Η Northvolt, η μεγάλη ελπίδα της Ευρώπης στην κατασκευή μπαταριών, εξετάζει το ενδεχόμενο να περιορίσει τα επιθετικά σχέδια επέκτασής της, αφού μια σειρά προβλημάτων με το πρώτο της γιγαντιαίο εργοστάσιο στη Σουηδία την ώθησε να ξεκινήσει μια στρατηγική αναθεώρηση. Ο Peter Carlsson, διευθύνων σύμβουλος της Northvolt, δήλωσε στους Financial Times ότι το διοικητικό συμβούλιο της σουηδικής startup

θα συνεδριάσει τον Σεπτέμβριο και άφησε να εννοηθεί ότι τα νέα εργοστάσια στη Γερμανία, τον Καναδά και τη Σουηδία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν.

Η Northvolt έχασε πρόσφατα ένα συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων από την BMW, η οποία είναι επίσης επενδυτής στην εταιρεία κατασκευής μπαταριών, με τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων να δίνει την παραγγελία σε έναν ασιατικό προμηθευτή, τη Samsung SDI.

Ο σουηδικός όμιλος δυσκολεύεται να παράγει σε κλίμακα στο πρώτο του εργοστάσιο στο Skellefteå, ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο.

"Πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε [τους Ασιάτες προμηθευτές] στην εκτέλεση. Γι' αυτό κάνουμε επίσης μια στρατηγική επισκόπηση του επιχειρηματικού μας σχεδίου και του σχεδίου ανάπτυξής μας, έτσι ώστε η βασική γραμμή του Skellefteå να αρχίσει να λειτουργεί πριν κάνουμε τα επόμενα βήματα για να προχωρήσουμε", δήλωσε ο Carlsson.

Η Northvolt έχει αντλήσει 15 δισ. ευρώ σε δάνεια και μετοχές - τα περισσότερα από κάθε νεοφυή επιχείρηση στην Ευρώπη - αλλά δεν έχει καταφέρει να ανεβάσει την παραγωγή στο πρώτο της gigafactory, παρόλο που έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει άλλα τρία.

Το εργοστάσιο Skellefteå έχει παραγωγική ικανότητα 16 γιγαβατώρες - 1 γιγαβατώρα θα ήταν αρκετές μπαταρίες για να τροφοδοτήσουν περίπου 17.000 αυτοκίνητα - αλλά η Northvolt κατασκεύασε μόνο ένα μικρό κλάσμα αυτού του ποσού πέρυσι.

Η Carlsson αρνήθηκε να σχολιάσει τα ακριβή επίπεδα παραγωγής, αλλά δήλωσε ότι η Northvolt θα παράγει περίπου 1GWh φέτος, εάν καταφέρει να πενταπλασιάσει την παραγωγή από τα τρέχοντα επίπεδα μέχρι το τέλος του έτους. Πρόσθεσε ότι θα πρέπει να παράγει "μια χούφτα" GWh το 2025 και ότι στοχεύει να επιτύχει κερδοφορία το 2026.

Πολλά δυστυχήματα

Η ζημιογόνος εταιρεία αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή πέρυσι μετά το θάνατο δύο εργαζομένων σε ξεχωριστά ατυχήματα στο εργοστάσιο Skellefteå. Αντιμετωπίζει επίσης αστυνομική έρευνα μετά τον θάνατο τριών εργαζομένων από διαφορετικά τμήματα στο σπίτι τους φέτος. Η εταιρεία δεν διαπίστωσε καμία σχέση μεταξύ των θανάτων τους και της εργασίας τους.

Ο σουηδικός όμιλος, στους κύριους μετόχους του οποίου περιλαμβάνονται η Volkswagen, η Goldman Sachs Asset Management, καθώς και η BMW, πρόκειται να χάσει τον πρόεδρό του, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της SAP, Jim Hagemann Snabe, αφού υπέστη σοβαρό τραυματισμό. Ο Tom Johnstone, πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής ρουλεμάν SKF, εκτελεί χρέη προσωρινού προέδρου.

Ο Carlsson δήλωσε σχετικά με τα πρόσφατα προβλήματα: "Ήμασταν η αγαπημένη των μέσων ενημέρωσης. Βρισκόμασταν σε ύφεση μερικές φορές. Δεν είναι ποτέ διασκεδαστικό όταν έχεις αντίθετο άνεμο. Αλλά σε κάποιο βαθμό, σε κάνει ακόμη πιο αποφασισμένο και συγκεντρωμένο".

Πρόσθεσε ότι η Northvolt "ξοδεύει πολλά σε όλα τα διαφορετικά εργοτάξιά μας" και ότι αυτό θα αποτελέσει μέρος της στρατηγικής αναθεώρησης.

Τέλος αρνήθηκε να σχολιάσει τις λεπτομέρειες της αναθεώρησης, προσθέτοντας: "Είναι εξαιρετικά σημαντικό να συσπειρωθεί ολόκληρη η εταιρεία γύρω από κάθε είδους υποστήριξη που απαιτείται και να κάνουμε κάτι καλύτερο στο Skellefteå".

Ο Carlsson επέμεινε ότι είναι "πολύ σίγουρος για την ικανότητά μας να πετύχουμε". Πρόσθεσε: "Από άποψη προϊόντος, μπορούμε πραγματικά να ανταγωνιστούμε και να τους νικήσουμε στην απόδοση του προϊόντος". Το σημείο στο οποίο η Northvolt έπρεπε να βελτιωθεί ήταν η εκτέλεση, τόνισε.

Η Northvolt δημοσίευσε επίσης τα ετήσια αποτελέσματά της την Τρίτη, δείχνοντας ότι οι καθαρές ζημίες της βαθαίνουν σε 1,2 δισ. δολάρια το 2023 από 285 εκατ. δολάρια το 2022. Τα έσοδά της αυξήθηκαν ελαφρώς στα 128 εκατ. δολάρια πέρυσι από 107 εκατ. δολάρια. Έχει προειδοποιήσει ότι θα αντιμετωπίσει μεγάλες ζημίες, ενώ επενδύει σημαντικά ποσά και αποτυγχάνει να παράγει σε κλίμακα.