Η Kia παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό SUV EV5 στην Κίνα την Παρασκευή. Με τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 $ (149.800 γιουάν), το EV5 αναμένεται να αντιμετωπίσει τους ηγέτες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του Model Y της Tesla. Μπορεί η Kia να ανταγωνιστεί στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο; Η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να το πετύχει αυτό με το νέο συμπαγές ηλεκτρικό SUV της.

Η Kia παρουσίασε επίσημα το EV5 τον Αύγουστο ως ένα οικογενειακό ηλεκτρικό SUV. Μετά το άνοιγμα των προπαραγγελιών στην Κίνα στις 25 Αυγούστου, η Kia αποκάλυψε ότι οι τιμές θα ήταν πολύ χαμηλότερες από τις αναμενόμενες.

Αν και οι τοπικές αναφορές ανέμεναν τιμές εκκίνησης περίπου 40.000 $ (300.000 γιουάν), η Kia λανσάρει το EV5 στο μισή τιμή.

Το EV5 κυκλοφόρησε επίσημα την Τετάρτη με αρχική τιμή 20.700 $ (149.800 γιουάν). Αυτό σημαντικά φθηνότερο από το Y της Tesla,  που ξεκινά από 266.400 γιουάν (37.000 $).

Με μήκος 4.615 mm, πλάτος 1.875 mm και ύψος 1.715 mm, το EV5 θα ανταγωνιστεί απευθείας το Model Y (L – 4.760 mm, W – 1.921 mm, Υ – 1.624 mm).

Το ηλεκτρικό SUV της Kia θα ανταγωνίζεται όμως και τα χαμηλού κόστους EV από κορυφαίους κατασκευαστές όπως η BYD. Η BYD κυριαρχεί στην αγορά με προσιτά EV όπως το ηλεκτρικό χάτσμπακ Dolphin και το Yuan Plus.

Το Dolphin ξεκινά από περίπου 17.000 $ (126.800 γιουάν), ενώ το Yuan Plus κοστίζει 19.000 $ (139.800 γιουάν).

Επηρεασμένο από τη σχεδίαση της ναυαρχίδας του EV9, το EV5 «φέρνει μια νέα εποχή ηλεκτρικής κινητικότητας στον τομέα των συμπαγών SUV για να καλύψει τις ανάγκες χιλιετιών οικογενειών».

Το EV5 διαθέτει τη νέα σχεδίαση «Opposites United» της Kia, συμπεριλαμβανομένου ενός στιβαρού, κουτιού εξωτερικού με ισχυρά φτερά.

Δεδομένου ότι οι millennials χρησιμοποιούν το SUV τους ως «πρόσθετο δωμάτιο», σύμφωνα με την Kia, το εσωτερικό του EV5 είναι σχεδιασμένο να μοιάζει περισσότερο με ένα οικιακό σαλόνι. Μια πιεσμένη κολόνα D επεκτείνει τον εσωτερικό χώρο. Εν τω μεταξύ, ο αναδιπλούμενη πίσω σειρά καθισμάτων παρέχει απόλυτη ευελιξία με επιπλέον χώρο αποθήκευσης κάτω από το πάτωμα.

Το EV5 διαθέτει πανοραμική ευρεία οθόνη. Αυτό περιλαμβάνει ένα διπλό σύμπλεγμα 12,3 ιντσών και σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια οθόνη ελέγχου κλιματισμού 5 ιντσών.

Η Kia διατήρησε το εσωτερικό απλό με λίγα κουμπιά, με αποτέλεσμα μια μινιμαλιστική αίσθηση. Αντίθετα, τέσσερα κρυφά σκληρά πλήκτρα βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη AVNT.

Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP της Hyundai, το EV5 θα διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: στάνταρ, μεγάλης εμβέλειας και AWD μεγάλης εμβέλειας.

Η τυπική επένδυση Kia EV5, που ξεκινά από περίπου 20.000 $, είναι εξοπλισμένη με μπαταρία BYD Blade 64,2 kWh και κινητήρα 160 kW, που παρέχει έως και 530 km (329 μίλια) αυτονομία CLTC. Το μοντέλο μεγάλης εμβέλειας διαθέτει μπαταρία 88,1 kWh για έως και 720 km (447 μίλια) αυτονομία CLTC.

Αυτό δεν απέχει πολύ από το Model Y της Tesla. Το Model Y RWD, που ξεκινά από 266.400 γιουάν (37.000 $), διαθέτει αυτονομία CLTC 554 km (344 μίλια). Το μοντέλο Y μεγάλης εμβέλειας, που ξεκινά από 302.400 γιουάν (42.000 $), περιλαμβάνει αυτονομία έως και 544 km (338 μίλια).