Η Hapag-Lloyd σηματοδότησε την είσοδό της στην κατηγορία των υπερμεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γιορτάζοντας την παρουσίαση του πρώτου της νεότευκτου πλοίου. Το Berlin Express των 23.664 TEU βαφτίστηκε σήμερα στη Γερμανία, αποτελώντας το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο που λειτουργεί υπό γερμανική σημαία, καθώς και το πρώτο νεότευκτο πλοίο LNG της εταιρείας.

"Με τη νέα κλάση Hamburg Express, η Hapag-Lloyd βρίσκεται σε σημείο καμπής", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Rolf Habben Jansen στους 300 προσκεκλημένους σήμερα στην τελετή βάπτισης του πλοίου χωρητικότητας 224.995 dwt στο Αμβούργο. Υπογράμμισε τη συμβολή του στην προσπάθεια της Hapag να καταστήσει τον στόλο της κλιματικά ουδέτερο έως το 2045 και να ενισχύσει τον ρόλο της Γερμανίας στο παγκόσμιο εμπόριο. Χαρακτήρισε την κατηγορία αυτή ως την αρχή μιας νέας εποχής για την Hapag-Lloyd. Η Πρώτη Κυρία της Γερμανίας Elke Büdenbender έκανε την τιμή να ονομαστεί το πλοίο.

Η Hapag παρήγγειλε έξι από τα πλοία από την Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering στα τέλη του 2020 και επέκτεινε την παραγγελία σε συνολικά 12 πλοία το 2021. Τώρα ολοκληρώνονται από την Hanwha Ocean, τη διάδοχο εταιρεία της Daewoo, με τα δύο πρώτα πλοία να έχουν ήδη παραδοθεί και να συνεχίζονται μέχρι το 2025. Η Hapag επισημαίνει ότι εκτός από τις βελτιωμένες περιβαλλοντικές επιδόσεις, τα πλοία είναι επίσης πιο αποδοτικά με 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα προηγούμενα μεγαλύτερα πλοία της, την κλάση Α18.

Το Berlin Express έφτασε στο Αμβούργο την περασμένη εβδομάδα

Καθένα από τα πλοία της κλάσης Hamburg Express θα έχει μήκος 1.309 πόδια και πλάτος 200 πόδια. Η χωρητικότητα των 23.664 TEU διαθέτει 1.500 θέσεις ψυγείων. Τα πλοία μπορούν να επιτύχουν ταχύτητα 22 κόμβων με κινητήρες MAN B&W και εξοπλίστηκαν με δεξαμενή LNG 18.650 cbm, επαρκή για ένα πλήρες ταξίδι μετ' επιστροφής Ευρώπη-Ασία-Ευρώπη.
Η Hapag τονίζει ότι ενώ τα πλοία θα λειτουργούν αρχικά με LNG, έχουν σχεδιαστεί για μελλοντική μετάβαση σε καύσιμο. Η τεχνολογία διπλού καυσίμου θα τους επιτρέψει να στραφούν σε μη ορυκτά καύσιμα, όπως το βιομεθάνιο και το ηλεκτρονικό μεθάνιο, καθώς το καύσιμο γίνεται πιο εύκολα διαθέσιμο.

Η Hapag παραλαμβάνει τρία πλοία φέτος και τα υπόλοιπα το 2024 και το 2025 

Το Berlin Express παραδόθηκε στη Hapag στις 13 Ιουνίου, αλλά αρχικά απασχολήθηκε στη γραμμή μεταξύ Ασίας και Μέσης Ανατολής. Έφτασε στο Αμβούργο πριν από έξι ημέρες και τώρα μετακινείται στη γραμμή που εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Κίνας, με στάσεις στην Ταϊβάν, τη Σιγκαπούρη, το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα, το Σαουθάμπτον, το Αλγεσίρας και το Χονγκ Κονγκ.

Το δεύτερο πλοίο της κατηγορίας, το Manila Express, βαφτίστηκε στη Νότια Κορέα στις 3 Αυγούστου και παραδόθηκε στη Hapag. Θα ακολουθήσει ένα ακόμη πλοίο φέτος, το Hanoi Express. Τα πλοία αποτελούν επίσης μέρος των προσπαθειών ανάπτυξης της Hapag. Επί του παρόντος, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση με βάση τη χωρητικότητα, η Hapag διαθέτει 260 πλοία με χωρητικότητα άνω των 1,9 εκατομμυρίων TEU.