Northvolt: Θα Περικόψει Θέσεις Εργασίας και θα Πουλήσει Μονάδα μετά την Πτώση Πωλήσεων των EV

Northvolt: Θα Περικόψει Θέσεις Εργασίας και θα Πουλήσει Μονάδα μετά την Πτώση Πωλήσεων των  EV
energia.gr
Τρι, 10 Σεπτεμβρίου 2024 - 11:10

Η Northvolt θα περικόψει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και θα πουλήσει ή θα αναζητήσει εταίρους για τις επιχειρήσεις αποθήκευσης ενέργειας και υλικών της, καθώς η κορυφαία ελπίδα της Ευρώπης για μπαταρίες προσπαθεί να επιβιώσει εστιάζοντας εκ νέου στο πρώτο γιγαντιαίο εργοστάσιο που αγωνίζεται στη βόρεια Σουηδία. Η σουηδική κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία έχει αντλήσει

περισσότερα κεφάλαια ύψους 15 δισ. δολαρίων από οποιαδήποτε άλλη μη εισηγμένη ευρωπαϊκή νεοφυή επιχείρηση, έχει καθυστερήσει σημαντικά από τα προβλήματα στο εργοστάσιό της ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο, καθώς και από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που επιβραδύνουν τα σχέδιά τους για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Η Northvolt δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα διακόψει την παραγωγή ενεργών υλικών καθόδου, πουλώντας ένα εργοτάξιο και αγοράζοντας αντ' αυτού από κινεζικές ή κορεατικές εταιρείες, καθώς και ότι θα αναζητήσει αγοραστή ή εταίρο για την επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας που εδρεύει στο Γκντανσκ της Πολωνίας.

Ο όμιλος, ο οποίος υποστηρίζεται από τη Volkswagen, την Goldman Sachs, τη BMW, τη Siemens και την BlackRock, αιμορραγεί σε μετρητά και δήλωσε ότι το σχέδιο περικοπής του κόστους θα περιλαμβάνει «δυστυχώς κάποιες δύσκολες αποφάσεις σχετικά με το μέγεθος του εργατικού μας δυναμικού», το οποίο σήμερα ανέρχεται σε 7.000 εργαζόμενους.

Θα καθυστερήσει επίσης τα σχέδια, σύμφωνα με τα στελέχη της, για την κατασκευή τριών ακόμη εργοστασίων gigafactories - σε κοινοπραξία με τη Volvo Cars στη Σουηδία και στη Γερμανία και τον Καναδά - αλλά δήλωσε ότι θα παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό και τον αριθμό των περικοπών θέσεων εργασίας αργότερα.

«Η οικοδόμηση μιας εταιρείας μπαταριών από το μηδέν είναι ένα εγχείρημα με μεγάλη ένταση κεφαλαίου. Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο... Τώρα ήρθε η ώρα να επικεντρωθούμε στον πυρήνα, να μάθουμε από το παρελθόν και να αναβαθμίσουμε τη βασική μας δραστηριότητα για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών μας και να βοηθήσουμε την Ευρώπη να επιτύχει ένα βιώσιμο οικοσύστημα μπαταριών», δήλωσε ο Peter Carlsson, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Northvolt.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εκκολαπτόμενες βιομηχανίες μπαταριών της Ευρώπης αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον εν μέσω των τεράστιων επενδύσεων που απαιτούνται για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και του σκληρού ανταγωνισμού από την Ασία, ιδίως την Κίνα. Η VW έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να κλείσει εργοστάσια στην εγχώρια αγορά της, τη Γερμανία, για πρώτη φορά, ενώ η Volvo έχει εγκαταλείψει τον στόχο της για το 2030 να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Northvolt ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που παρήγαγε μια κυψέλη μπαταρίας για EVs από ένα εγχώριο γιγαντιαίο εργοστάσιο στα τέλη του 2021, αλλά έκτοτε αγωνίζεται να αυξήσει την παραγωγή της. Το γιγαντιαίο εργοστάσιό της στο Skellefteå έχει ετήσια δυναμικότητα 16 γιγαβατώρες, αλλά προς το παρόν παράγει λιγότερες από 1GWh.

Η BMW ακύρωσε πρόσφατα μια σύμβαση ύψους 2 δισ. δολαρίων με τη Northvolt, δίνοντάς την αντ' αυτής στην κορεατική Samsung SDI, λόγω της διαθεσιμότητας των προμηθειών. Κορεατικοί και κινεζικοί όμιλοι κατασκευάζουν εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη, αν και ορισμένα έχουν καθυστερήσει λόγω της αργής υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Northvolt δυσκολεύτηκε επίσης να ολοκληρώσει τον τρέχοντα γύρο άντλησης κεφαλαίων, ο οποίος είναι απαραίτητος για την κλιμάκωση της παραγωγής στο Skelleftea, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μειώσει τις επενδύσεις και το κόστος.

«Όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό, η εστίαση στην κύρια δραστηριότητά μας ανοίγει το δρόμο για να οικοδομήσουμε ένα ισχυρό μακροπρόθεσμο θεμέλιο ανάπτυξης που θα συμβάλει στις φιλοδοξίες της Δύσης να δημιουργήσει μια εγχώρια βιομηχανία μπαταριών», πρόσθεσε ο Carlsson.

Η Northvolt, η οποία ξεκίνησε τη στρατηγική της αναθεώρηση τον Ιούλιο, σκοπεύει να επικεντρωθεί στην κατασκευή κυψελών στο Skelleftea, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης και υλικών της.

Συζητά επίσης τι θα κάνει με αυτό που προανήγγειλε ως σημαντική επανάσταση στην τεχνολογία μπαταριών για την αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες ιόντων νατρίου, οι οποίες δεν χρησιμοποιούν λίθιο, κοβάλτιο ή νικέλιο, όλα υλικά που οι εταιρείες έσπευσαν να αποκτήσουν. Αν και η Northvolt αναζητά αγοραστές ή συνεργάτες για την επιχείρησή της στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας, τα στελέχη της δήλωσαν ότι θα μπορούσε να συνεχίσει να αναπτύσσει την τεχνολογία ιόντων νατρίου με άλλες εταιρείες που την κατασκευάζουν.