Καθώς ο ανταγωνισμός των τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο εντείνεται, η κινεζική νεοφυής εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων WM Motor υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, σηματοδοτώντας το τέλος ενός μελλοντικού ηγέτη μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας

Σύμφωνα με την κατάθεση που έγινε στον εθνικό ιστότοπο δημοσιοποίησης πληροφοριών για την πτώχευση επιχειρήσεων τη Δευτέρα, η υπόθεση πτώχευσης εξετάζεται από δικαστήριο της Σαγκάης.

Τον Σεπτέμβριο, η προβληματική κατασκευάστρια εταιρεία EV και η εισηγμένη στις ΗΠΑ μεταπωλήτρια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Kaixin Auto Holdings ανακοίνωσαν ένα μη δεσμευτικό φύλλο εξαγοράς.

Η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε μετά την αποτυχία της προσπάθειας της WM Motor να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσω μιας αντίστροφης εξαγοράς από το παρασκήνιο με την εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ Apollo Future Mobility.

Μετά από δύο προηγούμενες ανεπιτυχείς προσπάθειες της WM Motor για εισαγωγή στην αγορά STAR της Σαγκάης και στο Χονγκ Κονγκ, η αποτυχημένη προσφορά θεωρήθηκε ως τακτική επιβίωσης. 

Η WM Motor ήταν μία από τις ανερχόμενες κινεζικές εταιρείες EV, μαζί με τις Nio, Li Auto και XPeng, όταν ιδρύθηκε το 2015 από τον αναγνωρισμένο βετεράνο της αυτοκινητοβιομηχανίας Freeman Shen. 

Η Baidu, σημαντικός παίκτης της κινεζικής τεχνολογίας, και η κρατική ρυθμιστική αρχή περιουσιακών στοιχείων της Σαγκάης ήταν μεταξύ των χορηγών της.

Ωστόσο, η εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη δυσκολευόταν να βγάλει κέρδος στον κλάδο αυτοκινήτων υψηλού κεφαλαίου.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο των μετοχών της WM Motor που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2022, οι ετήσιες ζημίες της εταιρείας αυξήθηκαν σε 8,2 δισεκατομμύρια γιουάν (1,13 δισεκατομμύρια δολάρια) κατά τη διάρκεια των τριών ετών μέχρι το 2021.

Με υψηλότερες εκπτώσεις και φορολογικά πλεονεκτήματα για τα πράσινα αυτοκίνητα, οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στην Κίνα τερμάτισαν την αρνητική πορεία τους από τον Μάιο και συνέχισαν να αυξάνονται τον Αύγουστο σε ετήσια βάση.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις καταναλωτικές δαπάνες για ακριβά προϊόντα όπως τα αυτοκίνητα στο πλαίσιο μιας αβέβαιης οικονομικής ανάκαμψης μετά τον κορονοϊό.

Οι προσδοκίες ήταν υψηλές για την WM Motor Holdings Ltd. τον Φεβρουάριο, έναν κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα τη Σαγκάη που ιδρύθηκε από ένα πρώην στέλεχος της Volvo AB και χρηματοδοτήθηκε από τον γίγαντα του διαδικτύου Baidu Inc. Τώρα κινδυνεύει να υποκύψει στην αργή αναταραχή της ανταγωνιστικής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. 

Στο παρελθόν, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Shen Hui δήλωσε σε σημείωμα του προσωπικού νωρίτερα αυτό το μήνα, σύμφωνα μς το Bloomberg News, ότι η εταιρεία έπρεπε να μειώσει το κόστος για να επιβιώσει. Σύμφωνα με ένα μεταγενέστερο ενημερωτικό έγγραφο με ημερομηνία 21 Νοεμβρίου, οι μισθοί μειώθηκαν δραστικά, με ορισμένους διευθυντές να έχουν υποστεί μειώσεις μισθών κατά 50% και τους εργαζόμενους να έχουν δει μειώσεις μισθών κατά 30% τον Οκτώβριο.

Η αγορά οχημάτων της Κίνας γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική- το 2019, υπήρχαν περισσότεροι από 500 εγγεγραμμένοι κατασκευαστές EV, πολλοί από τους οποίους ήταν μικρότεροι ανταγωνιστές που διεκδικούσαν κρατικές επιδοτήσεις. Καθώς οι εγχώριοι παραγωγοί, όπως η BYD Co. και η Tesla Inc. απέκτησαν μεγαλύτερη κυριαρχία, περισσότεροι από τους μισούς έκλεισαν ή ξέμειναν από χρήματα.

(από capital.gr)