Η Ελλάδα αποτελεί την 31η χώρα όπου δραστηριοποιούμαστε. Ηρθαμε για να μείνουμε και για να επενδύσουμε μακροπρόθεσμα. Εχοντας γνωρίσει την αγορά πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, είμαστε βέβαιοι για την ύπαρξη ζήτησης για τις υπηρεσίες μας, σημειώνει ο κ. Τινγκ.

Στην Ελλάδα επέστρεψαν τα ηλεκτρικά πατίνια της Lime τέσσερα χρόνια µετά την απόσυρση από την ελληνική αγορά της αµερικανικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών µικροκινητικότητας, δηλαδή µέσω µικρών σε µέγεθος και βάρος οχηµάτων κατάλληλων για πυκνοκατοικηµένα αστικά κέντρα. Η απόφαση εκείνη υπήρξε επιβεβληµένη λόγω των ιδιότυπων συνθηκών της πανδηµίας που είχε ελαχιστοποιήσει τις µετακινήσεις παγκοσµίως, µε την εταιρεία, τότε, να σταµατάει τη (ζηµιογόνο) δραστηριότητά της σε σηµαντικό αριθµό χωρών. «Η µεγαλύτερη πρόκληση για τον συγκεκριµένο κλάδο είναι η εµφάνιση κερδών», αναφέρει στην «Κ» ο διευθύνων σύµβουλος της Lime Γουέιν Τινγκ που ανέλαβε το τιµόνι της εταιρείας το 2020, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον συνιδρυτή της εταιρείας Μπραντ Μπάο. Η Lime, τονίζει ο CEO, διατηρεί µακροπρόθεσµο επενδυτικό πλάνο για την Ελλάδα όπου σε βάθος χρόνου τα άτοµα που θα σχετίζονται µε τη δραστηριότητα της εταιρείας θα αγγίξουν τα 100.

– Ποιες είναι οι µεγαλύτερες προκλήσεις που έχει αντιµετωπίσει η Lime από το 2017 οπότε ιδρύθηκε;

– Η µεγαλύτερη πρόκληση ιστορικά σχετίζεται µε το γεγονός ότι είναι ένας κλάδος που δύσκολα καταφέρνει να εµφανίσει κέρδη. Υπήρξε αρχικά υψηλή ζήτηση (σ.σ.: για υπηρεσίες µικροκινητικότητας), αλλά πολλοί ανταγωνιστές µας, συµπεριλαµβανοµένης της Lime, προσπάθησαν πολύ για να καταστήσουν τη δραστηριότητα κερδοφόρο. Ετσι, όταν εµφανίστηκε η πανδηµία, έπρεπε να µειώσουµε τις δραστηριότητές µας και να αποσυρθούµε από την Ελλάδα. Ενα από τα πεδία στα οποία δίνουµε έµφαση σχετίζεται µε τη βελτίωση του δικού µας οικονοµικού µοντέλου. Πριν από δύο χρόνια, γίναµε η πρώτη κερδοφόρος εταιρεία στον τοµέα της µικροκινητικότητας, ενώ πέρυσι είχαµε έσοδα άνω των 600 εκατ. δολ. και κέρδη άνω των 90 εκατ. δολ. παγκοσµίως.

– Γιατί επιστρέψατε στην ελληνική αγορά;

– Εχοντας καταφέρει να καταστήσουµε τη δραστηριότητά µας κερδοφόρο, είµαστε πολύ ενθουσιασµένοι που επιστρέφουµε και επενδύουµε µακροπρόθεσµα στην Ελλάδα, η οποία ήταν πάντοτε µια πολύ µεγάλη αγορά για εµάς. Και αποτελεί την 31η χώρα όπου δραστηριοποιούµαστε. Ηρθαµε στην Ελλάδα για να µείνουµε και για να επενδύσουµε µακροπρόθεσµα. Εχοντας γνωρίσει την αγορά πριν από την εκδήλωση της πανδηµίας, είµαστε βέβαιοι για την ύπαρξη ζήτησης για τις υπηρεσίες µας.

Πριν αποχωρήσουµε, είχαµε πραγµατοποιήσει άνω του 1 εκατ. και περισσότερες από 600.000 µετακινήσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα. Επίσης, η ελληνική οικονοµία εµφανίζει τους υψηλότερους ρυθµούς ανάπτυξης στην Ευρωζώνη και θεωρούµε ότι αυτή είναι η ιδανική στιγµή για να επιστρέψουµε στη χώρα. Το περιβάλλον είναι φιλοεπενδυτικό κι εκτιµούµε ότι προβλήµατα όπως η κυκλοφοριακή συµφόρηση και η ατµοσφαιρική µόλυνση µπορούν να επιλυθούν µέσω της πράσινης µικροκινητικότητας. Πριν από µερικές ηµέρες ξεκινήσαµε να προσφέρουµε τις υπηρεσίες µας στη νότια Αττική και στη Βάρη-Βούλα-Βουλιαγµένη και από τον Μάιο βρισκόµαστε στη Θεσσαλονίκη. Ενδεχοµένως, µέσα στο καλοκαίρι να επεκταθούµε στο κέντρο της Αθήνας.

