Η Σαουδική Αραβία έχει βάλει στόχο να μεταφέρει τους ανθρώπους με ιπτάμενα ηλεκτρικά σκάφη. Αν και μπορεί να ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, τα σκάφη αυτά έχουν ήδη τεθεί σε κίνηση. Για την επίτευξη του στόχου της, η Σαουδική Αραβία μάλιστα έχει ήδη αγοράσει οκτώ από τα νέα ηλεκτρικά φέρι P-12 της σουηδικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών σκαφών Candela. Τα ηλεκτρικά σκάφη της Candela είναι διάσημα όχι μόνο

 

για την υψηλή τους απόδοση, αλλά μάλλον για το πώς επιτυγχάνουν αυτή την υψηλή απόδοση. Η Candela χρησιμοποιεί ελεγχόμενες από υπολογιστή υδροπτέρυγες για να ανασηκώνει αυτόματα τα σκάφη της από το νερό, κάνοντας τις μπαταρίες της να διαρκούν πολύ περισσότερο, ενώ τα σκάφη ταξιδεύουν ταχύτερα και μακρύτερα.

Η εταιρεία ξεκίνησε με ταχύπλοα σκάφη για σκάφη αναψυχής, αλλά έκτοτε έχει επεκταθεί σε εμπορικά σκάφη εφαρμόζοντας την τεχνολογία και τα σχέδιά της σε πολλαπλά μεγέθη ιπτάμενων φέρι μποτ.

 «Το P-12 έχει σχεδιαστεί για τη δημιουργία συστημάτων μεταφοράς με νερό χωρίς εκπομπές ρύπων, τα οποία έχουν σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τις παραδοσιακές μετακινήσεις με νερό» εξήγησε ο Gustav Hasselskog, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Candela. «Σε αντίθεση με τα παλαιότερα συστήματα με τα μεγάλα, αργά και ενεργειακά αναποτελεσματικά συμβατικά πλοία, το Candela P-12 είναι μια μικρότερη και ταχύτερη μονάδα, που επιτρέπει πολύ πιο συχνές αναχωρήσεις και ταχύτερα ταξίδια για τους επιβάτες. Όλες οι καθημερινές ανάγκες και υπηρεσίες θα βρίσκονται μόνο μια σύντομη διαδρομή με το πλοίο».

Το Candela P-12 είναι το μοντέλο που σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει η Σαουδική Αραβία στην μεγαλούπολη NEOM, η οποία κατασκευάζεται επί του παρόντος κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας. Η πόλη έχει ήδη αγοράσει οκτώ P-12, τη μεγαλύτερη εμπορική παραγγελία στην ιστορία της Candela.

Τα σκάφη αναμένεται να παραδοθούν από το επόμενο έτος.

Το P-12 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πέρυσι και θα αρχίσει να λειτουργεί ως μέρος του συστήματος δημόσιων μεταφορών της Στοκχόλμης αργότερα φέτος.

Το σκάφος όχι μόνο μειώνει την ενέργεια που απαιτείται για τα εμπορικά συστήματα οχηματαγωγών, αλλά προσφέρει επίσης ένα πολύ πιο ομαλό και άνετο ταξίδι, ακόμη και πάνω από φουρτουνιασμένα νερά. Επειδή το σκάφος δεν κουνιέται από τα κύματα, ακόμη και οι επιβάτες που είναι επιρρεπείς στη ναυτία βρίσκουν τη διαδρομή άνετη.

«Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που παρέχουμε ένα σύστημα σκάφους σχεδιασμένο με γνώμονα τόσο τους επιβάτες όσο και το περιβάλλον. Σύντομοι χρόνοι αναμονής, γρήγορες συνδέσεις και μια πολύ ευχάριστη εμπειρία χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον με κύματα, εκπομπές και θόρυβο θα φέρουν επανάσταση στον τρόπο που ταξιδεύουμε στο νερό», πρόσθεσε ο Hasselskog.