Αναλυτικότερα, η διασύνδεση Ελλάδας – Γερμανίας αποτελεί ένα από τα συνολικά 176 έργα διασύνδεσης που έχει εντάξει ο ΕΝΤSO-E στον προκαταρκτικό κατάλογο που δημοσίευσε στις 29 Φεβρουαρίου και ο οποίος περιλαμβάνει επίσης και 33 έργα αποθήκευσης. Τα έργα έχουν υποβληθεί από τους φορείς υλοποίησης - στην περίπτωση της Ελλάδας ο ΑΔΜΗΕ - το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2023 και τα οποία αξιολογήθηκαν από τον ευρωπαϊκό διαχειριστή ότι θα συμβάλουν στην ενίσχυση των υποδομών της Ε.Ε. για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας.
Η τελική κατάρτιση του σχεδίου TYNDP προκύπτει μετά από διετή διαδικασία που ξεκινά με την ανάπτυξη σεναρίων για το πώς θα μπορούσε να είναι το ευρωπαϊκό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας το 2030 και το 2040. Στη συνέχεια, ο ENTSO-E χαρτογραφεί τα οφέλη από άποψη περιβάλλοντος και ασφάλειας εφοδιασμού και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ανάλυση κόστους – οφέλους των προτεινόμενων έργων. Το επόμενο βήμα στη διαδικασία TYNDP 2024 είναι η δημοσίευση του τελικού καταλόγου έργων διασύνδεσης, που αναμένεται τον Απρίλιο του 2024.
Η ένταξη της ηλεκτρικής διασύνδεσης στον τελικό κατάλογο τον Απρίλιο ανοίγει τον δρόμο και για την ένταξή του στην επόμενη λίστα των έργων PCI.
Ο νέος ηλεκτρικός διάδρομος, όπως αποτυπώνεται στον χάρτη του ΕΝΤSO-E, ξεκινάει από την περιοχή της Πρέβεζας και ακολουθώντας μια υποθαλάσσια διαδρομή καταλήγει στη Σλοβακία και από εκεί στην Αυστρία με τελικό προορισμό τη νότια Γερμανία. Η αρχική δυναμικότητα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 3 GW και θα φτάσει στα 9 GW σε δεύτερη φάση.