ένα δευτερόλεπτο ότι η κινεζική κυβέρνηση θα έδινε δημόσιο χρήμα

σε βιομηχανική παραγωγή που δεν έχει κινεζικό περιεχόμενο;» ρώτησε ο Λεμέρ, καθώς παρουσίασε την Τετάρτη νέα μέτρα χρηματοδότησης για την πράσινη μετάβαση της Γαλλίας στο πλαίσιο του νέου προϋπολογισμού του 2024 .

Στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους προστέθηκαν επιπλέον 7 δισεκατομμύρια ευρώ για να κατευθυνθούν ειδικά στην πράσινη μετάβαση, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης ενός νέου «πράσινου μπόνους» για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που αγοράζουν για πρώτη φορά.

Για να λάβει τη χρηματοδότηση ο αγοραστής , ωστόσο, θα πρέπει να αξιολογούνται οι εκπομπές CO2 από ολόκληρο τον κύκλο παραγωγής του αυτοκινήτου – στοχεύοντας τελικά στην Κίνα και ενθαρρύνοντας τα οχήματα που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

«Θα είμαστε το πρώτο κράτος μέλος της ΕΕ που θα παρέχει χρηματικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σέβονται τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός, ζητώντας ριζική αναθεώρηση της βιομηχανικής στρατηγικής της ΕΕ.

«Μόνο στην Ευρώπη συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι μπορούμε να ρίχνουμε δημόσιο χρήμα στην ΕΕ, αλλά και σε αμερικανικά ή κινεζικά εργοστάσια. Λοιπόν, σας λέω: σταματήστε!».

Η Γαλλία υπήρξε συνεχώς βασικός υποστηρικτής μιας φιλόδοξης βιομηχανικής στρατηγικής της ΕΕ – καθώς η βιομηχανική της σύνθεση μειώθηκε τα τελευταία 40 χρόνια σε σύγκριση με τη Γερμανία.

Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, ο Λεμέρ βρέθηκε στο Βερολίνο για να πείσει τους ομολόγους του υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών, Ρόμπερτ Χάμπεκ και Κρίστιαν Λίντνερ, να επιδιώξουν μια πιο «φιλόδοξη» στρατηγική που θα αποκρούσει το πακέτο φορολογικών ελαφρύνσεων και επενδύσεων ύψους 400 δισεκατομμυρίων δολαρίων των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) και θα αυξήσει τα εργαλεία εμπορικής άμυνας της ΕΕ έναντι της Κίνας.

Η Γαλλία ήταν επίσης πίσω από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ξεκινήσει έρευνα «κατά των επιδοτήσεων» για τον αθέμιτο κινεζικό ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων – καθώς το μερίδιο αγοράς της Κίνας στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί από 8% σε 15% έως το 2025.

«Η ΕΕ πρέπει να είναι σε θέση να αντεπιτεθεί», είχε δηλώσει τότε ο Λεμέρ, προσθέτοντας ότι πρέπει να είναι «αποφασισμένη να υπερασπιστεί [τα] δικά της οικονομικά συμφέροντα».

«Πρέπει να ευνοήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία […] και να αγωνιστούμε για να κρατήσουμε τα εργοστάσια, τους εργαζόμενους, τις δεξιότητες και τις τεχνολογίες μας στο ευρωπαϊκό έδαφος», πρόσθεσε την Τετάρτη.

euractiv.gr