Tο θέμα των τρόπων ελαχιστοποίησης του ενεργειακού «αποτυπώματος του πολίτη», όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται, βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης με θέμα «Κλιματική Αλλαγή και Αυτοκίνητο», την οποία διοργάνωσε το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, την περασμένη Παρασκευή.

Tο θέμα των τρόπων ελαχιστοποίησης του ενεργειακού «αποτυπώματος του πολίτη», όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται, βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης με θέμα «Κλιματική Αλλαγή και Αυτοκίνητο», την οποία διοργάνωσε το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, την περασμένη Παρασκευή.

Την εκδήλωση άνοιξαν ο διευθυντής του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Γιώργος Κασιμάτης, και ο εκπρόσωπος Τύπου του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Λεωνίδας Αντωνακόπουλος.

Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Μαργαρίτης Σχοινάς, στη σύντομη παρέμβασή του, εξέθεσε τις πολιτικές που προωθούν η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σχετικά με τον στόχο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της μείωσης των εκπομπών ρύπων έως το 2020. Αναφέρθηκε επίσης στις ιδιαίτερες προσπάθειες που καταβάλλει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έτσι ώστε να προωθηθεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένας κώδικας συμπεριφοράς και δράσης σχετικά με την παραγωγή οχημάτων πιο φιλικών στο περιβάλλον.

Στην εκδήλωση έλαβε μέρος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Πράσινων Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, Αλέξανδρος Βραχνός, ο οποίος αναφέρθηκε στις «πράσινες μεταφορές» και στο δρόμο για την ελαχιστοποίηση του βλαβερού ενεργειακού αποτυπώματος. Ο κ. Βραχνός εξέθεσε τις πρωτοβουλίες και τα μέτρα τα οποία προωθεί και αναλαμβάνει το υπουργείο Μεταφορών και επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το μέλλον όσον αφορά στα αυτοκίνητα προβλέπεται ηλεκτρικό.

Όπως τόνισε, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί πλέγμα μέτρων και ενημερωτικών δράσεων, με στόχο τη μείωση της ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος, μεταξύ των οποίων, την απόσυρση αυτοκινήτων, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, την αγορά λεωφορείου υδρογόνου, που θα εξυπηρετεί την περιοχή των Αθηνών, καθώς και την αγορά 20 ηλεκτρικών λεωφορείων, που θα εξυπηρετούν διάφορες πόλεις της Ελλάδας.

Σε γραπτό μήνυμά της, η Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελία Τζαμπάζη, επισήμανε ότι στην Ευρωπαϊκή Ενωση ο τομέας των Μεταφορών ευθύνεται για το 20% περίπου του συνόλου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του κυριότερου απο τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Από τις εκπομπές αυτές, ποσοστό 90% περίπου προέρχεται από τις οδικές μεταφορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η Ε.Ε. στο σύνολό της μείωσε τις οικείες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 5% την περίοδο 1990 και 2004, οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 26,9%. Ειδικά για την Ελλάδα, η κ. Τζαμπάζη σημείωσε ότι το πρόβλημα γίνεται πιο σημαντικό αν ληφθεί υπόψη ότι «την ίδια περίοδο στη χώρα μας τα επιβατικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 131%, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ανήλθε σε 31%».