Η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια (cold ironing) που θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Τα φορτία που απαιτούνται είναι σημαντικά και οι υποδομές ακόμη αναζητούνται

Μέχρι τώρα πιο μπροστά φαίνεται να είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας που δηλώνει έτοιμος να ηλεκτροδοτήσει από το 2025 πλοία, όπως προέκυψε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.Σε μια άλλη ημερίδα που έγινε στο Ιδρυμα Ευγενίδου τονίστηκε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που εντοπίζονται στην εφαρμογή του εξηλεκτρισμού στη ναυτιλία και κυρίως του cold ironing στα λιμάνια. Ωστόσο απαιτούνται ακόμα σημαντικές προσπάθειες για να επιτευχθεί μια κοινώς αποδεκτή και εφικτή οικονομικά και τεχνολογικά λύση.

Οι ανάγκες

Στον Βόλο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού του Βόλου Σωκράτης Αναγνώστου, μιλώντας στην εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε το πρόγραμμα CENTAVROS, σημείωσε ότι είναι υποχρεωτικό από την ΕΕ μέχρι το 2030 ένα πλοίο που θα μένει για πάνω από δύο ώρες στο λιμάνι να ηλεκτροδοτείται από ξηράς. Αυτό είναι εύκολο για εμπορικά πλοία αλλά για κρουαζιερόπλοια «θέλουμε ρεύμα όσο απαιτείται για να ηλεκτροδοτηθεί ένα μεσαίο χωριό».

Ο Αθανάσιος Πορφύρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ, αναφέρθηκε στις ενέργειες του ΟΛΗ για την ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι όπου εγκρίθηκαν οι μελέτες και ανακοίνωσε ότι προσεχώς θα γίνει και η δημοπράτηση των έργων των δικτύων για το cold ironing και του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι σε θέση να ηλεκτροδοτείται πλοίο από την ξηρά. Ο Απόστολος Καμαρινάκης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, τόνισε ότι πρέπει να τρέξουμε για να μη μείνουμε πίσω, ενώ διευκρίνισε ότι το ρεύμα πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

Η συνεργασία

Ο Κωνσταντίνος Γκώνιας, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρθηκε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την ΕΛΙΜΕ, με στόχο να έχουμε ταυτόχρονο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των έργων υποδομής.

Ο Δημήτριος Σπύρου, σύμβουλος, επικεφαλής Τομέα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠΑΕ), αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Πειραιά σχετικά με την ηλεκτροδότηση πλοίων και σημείωσε ότι θα χρειαστούν 200 Μwatt, δηλαδή μία ακόμη πόλη του Πειραιά, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για συντονισμένη στήριξη στα ευρωπαϊκά όργανα. Ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, πρόεδρος ΔΣ Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος αναφέρθηκε στην υποχρέωση των λιμανιών να μειώσουν κατά 55% τις εκπομπές ρύπων και συμπλήρωσε ότι η βούληση υπάρχει αλλά πρέπει να βρούμε τους πόρους για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις.

(από ot.gr)