Μετά την Αλεξανδρούπολη, ο λιμένας της Καβάλας συνδέεται με τις Βαλτικές χώρες, μέσω της κατασκευής του σιδηροδρομικού έργου του ΕΡΓΟΣΕ: «Νέας Καρβάλης-Τοξότες», δαπάνης επενδύσεως 200 εκατομ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο απ’ το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής 2024-27

Η κατασκευή της νέας γραμμής και των ενδιαμέσων σταθμών θα συνδέσει την Ξάνθη με το νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας κι εκείθεν με το σιδηροδρομικό δίκτυο των Ευρωπαϊκών και Βαλκανικών χωρών που συμμετέχουν στο δίκτυο των «τριών θαλασσών ΒΒΑ» (Βαλτικής, Μαύρης και Αδριατικής θαλάσσης).

Με την προσθήκη του λιμένος Καβάλας, το δίκτυο των τριών θαλασσών «εμπλουτίζεται» με το Αιγαίον πέλαγος, παράγοντας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που υποκαθιστά τα Στενά του Βοσπόρου και το ομώνυμο «μονοπώλιο» της Τουρκίας απ’ την Συνθήκη του Μοντραί, το 1932.

Πρόκειται για ένα σημαντικό γεωστρατηγικόν έργο , το οποίον ελπίζεται να μην σκαλώσει από τους γνωστούς περιβαλλοντολόγους αλλά και τους πράκτορες του Τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής (σσ: που πρέπει να κλείσει το ταχύτερο δυνατόν).

Το σχέδιο Sea2Sea (Από θαλάσσης εις θάλασσαν) είναι Αμερικανικής εμπνεύσεως και τυγχάνει και της υποστηρίξεως της Ευρωπαϊκής Ενώσεως το οποίον ενεπνεύσθη ο πρώην πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Αθήνα κι ήδη υφυπουργός Ενεργείας της Αμερικανικής κυβερνήσεως Τζέφρυ Πάιατ(*), ως αναγκαίο για να παρακάμψει το ΒΕΤΟ της Τούρκου προέδρου Ταγήπ Ερντογάν στην μεταφορά πολεμικού εξοπλισμού στην Ουκρανία ο οποίος συνεργάζεται στενά με τον Ρώσσο πρόεδρο Βλαδίμηρο Πούτιν.

Η εκλογή της ευρωβουλευτού (ΝΔ) Ελίζας Βόζενμπεργκ στην σημαντική θέση προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, θα βοηθήσει τα μάλα στην «στρατηγική της ζώνης ασφαλείας» (cordon sanitaire) της Ευρωπαϊκής Ενώσεως εις τρόπον ώστε να αποκλειστούν διάφορες δολιοφθορές, που μπορεί να προκαλέση η Τουρκία με τους εν Βρυξέλλαις πολυάριθμους πράκτορες, την επόμενη πενταετία.

Τοιουτοτρόπως αποδυναμούται η «υπαρξιακή απειλή του Αιγαίου» (Νίκος Δένδιας) και ακυρούται η Τουρκική αμφισβήτηση της κυριαρχίας της Αιγαιακής θαλάσσης από την Ελλάδα.

Το επόμενο βήμα θα είναι η ανακήρυξη της ΑΟΖ στη θάλασσα μας, υπό της κυβερνήσεως Κυρ.Μητσοτάκη, οπότε και ολοκληρούται η κίνηση… «ρουά-μάτ» στην Θράκη (Φράκτης Έβρου, νήσος Ζουράφα και λιμένες Αλεξ/λεως-Καβάλας). Τότε οι Ταγήπ και Μπαχτσελί θα χάσουν την στρατηγική παρτίδα των… «γαλάζιων» θαλασσών οριστικώς.

 

(*) Επί προεδρίας Ντόναλντ Τράμπ και με υπουργό Εξωτερικών τον Μάϊκ Πομπέο