Η αγορά των VLCC δεξαμενόπλοιων είχε μια δύσκολη εβδομάδα, με σημαντική πτώση των ναύλων στις βασικές διαδρομές. Η διαδρομή της Μεσογείου με Κίνα είδε μείωση των κερδών που άγγιξε το 14%. Συνολικά τα θεμελιώδη μεγέθη στον τομέα των VLCC παρέμειναν ασθενή λόγω της αργής σταθεροποίησης της δραστηριότητας και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας, η οποία επέτρεψε στους ναυλωτές να πιέσουν τα ναύλα προς τα κάτω. Παρόμοιες τάσεις παρατηρήθηκαν και σε άλλες γραμμές.
Αντίθετα, τα ναύλα των Suezmax είχαν μία θετική εικόνα αυτή την εβδομάδα. Στη Μεσόγειο, τα ποσοστά ήταν σταθερά και στη γραμμή Μαύρη Θάλασσα-Mεσογείου ο δείκτης έκλεισε στο 87,5. Η σταθερότητα οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην χαμηλότερη χωρητικότητα. Η αγορά των Aframax ήταν επίσης μικτή. Στη Μεσόγειο, οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί, κυρίως λόγω μιας ισορροπίας στην χωρητικότητα. Ο Κόλπος των ΗΠΑ παρουσίασε κάποια δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 2% σε σχέση με την εβδομάδα.
Για τα φορτηγά πλοία, ο δείκτης BDI έκλεισε την περασμένη εβδομάδα με θετικό πρόσημο, ενισχυμένος σημαντικά από την ανάκαμψη των Capesize φορτηγών.
Η κύρια κινητήρια δύναμη για αυτή την ανάκαμψη ήταν η εύρωστη ναυτιλιακή δραστηριότητα από την Αυστραλία, με πρόσθετη στήριξη από την ισχυρή ζήτηση στον Ατλαντικό. Στον τομέα των Panamax, τα ναύλα παρουσίασαν περαιτέρω μείωση, με τον μέσο όρο από τα κέρδη από χρονοναυλώσεις να βρίσκεται τώρα στο χαμηλότερο επίπεδό του σε σύγκριση με τα άλλα μεγέθη πλοίων. Η λεκάνη του Ατλαντικού παραμένει σε υπερπροσφορά και είναι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να εκκαθαριστεί η πλεονάζουσα χωρητικότητα.
Ενώ η ζήτηση στον Ειρηνικό προσέφερε κάποια στήριξη, ήταν ανεπαρκής για να προσελκύσει πλοιοκτήτες να παραμείνουν στον Ειρηνικό, δεδομένης της παραδοσιακά ισχυρότερης αγοράς του Ατλαντικού κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
(από capital.gr)