ΕΕ: Η Ελληνική Seanergy θα Παρέχει Πλοίο για Επίδειξη της Μετατροπής της Ενέργειας Υδρογόνου

ΕΕ: Η Ελληνική Seanergy θα Παρέχει Πλοίο για Επίδειξη της Μετατροπής της Ενέργειας Υδρογόνου
energia.gr
Πεμ, 1 Φεβρουαρίου 2024 - 12:54

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου Seanergy Maritime θα διαθέσει ένα πλοίο για να λειτουργήσει ως δοκιμαστικό και επιδεικτικό πλοίο για ένα νέο συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργο για την ανάπτυξη και την επίδειξη της ασφάλειας και της βιωσιμότητας και την επιτάχυνση της υιοθέτησης των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων (SAF) στις πλωτές 

μεταφορές. Οι συμμετέχοντες στο έργο πραγματοποίησαν πρόσφατα την εναρκτήρια συνεδρίασή τους, καθώς ξεκίνησε μια τετραετής προσπάθεια για την ανάπτυξη των τεχνολογιών για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε υπάρχοντα πλοία.

Η Seanenergy, μια πλοιοκτήτρια Capesize, τονίζει ότι είναι η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή που επιλέχθηκε να συμμετάσχει σε ένα πρωτοποριακό έργο αυτού του βεληνεκούς. Η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο 16 Capesize και ένα bulkers Newcastlemax, θα παρέχει ένα από τα υπάρχοντα πλοία της με συμβατικά καύσιμα ως πλοίο επίδειξης για το έργο.

Το bulker της εταιρείας θα μετασκευαστεί για να χρησιμοποιεί το υδρογόνο (H2) ως την κύρια πηγή ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα αναμένεται επίσης να καλύψει ένα μέρος των απαιτήσεων πρόωσης του σκάφους και, ως εκ τούτου, να μειώσει την εξάρτηση από τα συμβατικά καύσιμα.

Η στρατηγική συνεργασία με την ΕΕ και βασικούς μετόχους του κλάδου είναι ένα άλλο σημαντικό επίτευγμα της εταιρείας μας προς τους παγκόσμιους στόχους ESG μας», δήλωσε ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Αυτός ο εξέχων συνδυασμός παγκοσμίου φήμης ενδιαφερόμενων μερών αποτελείται από νηογνώμονες, εταιρείες μηχανικών και βιομηχανικών κατασκευών, την ακαδημαϊκή κοινότητα, καθώς και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συνεργατική μας προσέγγιση θα συμβάλει ενεργά στην ανάπτυξη πράσινων λύσεων για τον υπάρχοντα στόλο, αποκαλύπτοντας λύσεις που έχουν άμεσο αντίκτυπο».

Γνωστή ως SAFeCRAFT Project Consortium (Safe and Efficient Use of Sustainable Fuels in Maritime Transport Application), η πρωτοβουλία επικεντρώνεται στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Το έργο θα επικεντρωθεί στην επίδειξη τεσσάρων τεχνολογιών, που λειτουργούν ως ενεργοποιητές SAF για διαφορετικούς τύπους θαλάσσιων πλοίων και πλοίων μικρών αποστάσεων, τόσο νεότευκτων όσο και μετασκευασμένων. Μεταξύ των τομέων με τους οποίους θα εργαστούν είναι το H2 (Διυδρογόνο), το υγρό υδρογόνο, το συμπιεσμένο υδρογόνο και η αμμωνία και άλλοι υγροί φορείς οργανικού υδρογόνου, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να γίνουν βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα.

Το έργο απαιτεί φυσικές επιδείξεις της πρωτοποριακής τεχνολογίας και την εφαρμογή της στον υπάρχοντα θαλάσσιο στόλο. Η Seanergy αναφέρει ότι θα επιβλέπει τη μελέτη σκοπιμότητας και τη μετασκευή του εξοπλισμού στο σκάφος της μαζί με τους άλλους εταίρους του έργου.

Το έργο περιλαμβάνει συνολικά 11 εταίρους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ταξινόμησης και συμβούλων American Bureau of Shipping και RINA Services. Υπάρχουν επίσης εταιρείες μηχανικών και βιομηχανικών καυσίμων καθώς και ακαδημαϊκή συμμετοχή από το Πανεπιστήμιο του Strathclyde στη Σκωτία, το Πανεπιστήμιο Paras στην Ελλάδα και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης στη Γερμανία.

Οι εταίροι της κοινοπραξίας συγχρηματοδοτούν το έργο με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιδιώκει να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους του προγράμματος «Horizon Europe» και τους στόχους FuelEU Maritime 2040 επιδεικνύοντας τεχνολογίες για την επίτευξη μείωσης 26% των εκπομπών CO2 για ένα υπάρχον σκάφος.