Την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο της πολιτικής της για την πράσινη ναυτιλία, η κυβέρνηση της Ινδίας εγκαινίασε νέες κατευθυντήριες γραμμές για το πρόγραμμα μετάβασης σε πράσινα ρυμουλκά (GTTP). Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο τη σταδιακή κατάργηση των συμβατικών ρυμουλκών λιμένων που λειτουργούν σε μεγάλα λιμάνια της Ινδίας και την αντικατάστασή τους με πράσινα ρυμουλκά που κινούνται με καθαρότερα και πιο βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα.

Το πρόγραμμα της Πράσινης Ναυτιλιακής Πολιτικής ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2023 και αποτελείται από πέντε σημαντικές πρωτοβουλίες που εστιάζουν στην πράσινη ναυτιλία και την ψηφιοποίηση των ινδικών λιμένων. Μία από τις πρωτοβουλίες-ορόσημο στο πλαίσιο του προγράμματος είναι η οικονομική στήριξη 30% από το Υπουργείο Λιμένων και Ναυτιλίας για την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας στην Ινδία.

Το GTTP θα υλοποιηθεί σε φάσεις, με την πρώτη φάση να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Οκτώβριο και να διαρκέσει έως τον Δεκέμβριο του 2027. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, τέσσερα μεγάλα λιμάνια - Jawaharlal Nehru, Deendayal, Paradip και V.O. Chidambaranar - θα προμηθευτούν ή θα ναυλώσουν τουλάχιστον δύο πράσινα ρυμουλκά το καθένα. Τα σχέδια και οι προδιαγραφές των ρυμουλκών θα εκδοθούν από τη Μόνιμη Επιτροπή Προδιαγραφών (SSC).

Ωστόσο, ο Υπουργός Λιμένων, Ναυτιλίας και Υδατοδρομίων της Ένωσης Shri Sarbananda Sonowal διευκρίνισε ότι το πρώτο σετ ρυμουλκών θα είναι ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες, με δυνατότητα υιοθέτησης άλλων αναδυόμενων πράσινων τεχνολογιών, όπως υβριδικές, μεθανόλης και πράσινου υδρογόνου. Ο υπουργός προέβλεψε ότι η πρώτη φάση του προγράμματος θα κοστίσει περίπου 119 εκατομμύρια δολάρια.

«Το GTTP αποτελεί μια καίρια πρωτοβουλία για την υλοποίηση του οράματός μας για έναν βιώσιμο και οικολογικό ναυτιλιακό τομέα στην Ινδία. Το πρόγραμμα ενισχύει επίσης τη δέσμευσή μας για το 'Make in India', προωθώντας την εγχώρια καινοτομία και την κατασκευή στη ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε ο Shri Sarbananda.

Τα ρυμουλκά θα κατασκευαστούν σε ινδικά ναυπηγεία στο πλαίσιο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για τη στήριξη της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Αυτό θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης.

Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο όλα τα ρυμουλκά που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα λιμάνια της Ινδίας να μεταβούν σε πράσινα καύσιμα μέχρι το 2040. Αυτό είναι σύμφωνο με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ινδίας για τα πράσινα λιμάνια, οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% ανά τόνο φορτίου έως το 2030 και κατά 70% έως το 2047.