Οι Αρχές της Μαλαισίας ανέφεραν ότι κρατούν δύο δεξαμενόπλοια που είναι ύποπτα για παράνομη μεταφορά πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο. Ενώ διεξάγονται έρευνες για το περιστατικό που ανακαλύφθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η μη κερδοσκοπική ομάδα United Against Nuclear Iran (UANI) με ανάρτησή της στο Διαδίκτυο αναφέρει τα δύο πλοία ως το τελευταίο παράδειγμα του συνεχιζόμενου εμπορίου ιρανικού πετρελαίου 

που έχει επιβληθεί από τον σκιώδη στόλο της χώρας με δεξαμενόπλοια. Η Μαλαισιανή Ναυτιλιακή Υπηρεσία Επιβολής (MMEA) στην περιοχή Johor στην ανατολική πλευρά της μαλαισιανής χερσονήσου που είναι υπεύθυνη για την περιοχή γύρω από το Αρχιπέλαγος Riau ανέφερε ότι οι δυνάμεις της κατέλαβαν τα δύο δεξαμενόπλοια, τα οποία εντοπίστηκαν αρχικά από ένα από τα περιπολικά του MMEA το μεσημέρι της 24ης Οκτωβρίου. Έχοντας υποψίες για τη δραστηριότητα τους, το περιπολικό ζήτησε έγγραφα και πληροφορίες από τα δύο δεξαμενόπλοια. Τα πλοία βρίσκονταν σε μια θέση περίπου 32 ναυτικά μίλια ανατολικά του Tanjung Sedili, στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου βόρεια της Σιγκαπούρης.

Όταν τα δύο δεξαμενόπλοια αρνήθηκαν να συνεργαστούν, το περιπολικό ζήτησε βοήθεια από τη Διεύθυνση Αεροπορικών Επιχειρήσεων του MMEA. Η Αεροπορική Διεύθυνση έφερε μια επίλεκτη ομάδα που πραγματοποίσε αναγκαστική επιβίβαση από ελικόπτερο για να επιθεωρήσει τα δύο σκάφη.

«Ο καπετάνιος του εμπλεκόμενου πλοίου δεν έχει παρουσιάσει κανένα έγγραφο εξουσιοδότησης για τις δραστηριότητες που διεξάγονται», αναφέρει το MMEA. Στη συνέχεια αποφάσισαν να καταλάβουν και τα δύο δεξαμενόπλοια γύρω στις 6:00 μ.μ. τοπική ώρα στις 24 Οκτωβρίου.

«Αυτές οι μεταφορές γίνονται σχεδόν καθημερινά σε αυτά τα νερά. Πρέπει να αναληφθεί περισσότερη δράση και δέουσα επιμέλεια από όλους τους ναυτιλιακούς παράγοντες για να περιοριστεί η φοροδιαφυγή του Ιράν και οι εξαγωγές πετρελαίου», ανέφερε η UANI σε δήλωση που αποδίδεται στην Claire Jungman, Επικεφαλής του Επιτελείου της UANI.

Η UANI αναγνώρισε τα δύο δεξαμενόπλοια που η MMEA είχε αναφέρει ότι ήταν νηολογημένα στον Παναμά και την Ονδούρα. Το μεγαλύτερο από τα δύο πλοία είναι το Artemis III, νηολογημένο στην Ονδούρα και το οποίο διαχειρίζονται εταιρείες στην Κίνα. Κατασκευάστηκε το 1996, είναι ένα VLCC 300.360 dwt. Το σήμα AIS του σκάφους δείχνει ότι βρίσκεται στην περιοχή από τα τέλη Αυγούστου.

Το άλλο σκάφος που εμπλέκεται στη μεταφορά, το Ocean Hermana είναι νηολογημένο στον Παναμά και διαχειρίζεται από την Ινδία. Κατασκευασμένο το 2004, είναι 159.100 dwt. Το πλοίο, ωστόσο, φαίνεται να πλαστογραφεί το AIS του, το οποίο δείχνει ότι είναι ελλιμενισμένο στη δυτική Μαλαισία.

Το MMAE αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή κρατά το πλήρωμα και από τα δύο πλοία, το οποίο περιλαμβάνει 26 άτομα από το Artemis III και άλλα 26 άτομα από το Ocean Hermana.

Τα πλοία ερευνώνται για ανάληψη της μεταφοράς χωρίς άδεια και για αγκυροβόληση χωρίς άδεια. Στη Μαλαισία, αυτά τα εγκλήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμο περίπου 20.900 $ και φυλάκιση έως και δύο ετών. Επιπλέον, οι κυβερνήτες και των δύο δεξαμενόπλοιων ερευνώνται και για παρεμπόδιση των προσπαθειών του ΜΜΕΑ. Αυτό θα οδηγήσει επίσης σε ποινές φυλάκισης έως και δύο ετών και πρόστιμο περίπου 2.000 $.