Μια συμφωνία για την αναδιάρθρωση του εμβληματικό πρότζεκτ υγροποιημένου φυσικού αερίου του Τρινιντάντ και Τομπάγκο θα υπογραφεί από τους ιδιοκτήτες του στο Λονδίνο τον επόμενο μήνα, δήλωσε την Πέμπτη ο πρωθυπουργός της χώρας της Καραϊβικής, Κιθ Ρόουλι

Η συμφωνία αναμένεται να απλοποιήσει τη δομή ιδιοκτησίας του έργου Atlantic LNG, με τη Shell και την BP να κατέχουν σύντομα το 45% η καθεμία και την κρατική National Gas Company (NGC) του Τρινιντάντ να κατέχει το υπόλοιπο 10%, ανέφεραν στο Reuters πηγές με γνώση του θέματος.

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η οποία απαίτησε χρόνια διαπραγματεύσεων, η NGC θα επεκτείνει την ιδιοκτησία της αναλαμβάνοντας μετοχές και στα τέσσερα τρένα υγροποίησης της εγκατάστασης.

Επί του παρόντος, η NGC κατέχει μετοχές σε μόλις δύο.

Η Chinese Investment Co, η οποία κατέχει περίπου το 10% στο Train One, δεν θα έχει πλέον ενεργό μερίδιο.

Η κυβέρνηση του Τρινιντάντ και Τομπάγκο ανακοίνωσε ότι αυτή η συμφωνία θα της επιτρέψει να κερδίσει περισσότερα έσοδα από τις εξαγωγές LNG, ενώ θα απλοποιήσει τη δομή του έργου.

Η αναδιάρθρωση θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής LNG επιτρέποντας την τροφοδοσία με αέριο και από εταιρείες που δεν είναι μέτοχοι στη μονάδα και ενθαρρύνοντας την επανεκκίνηση έως το 2027 ενός από τα τρένα υγροποίησης του έργου, που ήταν σε αδράνεια τα τελευταία χρόνια λόγω έλλειψης παροχής αερίου.

Το Τρινιντάντ και Τομπάγκο έχει την ικανότητα να επεξεργάζεται 4,2 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια την ημέρα (bcfd) φυσικού αερίου σε LNG, πετροχημικά και ενέργεια, αλλά η τρέχουσα παραγωγή φυσικού αερίου είναι μόνο 2,7 bcfd. Η χώρα αναμένει από τους υπεράκτιους παραγωγούς φυσικού αερίου, ιδιαίτερα τη Shell, να αυξήσουν την παραγωγή και την προσφορά αερίου για την παραγωγή LNG τα επόμενα χρόνια. Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται επίσης με τη Βενεζουέλα για την εισαγωγή αερίου από τουλάχιστον δύο κοιτάσματα κοντά στα θαλάσσια σύνορα μεταξύ των δύο κρατών.