“Βέτο” της Γερμανικής Κυβέρνησης στην Πώληση Θυγατρικής της VW σε Κινεζική Εταιρεία

“Βέτο” της Γερμανικής Κυβέρνησης στην Πώληση Θυγατρικής της VW σε Κινεζική Εταιρεία
επιμέλεια: Δημήτρης Φάρος
Τετ, 3 Ιουλίου 2024 - 16:14

(upd. 16:33) Το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας, δήμερα, Τετάρτη, μπλόκαρε την προγραμματισμένη πώληση του τμήματος αεριοστροβίλων της θυγατρικής της Volkswagen, MAN Energy Solutions, σε κινεζική εταιρεία, δήλωσαν στο Reuters δύο κυβερνητικές πηγές

Η απόφαση έρχεται σε μία στιγμή κατά την οποία η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθούν να μειώσουν τους κινδύνους που προέρχονται από τους οικονομικούς δεσμούς της οικονομίας της ΕΕ με την Κίνα.

Η MAN Energy Solutions είχε ανακοινώσει, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι η κυβέρνηση του Βερολίνου επρόκειτο να εξετάσει προσεκτικότερα τη σχεδιαζόμενη πώλησή της στην κινεζική κρατική εταιρεία CSIC Longjiang GH Gas Turbine Co (GHGT). Η συμφωνία ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2023 χωρίς να αναφερθεί το αντίτιμο.

Η GHGT ανήκει στην κρατική China State Shipbuilding Corporation (CSSC), η οποία κυριαρχεί στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία.

Εκπρόσωπος της MAN Energy Solutions αρνήθηκε να σχολιάσει τις σημερινές εξελίξεις. Τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα είχαν δηλώσει στο Reuters εχθές, Τρίτη, ότι η Γερμανία θα μπλοκάρει τα σχέδια.


Η MAN Energy Solutions θα σταματήσει την ανάπτυξη και την παραγωγή αεριοστροβίλων μετά την απαγόρευση της πώλησής της στην κινεζική GHGT, ανέφερε στο αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο μία πηγή, η οποία πρόσθεσε ότι ο όμιλος VW θα διατηρήσει την κερδοφόρα δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών στροβίλων.

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας έχει το δικαίωμα να επανεξετάσει και να μπλοκάρει συναλλαγές που θεωρείται ότι έχουν επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια.

Ορισμένοι Γερμανοί πολιτικοί ανησυχούν ότι η Κίνα μπορεί να χρησιμοποιήσει τους αεριοστρόβιλους όχι για πολιτικούς σκοπούς αλλά για την τροφοδοσία πολεμικών πλοίων.

Ερωτηθείσα για την απόφαση σε συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέιζερ την καλωσόρισε "για λόγους ασφαλείας". 

Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι η Γερμανία γενικά χαιρετίζει τις επενδύσεις, αλλά ότι οι τεχνολογίες που είναι σημαντικές για τη «δημόσια τάξη» πρέπει να προστατευθούν και γι' αυτό η συμφωνία σταμάτησε.

Η MAN Energy Solutions δήλωσε ότι σέβεται την απόφαση της κυβέρνησης και θα ξεκινήσει μια συντεταγμένη διαδικασία για να τερματίσει τη νέα ανάπτυξη αεριοστροβίλων. «Θα πραγματοποιήσουμε αυτή τη φάση με τη μέγιστη προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη τα συμφέροντα των εργαζομένων, των πελατών και των συνεργατών μας», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας σε δήλωση που εστάλη μέσω email. Η επιχείρηση απασχολεί περίπου 14.000 εργαζόμενους.

Μια πηγή δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ότι ο όμιλος θα διατηρήσει την κερδοφόρα δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών τουρμπινών.

Η γερμανική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τις εταιρείες της χώρας να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα – τον ​​σημαντικότερο εμπορικό εταίρο του Βερολίνου – και πιέζει το Πεκίνο για ίσους όρους ανταγωνισμού.

Η ΕΕ λαμβάνει επίσης μέτρα κατά των άδικων, όπως τις χαρακτηρίζει, κινεζικών επιδοτήσεων στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και η γερμανική ένωση αυτοκινήτων VDA προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκαταλείψει τους προγραμματισμένους δασμούς της.