Καθώς οι Σοσιαλιστές της ΕΕ παροτρύνουν την πρόεδρο της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να επιμείνει στην απαγόρευση των νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2035, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ προειδοποίησε ότι η άρνηση να αλλάξει την απαγόρευση θα αποτελούσε «γιγαντιαία εκλογική απάτη».

Η φον ντερ Λάιεν και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) της βρίσκονται τώρα σε διαπραγματεύσεις με τις πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να εξασφαλίσουν αρκετές ψήφους ώστε να πάρει την εντολή για μια δεύτερη θητεία στην προεδρία της Κομισιόν από το Ευρωκοινοβούλιο την επόμενη εβδομάδα.

Στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων, η σοσιαλιστική ομάδα S&D είχε ανακοινώσει ότι η υποστήριξή της θα εξαρτηθεί από τη διατήρηση της de facto απαγόρευσης της ΕΕ έως το 2035 για τα νέα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, όπως ανέφερε το Euractiv την Τρίτη.

«Αν η φον ντερ Λάιεν ταχθεί και πάλι υπέρ της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το CDU θα χάσει κάθε αξιοπιστία του», έγραψε ο υπουργός Μεταφορών του φιλελεύθερου FDP στο X, απαντώντας στην ανακοίνωση των Σοσιαλιστών.

«Θα ήταν μια γιγαντιαία εκλογική απάτη. Δεσμεύτηκε σταθερά ότι θα επειμείνει μέχρι τέλους στο θέμα της απαγόρευσης της εσωτερικής καύσης», πρόσθεσε.

Η πολιτική αυτή υιοθετήθηκε πέρυσι στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, αλλά το κόμμα CDU της φον ντερ Λάιεν υποσχέθηκε να ανατρέψει την απαγόρευση κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας.

Ωστόσο, ο έντονα πολιτικοποιημένος χαρακτήρας της συγκεκριμένης πολιτικής βάζει την φον ντερ Λάιεν σε ένα σοβαρό δίλημμα, καθώς χρειάζεται μεν ψήφους από το δικό της κόμμα, τους Σοσιαλιστές και το κόμμα Renew Europe του Βίσινγκ, αλλά και δυνητικά από τους Πράσινους.

Ενώ οι Σοσιαλιστές και οι Πράσινοι τάσσονται υπέρ της διατήρησης της απαγόρευσης, το FDP αντιτίθεται σθεναρά και η πλειοψηφία της ομάδας του Renew  από την άλλη, ψήφισε υπέρ.

Πριν από την υιοθέτηση της πολιτικής, το κόμμα του Βίσινγκ, το οποίο συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, επέβαλε προσαρμογές στην τελική πολιτική, απειλώντας να μην δώσει την έγκριση της γερμανικής κυβέρνησης την τελευταία στιγμή.

Η παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών αυξάνει την πίεση που ασκείται στη φον ντερ Λάιεν από όλες τις πλευρές, ιδίως καθώς αυτή τη στιγμή χρειάζεται κάθε ψήφο που μπορεί να πάρει.

Το FDP παραμένει αναποφάσιστο σχετικά με την υποστήριξη της φον ντερ Λάιεν στην κοινοβουλευτική ψηφοφορία, δήλωσε πρόσφατα πηγή του κόμματος στο Euractiv.
  
euractiv.gr