Ο όμιλος Jan de Nul Group έχει παραγγείλει το μεγαλύτερο πλοίο πόντισης καλωδίων στον κόσμο, προετοιμάζοντας τη νέα ζήτηση για υπεράκτια έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και υποθαλάσσια καλώδια. Το μελλοντικό Fleeming Jenkin θα έχει μεταφορική ικανότητα καλωδίων 28.000 τόνων, διπλάσια από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή. Θα ανήκει σε μια δική του κατηγορία όταν θα παραδοθεί το 2026.

Οι εταιρείες τοποθέτησης καλωδίων έχουν καλό μέλλον μπροστά τους, σύμφωνα με τον όμιλο Jan de Nul. Τα υπεράκτια αιολικά πάρκα προχωρούν σε μεγαλύτερα βάθη, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερες διαδρομές ισχυρότερων και βαρύτερων καλωδίων. Τα καλώδια διασύνδεσης για υποθαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ περιοχών και εθνών γίνονται επίσης μεγαλύτερα.

Αυτό παρέχει μια ευκαιρία για τις εταιρείες με τον εξειδικευμένο εξοπλισμό για την πραγματοποίηση αυτών των εγκαταστάσεων. Η Jan de Nul μπορεί να βρίσκεται σε ιδιαίτερα καλή θέση: δεδομένου ότι διαθέτει επίσης μερικά από τα μεγαλύτερα πλοία εγκατάστασης ανεμογεννητριών και θεμελίωσης στον κόσμο, οι υπηρεσίες της για την τοποθέτηση καλωδίων υψηλής χωρητικότητας θα συμπληρώσουν τις άλλες ειδικότητές της.

"Μετά τις προηγούμενες επενδύσεις μας στο σκάφος Voltaire και στο γερανοφόρο σκάφος Les Alizés για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών νέας γενιάς και των θεμελίων τους, προχωράμε τώρα με αυτό το υπέροχο σκάφος τοποθέτησης καλωδίων. Χάρη στις άνευ προηγουμένου δυνατότητές του, το Fleeming Jenkin θα είναι ιδανικό για τις αγορές καλωδίων διασύνδεσης και εξαγωγής", δήλωσε ο Philippe Hutse, διευθυντής του τμήματος Offshore Energy του ομίλου Jan De Nul.

Το πλοίο θα διαθέτει τρία καρουσέλ καλωδίων και ένα μεγάλο χώρο αποθήκευσης καλωδίων επικοινωνιών οπτικών ινών. Θα μπορεί να τοποθετεί ταυτόχρονα τέσσερα καλώδια σε βάθος νερού έως και 3.000 μέτρα. Οι τεντωτήρες του θα είναι ονομαστικής ισχύος 150 τόνων για τον έλεγχο πολύ βαρέων καλωδίων.

Ως πλοίο-ναυαρχίδα για την αγορά πράσινης ενέργειας, το Fleeming Jenkin θα έχει άψογα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια. Τα καυσαέρια του πλοίου θα φιλτράρονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία ώστε να πληρούν τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα για τα σωματίδια και τα NOx. Οι κινητήρες του θα είναι διπλού καυσίμου για μεθανόλη και θα διαθέτει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με συστοιχία μπαταριών για εξοικονόμηση αιχμής.

Η Jan de Nul προσλαμβάνει τώρα προσωπικό για να συμπληρώσει το ρόστερ του πληρώματος για το νέο πλοίο.