– Σε τι συνίσταται το µοντέλο λειτουργίας της εταιρείας;

– Συνεργαζόµαστε µε τις πόλεις για να αναπτύξουµε το δίκτυό µας, µε τους πολίτες να εγκαθιστούν την εφαρµογή στο κινητό τους µέσω της οποίας µπορούν να µισθώσουν ένα ηλεκτρικό σκούτερ. Προβλέπεται ένα τέλος ξεκλειδώµατος, µε τη χρέωση να είναι ανά λεπτό. Θα πρέπει να σηµειώσουµε ότι όταν ξεκινήσαµε τη δραστηριότητά µας, το µοντέλο λειτουργίας µας ήταν καινούργιο µε αποτέλεσµα να χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος για να καταλήξουµε σε συµφωνία µε τους δήµους. Πλέον, µας προσεγγίζουν για να εγκαταστήσουµε τα ηλεκτρικά πατίνια, µε σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις να διαθέτουν λύσεις µικροκινητικότητας, είτε ηλεκτρικά ποδήλατα είτε σκούτερ, συµβάλλοντας στην αποτελεσµατικότερη ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών για µετακίνηση. Κατά κανόνα επενδύουµε στις πόλεις καταβάλλοντας κάποιου είδους τέλος και δηµιουργούµε θέσεις εργασίας, δεδοµένου ότι σχηµατίζουµε µία τοπική οµάδα, η οποία περιλαµβάνει από µηχανικούς µέχρι άτοµα που αλλάζουν τις µπαταρίες των οχηµάτων.

– Ποια τα σχέδια για την ελληνική αγορά;

– Στην Ελλάδα θα επενδύσουµε σε βάθος χρόνου άνω του 1 εκατ. ευρώ και θα στελεχώσουµε µακροπρόθεσµα την τοπική µας οµάδα µε περίπου 100 άτοµα. Υπολογίζουµε ότι σταδιακά θα τοποθετήσουµε περίπου 800 ηλεκτρικά σκούτερ στη Θεσσαλονίκη και από χίλια στην αθηναϊκή Ριβιέρα και στην Αθήνα. Η επένδυση σε τοπικό επίπεδο θεωρώ ότι αποτελεί την αιτία για την οποία η Lime έχει καταφέρει να επικρατήσει, σε σχέση µε τον ανταγωνισµό στις περισσότερες πόλεις του κόσµου. ∆εδοµένου ότι η Lime έχει παρουσία σε όλο τον κόσµο, πολλοί τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα το καλοκαίρι, έχουν µάθει να χρησιµοποιούν τα ηλεκτρικά σκούτερ ως ντόπιοι.

– Ωστόσο, το Παρίσι απαγόρευσε τη χρήση των ηλεκτρικών σκούτερ.

– Νοµίζω ότι πρόκειται για ένα ατυχές γεγονός. Αµέσως µετά το δηµοψήφισµα, που πραγµατοποιήθηκε για το εάν θα πρέπει ή όχι να απαγορευθούν τα ηλεκτρονικά σκούτερ, η δηµοτική αρχή του Παρισίου µας ζήτησε να αναπτύξουµε λύσεις µικροκινητικότητας ώστε να διευκολύνεται η µετακίνηση των πολιτών κατά τους Ολυµπιακούς Αγώνες. Ως εκ τούτου, σήµερα στο Παρίσι διαθέτουµε περισσότερο στόλο σε σχέση µε πριν από το δηµοψήφισµα. Η πολιτική µεταφορών είναι περίπλοκη και ίσως δεν είναι δόκιµο να τίθεται στην κρίση της κοινής γνώµης µέσω δηµοψηφισµάτων.

– Πώς η Lime κέρδισε το στοίχηµα της εµφάνισης κερδών; 

– ∆ιαφοροποιούµαστε σε τουλάχιστον τρία σηµεία έναντι των ανταγωνιστών µας. Στον εξοπλισµό, τον τρόπο λειτουργίας και τον τρόπο που αλληλεπιδρούµε µε τις δηµοτικές αρχές. Ολες οι εταιρείες µικροκινητικότητας προµηθεύονται τον στόλο τους από δύο Κινέζους προµηθευτές. Ως αποτέλεσµα, αγοράζουν πανοµοιότυπα ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα των οποίων οι προδιαγραφές ποιότητας είναι χαµηλές. Αντίθετα, εµείς κατασκευάζουµε οι ίδιοι τον στόλο που αποτελεί προϊόν δικής µας έρευνας και ανάπτυξης. Και τον σχεδιάζουµε, έχοντας διαρκώς στον νου την περιβαλλοντική βιωσιµότητα, την ασφάλεια και µε γνώµονα την όσο το δυνατόν µεγαλύτερη διάρκεια ζωής και την ευκολία ως προς την πραγµατοποίηση αναγκαίων διορθωτικών παρεµβάσεων. Επίσης, σε αντίθεση µε τους ανταγωνιστές µας υλοποιούµε εντός της εταιρείας σειρά λειτουργιών, γεγονός που µας επιτρέπει τον αποτελεσµατικότερο έλεγχο του κόστους. Κοινός παρονοµαστής όλων αυτών είναι η συστηµατική καλλιέργεια σχέσεων µε τις πόλεις.

Θα επενδύσουµε σε βάθος χρόνου άνω του ενός εκατ. ευρώ και θα στελεχώσουµε µακροπρόθεσµα την τοπική µας οµάδα µε περίπου 100 άτοµα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")