Η Umicore έβαλε φρένο στο εργοστάσιο παραγωγής υλικών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στο Οντάριο, καθώς επανεξετάζει συνολικά τις δραστηριότητές της, εν μέσω "σημαντικά" μειωμένων προσδοκιών για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρεία που έχει έδρα το Βέλγιο, έθεσε σε λειτουργία το εργοτάξιο στην περιοχή Loyalist Township τον Οκτώβριο του 2023, αλλά όπως ανακοίνωσε στις 26 Ιουλίου, θα καθυστερήσει τη συγκεκριμένη επένδυση.

"Υπάρχει μια νέα πραγματικότητα της αγοράς εκεί έξω και πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτήν", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Bart Sap, στους αναλυτές, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, για την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του εξαμήνου.

Η εταιρεία αναμένει ότι η πρόσφατη επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων EV θα παραταθεί, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τα αρχικά τους σχέδια για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων εν μέσω αβεβαιότητας της αγοράς, πρόσθεσε.

Η Umicore είχε προειδοποιήσει από την άνοιξη ότι η επιχείρηση υλικών μπαταριών της δεν εξελισσόταν όπως αναμενόταν, αλλά δεν αναφέρθηκε τότε στο μέλλον του εργοστασίου στο Οντάριο. Πάντως σε μία κίνηση που ίσως είναι ενδεικτική του κλίματος, ο Sap αντικατέστησε στα μέσα Μαΐου τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Mathias Miedreich, ο οποίος είχε υπερασπιστεί το καναδικό εργοστάσιο.

Μαζί με την παύση των δαπανών στο Οντάριο, η Umicore προχώρησε σε απομείωση της αξίας των 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για την παγκόσμια επιχείρηση υλικών μπαταριών στην Ευρώπη και την Ασία στις 26 Ιουλίου, καθώς τα έσοδα του τομέα μειώθηκαν κατά 33% για το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα.

Με την αξιολόγηση της εταιρείας να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, η Umicore δεν εγκατέλειψε εντελώς το project του εργοστασίου στο Οντάριο, αλλά δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα κρατήσει τις "επιλογές της ανοιχτές", καθώς επιδιώκει να μεγιστοποιήσει την υπάρχουσα παραγωγική της ικανότητα.

Ο Sap δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να ζυγίζει τις επιλογές για το εργοστάσιο στο Οντάριο, καθώς και για τη μονάδα υλικών μπαταριών, μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025, οπότε και θα λάβει τις οριστικές της αποφάσεις.

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος του Καναδά για την καινοτομία, την επιστήμη και την οικονομική ανάπτυξη, Audrey Milette, δήλωσε ότι οι ομοσπονδιακές δαπάνες για επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν "καθοριστικές για την προώθηση της ανάπτυξης", αλλά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και μπαταριών πρέπει συχνά να "προσαρμόζουν τα χρονοδιαγράμματα και τα σχέδιά τους, για να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμη επιτυχία".

"Βρισκόμαστε σε επαφή με την εταιρεία για να καθορίσουμε και να κατανοήσουμε καλύτερα τα επόμενα βήματα μετά την ανακοίνωση", ανέφερε η ίδια σε ηλεκτρονικό μήνυμα.

 

*Πηγή: Top Gear Greece