Η MOL Αναπτύσσει Σύστημα AI για Έγκαιρη Ανίχνευση Πυρκαγιάς σε Πλοία Μεταφοράς Αυτοκινήτων

Η MOL Αναπτύσσει Σύστημα AI για Έγκαιρη Ανίχνευση Πυρκαγιάς σε Πλοία Μεταφοράς Αυτοκινήτων
energia.gr
Πεμ, 16 Νοεμβρίου 2023 - 13:22

Η Ιαπωνική Mitsui O.S.K. Η Lines θα αναπτύξει ένα σύστημα βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύχθηκε από μια ισραηλινή startup στις προσπάθειές της να βελτιώσει την πυρασφάλεια στα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων της εταιρείας. Οι κίνδυνοι πυρκαγιάς στη θάλασσα είναι γνωστοί ενώ παραμένουν ένα από τα κύρια θύματα. Η βιομηχανία αναζητά νέες λύσεις για την αντιμετώπιση των κινδύνων από ανεξέλεγκτες πυρκαγιές, ειδικά από ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Όλα τα πλοία μεταφοράς της MOL είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα με συναγερμούς πυρκαγιάς που βασίζονται κυρίως σε ανιχνευτές καπνού. Οι εταιρείες έχουν λάβει μέτρα για να αυξήσουν τις προφυλάξεις κατά της πυρκαγιάς, ωστόσο, υπήρξαν καταστροφικές απώλειες. Σε πλοίο της MOL συνέβη ένα τέτοιο ατύχημα τον Φεβρουάριο του 2022 όταν το σκάφος της, το Felicity Ace έπιασε φωτιά περίπου 90 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του Faial, ενός νησιού στο κέντρο των Αζορών. Το σκάφος εκκενώθηκε και η φωτιά έκαιγε για μέρες. Το πλοίο μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων Lamborghini, Audi και Volkswagen, με εκτιμήσεις ότι η οικονομική ζημία θα ξεπερνούσε τα 400 εκατομμύρια δολάρια.

Ενώ η αιτία της πυρκαγιάς δεν διαπιστώθηκε ποτέ και οι κατασκευαστές EV ισχυρίζονται ότι τα οχήματά τους δεν αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο, οι πυρκαγιές μπαταριών των EVs παρουσιάζουν ένα μοναδικό σύνολο προκλήσεων. 

Η MOL αναφέρει ότι θα εγκαταστήσει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την ισραηλινή εταιρεία Captain’s Eye σε 10 νέα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων με καύσιμα LNG που έχει επί του παρόντος κατά παραγγελία. Τα πλοία θα αρχίσουν να τίθενται σε υπηρεσία το 2024 και εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο μετασκευής του συστήματος σε πλοία εν χρήσει. Η έκθεση του Μαρτίου 2023 της MOL έδειξε ότι αυτή τη στιγμή διαθέτει 96 μεταφορείς αυτοκινήτων και σχεδιάζει να αυξηθεί σε έως και 120 πλοία στην κατηγορία.

Από την εταιρεία ναφέρουν ότι έχουν πραγματοποιήσει δοκιμές επίδειξης με το Captain’s Eye για να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανίχνευσης καπνού του συστήματος AI. Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης Captain's Eye χρησιμοποιούνται ήδη για την ανίχνευση ανωμαλιών στο μηχανοστάσιο και στο κατάστρωμα και έχουν εισαχθεί σε εμπορικά πλοία και άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των γιοτ σε όλο τον κόσμο.

Χρησιμοποιώντας κάμερες στα αμπάρια φορτίου στο όχημα μεταφοράς Onyx Ace, ένα καθαρό όχημα μεταφοράς οχημάτων 18.500 dwt που παρουσιάστηκε το 2012. Έχει χωρητικότητα περίπου 6.500 οχημάτων. Σε συνεργασία με το Captain's Eye, η MOL λέει ότι έχει βελτιώσει τη λειτουργικότητα του συστήματος μέσω πολλαπλών δοκιμών και έχει επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητά του, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ανίχνευσης μικρών ποσοτήτων καπνού.

Το σύστημα θα αναλύει εικόνες από κάμερες που θα εγκατασταθούν γύρω από τα καταστρώματα αυτοκινήτων του σκάφους. Όταν ανιχνεύει ανωμαλίες στις εικόνες, το σύστημα στέλνει μια ειδοποίηση στα μέλη του πληρώματος τόσο στο σκάφος όσο και στην ομάδα διαχείρισης του πλοίου στην ξηρά. Η MOL πιστεύει ότι το σύστημα θα επιτρέψει την ταχύτερη ανίχνευση καπνού και ότι οι εικόνες θα βοηθήσουν την ομάδα στο πλοίο και την ακτή να ανταποκριθεί ταχύτερα και να διαχειριστεί τους κινδύνους πυρκαγιάς.

Ο ασφαλιστικός γίγαντας Allianz εξέδωσε μια έκθεση ανάλυσης αγοράς νωρίτερα φέτος, αναφέροντας τις πυρκαγιές ως έναν από τους συνεχείς κινδύνους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους ασφαλιστές της, υπογραμμίζοντας παράλληλα την προσδοκία ότι η αγορά μπαταριών θα αναπτυχθεί πάνω από 30% ετησίως την επόμενη δεκαετία. Υπολόγισαν ότι το 2022 αναφέρθηκαν περισσότερες από 200 πυρκαγιές, ο υψηλότερος αριθμός εδώ και μια δεκαετία. Τα περιστατικά πυρκαγιών, σύμφωνα με την Allianz, αυξήθηκαν κατά 17% το 2022 και ήταν η τρίτη πιο κοινή αιτία περιστατικών παγκοσμίως. Τα τελευταία πέντε χρόνια, ανέφεραν ότι 64 πλοία είχαν συνολικές απώλειες λόγω της πυρκαγιάς.