Η ιαπωνική Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) θέτει σε λειτουργία το πρώτο χύδην φορτηγό πλοίο κλάσης Panamax με καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο, στο πλαίσιο της δέσμευσής της να συνεχίσει τη μετάβαση των πλοίων σε καθαρά καύσιμα. Το πλοίο ακολουθεί την εισαγωγή νωρίτερα φέτος των πρώτων bulkers με καύσιμο LNG, των πλοίων Newcastlemax που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα 

για τις Eastern Pacific Shipping και Himalaya Shipping, και αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα της ταχείας υιοθέτησης από τους μεταφορείς πλοίων με καύσιμο LNG.

Το πλοίο ονομάστηκε Shoyo κατά τη διάρκεια τελετής που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο στο ναυπηγείο Koyagi του ναυπηγείου Oshima στην Ιαπωνία. Μετά τον τελικό εξοπλισμό, το πλοίο παραδόθηκε για να τεθεί σε υπηρεσία στις 2 Οκτωβρίου. Το πλοίο αναχώρησε χθες από την Τομπάτα της Ιαπωνίας με προορισμό το Νιούκαστλ της Αυστραλίας. Τώρα θα μεταφέρει άνθρακα στους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα της Kyushu Electric Power Co.

Το Shoyo είναι νηολογημένο στην Ιαπωνία και έχει χωρητικότητα 95.233 dwt. Το μήκος του πλοίου είναι 770 πόδια. Η Oshima Shipbuilding αναφέρει επίσης ότι υπέγραψε σύμβαση με τη NYK Line για την κατασκευή δύο επιπλέον μεγάλων ανθρακοφόρων πλοίων με καύσιμο LNG. Τα δύο αυτά πλοία αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.

Η NYK υπογραμμίζει επίσης ότι το πλοίο ολοκλήρωσε επίσης τον πρώτο δεξαμενισμό από ξηρά σε πλοίο για ποντοπόρο πλοίο με καύσιμο LNG στην Ιαπωνία. Αυτό έλαβε χώρα στις 12 Οκτωβρίου στο λιμάνι της Τομπάτα. Το πλοίο έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι συμβατό τόσο με τον δεξαμενισμό από ξηρά σε πλοίο όσο και από πλοίο σε πλοίο. Από τον Μάρτιο του 2024, ένα νεότευκτο πλοίο δεξαμενισμού με καύσιμο ΥΦΑ που θα εδρεύει στην περιοχή Setouchi και Kyushu θα είναι επίσης διαθέσιμο για τον δεξαμενισμό του πλοίου.

Πρόκειται για το νεότερο πλοίο με καύσιμο LNG σε ένα τμήμα που επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς και έχει επίσης συμπεριλάβει την εισαγωγή δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, containerships και κρουαζιερόπλοιων. Η βάση δεδομένων της DNV για τα εναλλακτικά καύσιμα υπολογίζει ότι σήμερα υπάρχουν 438 πλοία με καύσιμο LNG σε υπηρεσία στον παγκόσμιο στόλο. Σύμφωνα με την DNV, ο στόλος που λειτουργεί με καύσιμο LNG θα διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια σε σχεδόν 1.000 πλοία.

Η DNV αναφέρει ότι παγκοσμίως υπάρχουν τώρα 38 φορτηγά πλοία χύδην με καύσιμο LNG, ενώ άλλα 35 βρίσκονται επί του παρόντος υπό παραγγελία. Η φινλανδική ESL Shipping παρέλαβε τα πρώτα bulkers με καύσιμο LNG το 2018, αλλά πρόκειται για μικρότερα πλοία με χωρητικότητα 25.600 dwt. Η Himalaya Shipping παρέλαβε το πρώτο της bulker Newcastlemax με καύσιμο LNG τον Μάρτιο, μετά την παρουσίαση του πρώτου πλοίου της Eastern Paciifc τον Φεβρουάριο. Αυτά τα πλοία, τα οποία είναι το καθένα 209.000 dwt. Ο αυστραλιανός μεταλλευτικός γίγαντας BHP ναύλωσε το Mt. Tourmaline από την EPS για πέντε χρόνια, ενώ η Himalaya τοποθετεί επίσης τα πλοία της σε ναύλωση. Από τα τέλη Αυγούστου, η Himalaya έχει παραλάβει έξι από τα συνολικά 12 bulkers με καύσιμο LNG από την New Times Shipbuilding.