Η συμβουλευτική εταιρία AlixPartners, ανακοίνωσε ότι ο πόλεμος τιμών μεταξύ των κινέζικων εταιρειών έχει προκαλέσει ασφυξία στις φίρμες και αναλύει πόσες τελικά θα επιβιώσουν. Μόλις 19 από τις 137 σημερινές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα είναι κερδοφόρες μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με τις υπόλοιπες να εγκαταλείψουν τον κλάδο ή να συγχωνεύονται για να επιδιώξουν ένα μικρό μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners.

Ο πόλεμος τιμών που διεξάγεται εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, έχει πιέσει τα περιθώρια κέρδους ορισμένων κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πόλεμος που θα μπορούσε να συνεχιστεί καθώς οι σημαντικές εταιρίες όπως η BYD προσπαθούν να διατηρήσουν την κυριαρχία τους.

Όσο μεγάλοι "παίκτες” όπως η BYD εξακολουθούν να έχουν σημαντικό περιθώριο κέρδους, υπάρχει πάντα δυνατότητα για περαιτέρω πόλεμο τιμών", δήλωσε στις 10 Ιουλίου ο Stephen Dyer, διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners με έδρα τη Σαγκάη.

Ενώ η μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκε κατά 13,4% το περασμένο έτος, το μέσο περιθώριο κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξήθηκε στο 7,8% το 2023 από 6,3% (του 2022), σύμφωνα με την AlixPartners. Οι κατασκευαστές έχουν μειώσει το κόστος παραγωγής συμπιέζοντας τους προμηθευτές παρουσιάζοντας νέα μοντέλα στην αγορά. Μέχρι το τέλος του 2030, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να κατέχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων, γενικά, και το 45% των πωλήσεων των εξηλεκτρισμένων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα), ειδικότερα.

Ωστόσο, η AlixPartners υποβάθμισε την πρόβλεψή της για το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων από το 15% στο 12%, δεδομένης της επιβολής των πρόσθετων προσωρινών δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε άλλα συμπεράσματα από την ενημέρωση, η Alixpartners ανακοίνωσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποκτήσει πλεονέκτημα μέσω των παρακάτω:

- Αναλαμβάνοντας ρίσκα και κινούμενες γρήγορα - ικανοποιώντας πρώτα τις ελάχιστες απαιτήσεις ασφάλειας και κανονιστικών απαιτήσεων πριν προβούν σε αναβαθμίσεις (οι περισσότερες από τις οποίες μπορούν να γίνουν με ενημερώσεις λογισμικού μετά την παράδοση).
- Διαχωρίζοντας την ανάπτυξη υλικού και λογισμικού, δημιουργώντας ανεξάρτητες μάρκες εξηλεκτρισμένων μοντέλων και εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση και υποστήριξη από τις τοπικές κυβερνήσεις.
- Με την επένδυση -σε εθνικό επίπεδο- σε τεχνολογίες μπαταριών και υλικών.
- Με τη βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω της οργανωτικής δομής και της κουλτούρας υπερωριακής εργασίας. Σημειώνεται ότι ενώ οι εργαζόμενοι στις "παραδοσιακές” αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται υπερωριακά έως 20 ώρες το μήνα, ο αντίστοιχος χρόνος για το προσωπικό των κινεζικών μπορεί να φτάσει τις 140 ώρες.

 

Πηγή: Top Gear Greece