Αύξηση κατά 40% του στόλου των πλοίων μεταφοράς οχημάτων «βλέπει» ο Alphaliner. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στην ειδική έκδοσή του AXSRoRo, το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων έχει φτάσει σε υψηλό όλων των εποχών και πρόκειται να αυξηθεί σε μέγεθος κατά 40% περίπου τα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, σχεδόν 40 car carriers έχουν συμβληθεί από το τρέχον έτος, ενώ πέρυσι είχαν συμβληθεί 88 μονάδες κυρίως σε κινεζικά ναυπηγεία και κυρίως μεγαλύτερα πλοία. Ένας από τους κύριους λόγους για την εκτίναξη των ποσοστών ήταν η αλλαγή των εμπορικών προτύπων, με τα αυτοκίνητα να μεταφέρονται σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις.

Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των κινεζικών εξαγωγών μεγάλων αποστάσεων, ιδίως προς την Ευρώπη, και όλο και περισσότερο των μεγαλύτερων και βαρύτερων ηλεκτρικών οχημάτων. Η AXS RoRo επεσήμανε νέους «παίκτες»-παρόχους χωρητικότητας, όπως η Seaspan Corporation και η H-Line Shipping, καθώς και η Atlas Maritime, της οποίας το πρώτο PCTC, το Electric Star χωρητικότητας 7.000 CEU, αναμένεται να παραδοθεί τον Οκτώβριο. Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι το σημερινό ποσοστό του στόλου PCTC προς το βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα στο 35%. Μόνο το LNG -σε ποσοστό ρεκόρ 55%- έχει υψηλότερη αναλογία. Οι χρονοναυλώσεις ενός έτους για πλοία 6.500 CEU κυμαίνονται στα 105.000 δολάρια, με τους μεταφορείς αυτοκινήτων να είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους τομείς στη ναυτιλία τη δεκαετία του 2020.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")