Η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering που συνεργάζεται με την HD Hyundai Heavy Industries αναφέρει μια σημαντική ανακάλυψη στην ανάπτυξη συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης που έχουν σχεδιαστεί για χρήση με υπερδεξαμενόπλοια

Ο σχεδιασμός είναι μέρος μιας προσέγγισης χαμηλών εκπομπών άνθρακα που επιδιώκει το ναυπηγείο για την επόμενη γενιά δεξαμενόπλοιων. Η εφαρμογή επικεντρώνεται σε ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης 30 μεγαβάτ (MW) και έχει σχεδιαστεί για πλοία μεταφοράς αργού 300.000 dwt. Το τμήμα της HD Hyundai αναφέρει ότι ολοκλήρωσε το σχέδιο σύλληψης τον Φεβρουάριο του 2023 και τώρα έχει προχωρήσει με την ανάπτυξή του. Έλαβαν μια αρχική πιστοποίηση από το Lloyd’s Register τον Φεβρουάριο και τώρα τους έχει απονεμηθεί Έγκριση επί της αρχής (AIP) από την LR.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να αξιοποιεί τις τεχνολογίες συνεχούς ρεύματος μέσης τάσης (MVDC) και κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) για την ανάπτυξη της ισχύος για την κίνηση του συστήματος πρόωσης 30 MW. Αναφέρουν ότι η σχεδίαση ταιριάζει με την απόδοση πρόωσης μεγαλύτερων συμβατικών κινητήρων, επιτυγχάνοντας παράλληλα μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης φάσης του σχεδίου σχεδιασμού, το οποίο διεξάγεται εσωτερικά στη ναυπηγική εταιρεία και στην HD Heavy Industries, αναφέρουν αρκετές βασικές εξελίξεις. Η ενεργειακή απόδοση του συστήματος βελτιώθηκε κατά 20% σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα, ενώ η ποιότητα ισχύος ενισχύθηκε κατά περίπου 40%. Σημειωτέον, η HD Hyundai λέει ότι αυτό επιτεύχθηκε μειώνοντας επίσης το συνολικό βάρος του συστήματος κατά περίπου 20%.

Η επόμενη φάση ανάπτυξης απαιτεί να πραγματοποιηθούν επιδείξεις έως το 2027. Αναμένουν να έχουν μια πλήρους κλίμακας έκδοση του συστήματος πρόωσης έτοιμη για εμπορική εισαγωγή το 2028.

Στελέχη του ναυπηγείου δήλωσαν ότι το σύστημα πρόωσης θα συνδυαστεί με άλλα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων στον σχεδιασμό του κύτους. Αναπτύσσουν επίσης εξειδικευμένους έλικες βελτιστοποιημένους για το σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης. Σε συνδυασμό, πιστεύουν ότι αυτές οι καινοτομίες θα τους δώσουν το προβάδισμα στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για μεγάλα πλοία και θα καταστήσουν την εταιρεία κορυφαία εταιρεία κατασκευής πλοίων επόμενης γενιάς.