της μπορούν να μεταφέρουν αυτά τα καύσιμα επιπλέον της μεταφοράς πυκνότερου αργού πετρελαίου, δήλωσε σε συνέντευξή του ο παγκόσμιος επικεφαλής υγρού φορτίου του εμπορικού οίκου, Andrea Olivi. «Από αυτά που βλέπουμε σήμερα στην αγορά, θα περίμενα ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ενδεχομένως», δήλωσε.
Η μετατροπή, η οποία ξεκίνησε τους τελευταίους μήνες, προκλήθηκε από τις χαμηλές τιμές των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου εν μέσω της ασθενέστερης ζήτησης πετρελαίου από την Κίνα, δήλωσε ο Olivi. Πρόσθεσε ότι οι περικοπές της παραγωγής από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών σήμαινε επίσης ότι υπήρχε λιγότερο πετρέλαιο που έπρεπε να μεταφερθεί με δεξαμενόπλοια.
Παράλληλα, οι επιθέσεις μαχητών Χούτι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τα πλοία να ακολουθήσουν μεγαλύτερη διαδρομή για να φτάσουν στην Ευρώπη από την Ασία. Αυτό αύξησε τις τιμές των ναύλων για τα μικρότερα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα όπως βενζίνη και ντίζελ, καθώς τώρα πρέπει να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, προσθέτοντας χιλιάδες μίλια στα ταξίδια τους.
Τα VLCC, με τα μεγάλα μεγέθη τους και την ικανότητά τους να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, επιτρέπουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας, δήλωσε ο Olivi. «Τα VLCC έχουν γίνει ο καμπανάς της αγοράς, είναι εξαιρετικά ευέλικτα στην προσαρμογή», είπε.