Η Exxon Mobil θεωρεί ότι η ζήτηση λιθίου θα αυξηθεί παρά την μακροχρόνια πτώση των τιμών, ένα σενάριο που θα βοηθούσε την παραδοσιακή της επιχείρηση πετρελαίου να συνυπάρξει με μια προσπάθεια για την παραγωγή του υλικού μπαταρίας που είναι το κλειδί για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στο λίθιο είναι ότι η τάση είναι πτωτική», είπε ο Πάτρικ Χάουαρθ, παγκόσμιος διευθυντής λιθίου της Exxon, σε μια συνέντευξη στο περιθώριο ενός βιομηχανικού συνεδρίου στο Λας Βέγκας. «Αλλά κάτω από αυτό βρίσκεται μια ιστορία αύξησης της ζήτησης για EV και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που πηγαίνουν στα EV», είπε, προσθέτοντας «ξέρουμε ότι ο κόσμος χρειάζεται επειγόντως πολύ περισσότερο λίθιο από αυτό που παράγει σήμερα».

Σύμφωνα με το bloomberg, τα σχέδια της Exxon να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές λιθίου, η πρώτη της σημαντική διαφοροποίση εκτός των ορυκτών καυσίμων εδώ και δεκαετίες, έχουν τεθεί υπό ολοένα και περισσότερο έλεγχο μετά την πτώση των τιμών του υλικού κατά περισσότερο από 80% το 2023 λόγω της υπερπροσφοράς και της επιβράδυνσης της αύξησης της ζήτησης. Το βασικό υλικό για τις μπαταρίες αποδυναμώθηκε περαιτέρω αυτόν τον μήνα μετά από μια προσωρινή ανάκαμψη, με τα αποθέματα να συσσωρεύονται ξανά.

Η Exxon εστιάζει στην προώθηση των πιο ανταγωνιστικών έργων λιθίου της με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο, σύμφωνα με τον Howarth. Ο πετρελαϊκός γίγαντας εξακολουθεί να σχεδιάζει να έχει το πρώτο του έργο το 2027, πρόσθεσε, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο που θα τον δει να αυξάνει την παραγωγή του στο ισοδύναμο του 1 εκατομμυρίου EV ετησίως έως το 2030.

Ενώ χρειάζονται περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω της παγκόσμιας μετάβασης στην καθαρή ενέργεια, «χρειάζεται επίσης οχήματα ICE για πολλά χρόνια στο μέλλον», είπε ο Howarth, αναφερόμενος στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που αυξάνουν την απόδοση μέσω των μπαταριών. «Επομένως, νομίζω ότι η επιχείρηση λιθίου μας και η επιχείρηση πετρελαίου μπορούν να συνυπάρξουν».

Η συνολική ζήτηση λιθίου για μπαταρίες αναμένεται να φθάσει λίγο λιγότερο από 3,5 εκατομμύρια τόνους το 2035, σχεδόν τριπλάσια από τα επίπεδα του 2024, σύμφωνα με το ετήσιο Electric Vehicle Outlook 2024 του BloombergNEF.

Η Exxon υπέγραψε μια προκαταρκτική συμφωνία την Τρίτη για να προμηθεύσει τη νοτιοκορεάτικη εταιρεία παραγωγής μπαταριών SK On Co. με λίθιο από ένα κοίτασμα που αναπτύσσει στο Αρκάνσας, εμβαθύνοντας τις συνδέσεις της με τη βιομηχανία EV.

Η Exxon βρίσκεται σε «ενεργές συνομιλίες» με πολλούς πιθανούς πελάτες σχετικά με συμφωνίες προμήθειας λιθίου, είπε ο Howarth.

"Αυτό που είδαμε είναι ένα πολύ συνεπές θέμα από τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες που δίνουν αξία σε αυτό που φέρνει η Exxon Mobil στον χώρο λιθίου - ένα ασφαλές λιμάνι, σε μια πολύ ασταθή αγορά αυτή τη στιγμή", είπε.