Ο ιαπωνικός όμιλος NYK αναφέρει ότι έχουν ξεκινήσει εργασίες για τη μετατροπή του πρωτοποριακού ρυμουλκού της εταιρείας, του Sakigake που εως τώρα χρησιμοποιούσε καύσιμο LNG, σε σκάφος επίδειξης και μεταξύ των πρωτοπόρων παγκοσμίως στη χρήση αμμωνίας. Το συγκεκριμένο project είναι ένα από τα πολλά που προωθούνται για την εισαγωγή αμμωνίας, η οποία θεωρείται ευρέως ως μία από τις κορυφαίες λύσεις για μελλοντικά εναλλακτικά καύσιμα.

Το project βρίσκεται σε εξέλιξη για χρόνια με τη NYK, την IHI Motor Co. και τη Nippon Kaiji Kyokai να ανακοινώνουν το 2020 ότι έχουν υπογράψει κοινή συμφωνία Ε&Α για την εμπορευματοποίηση ενός ρυμουλκού με αμμωνία. Επειτα από τις αρχικές συζητήσεις, το project κέρδισε την υποστήριξη του Πράσινου Ταμείου Καινοτομίας Project του Οργανισμού Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO). Ετσι τον Οκτώβριο του 2021, η NYK, η Japan Engine Corporation, η IHI Power Systems Co. και η Nihon Shipyard Co., συμφώνησαν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη ενός σκάφους με κινητήρα εγχώριας παραγωγής που θα λειτουργεί με αμμωνία.

Το σκάφος που επιλέχθηκε για το έργο ήταν ιστορικό από πριν, καθώς το 2015 το Sakigake έγινε το πρώτο σκάφος της Ιαπωνίας με καύσιμα LNG. Το ρυμουλκό 272 τόνων, το οποίο έχει μήκος 122 πόδια, λειτουργούσε για χρόνια στον κόλπο του Τόκιο από τον Shin-Nihon Kaiyosha του Ομίλου NYK. Το ρυμουλκό πραγματοποίησε το τελευταίο του ανεφοδιασμό στη Γιοκοχάμα στα τέλη Ιουλίου 2023 με τις εταιρείες να αναφέρουν ότι ήταν έτοιμες να προχωρήσουν στη μετατροπή. Το ClassNK εξέτασε τα σχέδια και εξέδωσε τις εγκρίσεις. Επιπλέον, οι εταιρείες αναφέρουν ότι ο νέος κινητήρας έχει δοκιμαστεί στο εργοστάσιο Ota της IHI Power Systems για να επιβεβαιώσει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές από την άκαυστη αμμωνία και το οξείδιο του αζώτου (N2O).

Το ρυμουλκό έφτασε πρόσφατα στο εργοστάσιο Oppama της Keihin Dock Co. για να αρχίσει η διαδικασία μετατροπής. Αυτό απαιτεί την κοπή του μηχανοστασίου για την απομάκρυνση του υπάρχοντος εξοπλισμού με καύσιμο LNG και την εγκατάσταση των νέων μηχανημάτων που τροφοδοτούνται με αμμωνία. Αυτό περιλαμβάνει έναν νέο κύριο κινητήρα και τις δεξαμενές καυσίμου σχεδιασμένες για αμμωνία.

Το A-Tug έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2024. Το σκάφος θα συνεχίσει να λειτουργεί από τη Shin-Nihon Kaiyosha ως επίδειξη για την επαλήθευση του αποτελέσματος απανθρακοποίησης και της λειτουργικής του ασφάλειας ως σκάφος που τροφοδοτείται με αμμωνία.