Η Ευρωπαϊκή Ενωση φαίνεται πως υπαναχωρεί στους στόχους της για παραγωγή βιοκαυσίμων από καλλιέργειες που προορίζονται για τρόφιμα και ζωικές τροφές. Μέχρι τώρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αφήσει να εννοηθεί ότι επιδιώκει μέχρι το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τα μέσα μεταφοράς να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς όμως να προσδιορίζει επακριβώς τις πηγές.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση φαίνεται πως υπαναχωρεί στους στόχους της για παραγωγή βιοκαυσίμων από καλλιέργειες που προορίζονται για τρόφιμα και ζωικές τροφές. Μέχρι τώρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αφήσει να εννοηθεί ότι επιδιώκει μέχρι το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται από τα μέσα μεταφοράς να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς όμως να προσδιορίζει επακριβώς τις πηγές.

Και από τη στιγμή που η παραγωγή βιοντίζελ και αιθανόλης από γεωργικές καλλιέργειες (σε συνδυασμό με τη διαδικασία επεξεργασίας μαγειρικών ελαίων) αποτελούσε την πιο εύκολη και διαθέσιμη λύση, είχε θεωρηθεί δεδομένο ότι η μεγαλύτερη αναλογία καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα προερχόταν από τις συγκεκριμένες πηγές.

Αλλά τώρα η επιτροπή ενέργειας και βιομηχανίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επέφερε πλήγμα στους παραγωγούς βιοκαυσίμων. Παρόλο που υιοθέτησε το στόχο 10% με προθεσμία μέχρι το 2020, όρισε ότι το 40% θα πρέπει να προέρχεται από ηλεκτρισμό ή υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ή βιοκαύσιμα δεύτερη γενεάς.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία βιοκαυσίμων έχει επενδύσεις πέντε δισ. ευρώ (6,97 δισ. δολάρια), έχοντας ως βάση το στόχο για 5,75% των καυσίμων από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2010 και, σε περίπτωση που το συγκεκριμένο ποσοστό αναθεωρηθεί προς τα κάτω από τις ευρωπαϊκές αρχές, τότε υπονομεύεται η αξιοπιστία των ευρωπαϊκών θεσμών, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς.

(Από την εφημερίδα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 22/09/2008)