Συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο για πέμπτο μήνα στη σειρά η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αποτυπώνοντας τη μεγαλύτερη περίοδο κάμψης από το 2005. Πρόκειται για την χειρότερη επίδοση του κλάδου ως προς τις πωλήσεις ειδικά τον μήνα Σεπτέμβριο κατά την τελευταία δεκαετία. Οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης και η δραματική χρηματοπιστωτική κρίση περιόρισαν αισθητά την ζήτηση ειδικά για τα μοντέλα της αμερικανικής General Μotors και της γερμανικής BMW.

Συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο για πέμπτο μήνα στη σειρά η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αποτυπώνοντας τη μεγαλύτερη περίοδο κάμψης από το 2005. Πρόκειται για την χειρότερη επίδοση του κλάδου ως προς τις πωλήσεις ειδικά τον μήνα Σεπτέμβριο κατά την τελευταία δεκαετία. Οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης και η δραματική χρηματοπιστωτική κρίση περιόρισαν αισθητά την ζήτηση ειδικά για τα μοντέλα της αμερικανικής General Μotors και της γερμανικής BMW.

Οι πωλήσεις - άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,2% σε 1,3 εκατομμύρια οχήματα από 1,42 εκατομμύρια οχήματα την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης Ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχάνων, οι πωλήσεις του εννεαμήνου μειώθηκαν 4,4% και έφθασαν τα 11,7 εκατομμύρια οχήματα. Συγκριτικά με την επίδοση του διαστήματος Ιανουαρίου - Αυγούστου σημειώθηκε επιδείνωση, δεδομένου ότι το εν λόγω οκτάμηνο οι πωλήσεις είχαν μειωθεί λιγότερο κατά 3,9%.

Το σοβαρότερο πλήγμα υπέστησαν οι General Motors και BMW. Η κρίση στην αγορά πιστώσεων αποτρέπει τους οδηγούς να δανειστούν για την αγορά αυτοκινήτου, δεδομένου ότι το κόστος δανεισμού πλέον είναι υψηλότερο. Παράλληλα, στα τέλη Σεπτεμβρίου, η τιμή του πετρελαίου ήταν 25% υψηλότερη από το αντίστοιχο διάστημα προ ενός έτους. Ο δείκτης, που αποτυπώνει το κλίμα μεταξύ καταναλωτών και διοικητικών στελεχών στην Ευρωπαϊκή Ενωση υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στα χαμηλότερα επίπεδα σε περίοδο σχεδόν επτά ετών.

«Η κατάσταση στην πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη από αυτήν, που αποτυπώνουν οι αριθμοί», επισημαίνει ο αναλυτής Κρίστοφ Στύρμερ. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αντεπεξέλθουν στο υψηλότερο κόστος χάλυβα και πετρελαίου, στις πιέσεις για ελάττωση της εκπομπής ρύπων και τις χαμηλότερες τιμές μεταχειρισμένων οχημάτων».

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων εταιρειών της Ευρώπης μόνον η Volkswagen είχε αύξηση των πωλήσεών της τον μήνα Σεπτέμβριο κατά 11%.

(Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,17/10/2008)