Αρκετά ηγετικά στελέχη σε μερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εξέφρασαν και πάλι ανησυχίες για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα αυτών των οχημάτων θέτουν σε κίνδυνο στρατηγικές ηλεκτροκίνησης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η GM, η Mercedes-Benz, ακόμα και ο… Μασκ
Αυτό, σύμφωνα με το Insider, προκαλεί ανησυχίες ακόμη και στην Μέρι Μπάρα της GM, που πάντοτε υποστήριζε σθεναρά το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM υπήρξε πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαθέτοντας στην αγορά το Chevrolet Bolt για επτά χρόνια και προβάλλοντας τολμηρά οράματα για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον για την εταιρεία πολύ πριν οι ανταγωνιστές της αποκαλύψουν παρόμοια σχέδια.
Αλλά αυτή την εβδομάδα στην ανακοίνωσεη των οικονομικών αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της GM, η Μπάρα φάνηκε πιο μετριοπαθής. Η εταιρεία ανακοίνωσε με τα τριμηνιαία αποτελέσματά της ότι εγκαταλείπει τους στόχους της να κατασκευάσει 100.000 EV το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και άλλα 400.000 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μάλιστα, προστέθηκε ότι η GM δεν γνωρίζει πότε θα πετύχει αυτούς τους στόχους.
Ενώ η εμφάνιση της GM προκάλεσε κάοια έκπληξη στους επενδυτές, η εαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη που εκφράζει αυτήν τη νέα άποψη για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη και ο Ίλον Μασκ προειδοποίησε πρόσφατα ότι οι οικονομικές ανησυχίες θα οδηγήσουν σε μείωση της ζήτησης οχημάτων, ακόμη και για τον ηγέτη της αγοράς EV, την Tesla.
Στο μεταξύ, από τη Mercedes-Benz – η οποία πρέπει να κάνει έκπτωση στα ηλεκτρικά της οχήματα κατά πολλές χιλιάδες δολάρια μόνο για να τα πουλήσει – δεν μασάνε τα λόγια τους για την κατάσταση της αγοράς EV.
«Πρόκειται για έναν αρκετά άγριο χώρο», είπε ο CFO Χάραλντ Βίλεμ σε μια επικοινωνία με αναλυτές. «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι το σημερινό status quo είναι πλήρως βιώσιμο για όλους».
Όλο και δύσκολο να πουληθούν τα EV
Αλλά η Mercedes δεν είναι η μόνη. Σχεδόν όλα τα τρέχοντα προϊόντα EV πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή αυτές τις μέρες, και επιπλέον, ορισμένα EV δίνουν έκπτωση για αγορά κατευθείαν από τον κατασκευαστή μέσχρι και 10%.
Αυτό συμβαίνει καθώς συσσωρεύεται απόθεμα στις αντιπροσωπείες, προς μεγάλη απογοήτευση των εμπόρων. Ενώ οι αγοραστές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα είναι τυχεροί , τα στελέχη διαπιστώνουν ότι ακόμη και σημαντικές εκπτώσεις δεν είναι ικανό δέλεαρ. Αυτά τα αυτοκίνητα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να πουληθούν σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, καθώς το επόμενο κύμα αγοραστών επικεντρώνεται στο κόστος, στις προκλήσεις υποδομής και στα εμπόδια στον τρόπο που θα τα ενσωματώσουν στη ζωή τους.
Μόλις λίγους μήνες αφότου οι αντιπρόσωποι άρχισαν να προειδοποιούν για την επιβράδυνση της ζήτησης EV, οι κατασκευαστές φαίνεται να ανταποκρίνονται σε αυτή την πραγματικότητα. Η Ford ήταν η πρώτη που έκανε πίσω, αφού οι αντιπρόσωποι άρχισαν να απορρίπτουν παραλαβές μοντέλων Mach-E. Τον Ιούλιο, η εταιρεία παρέτεινε την προθεσμία που είχε θέσει η ίδια για να πετύχει την ετήσια παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα χρόνο και εγκατέλειψε τον στόχο του 2026 να κατασκευάσει 2 εκατομμύρια EV.
Κατά την κατάργηση των σχεδίων με την GM για από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων κάτω των 30.000 δολαρίων, ο CEO της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, δήλωσε ότι το μεταβαλλόμενο περιβάλλον EV ήταν δύσκολο να σταθμιστεί.
«Αφού το μελετήσαμε επί ένα χρόνο, αποφασίσαμε ότι αυτό θα ήταν δύσκολο εγχείρημα, επομένως αυτήν τη στιγμή σταματάμε την ανάπτυξη ενός προσιτού EV», είπε ο Μίμπε σε συνέντευξή του στο Bloomberg αυτή την εβδομάδα.
Για κάποιους, αυτή η οπισθοχώρηση δεν αποτελεί έκπληξη.
«Οι άνθρωποι βλέπουν επιτέλους την πραγματικότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota Motor Ακίο Τογιόντα στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας, ανέφερε η Wall Street Journal. Ο Τογιόντα ήταν από καιρό δύσπιστος για τα σχέδια επικέντρωσης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνηση.
(από ot.gr)