Safe Bulkers: Ισχυρή Κερδοφορία – Στο Επίκεντρο το Ναυπηγικό Πρόγραμμα

Safe Bulkers: Ισχυρή Κερδοφορία – Στο Επίκεντρο το Ναυπηγικό Πρόγραμμα
του Γιώργου Φωκιανού
Πεμ, 14 Νοεμβρίου 2024 - 18:46

Σε 236,1 εκατ. δολάρια ανήλθαν τα έσοδα της Safe Bulkers στο εννεάμηνο, αυξημένα κατά 34 εκατ. δολάρια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023

Αντίστοιχα, για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο του 2024, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, είχε έσοδα 70,5 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 58,7 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, επισημαίνεται πως κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους καταγράφηκαν καθαρά κέρδη ύψους 25,1 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με τα 15 εκατομμύρια δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ το προσαρμοσμένο καθαρό κέρδος αυξήθηκε σε 19 εκατ. από 11,1 εκατ. δολάρια.

Την ίδια ώρα, τα κέρδη της εισηγμένης ανήλθαν στα 78, εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο του 2024, έναντι 49,7 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, δρ. Λουκά Μπαρμπαρή, «καταγράφηκε ένα καλό τρίμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, ωστόσο η ναυλαγορά εμφανίζει χαλάρωση, παράλληλα με τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές αβεβαιότητες».

Μάλιστα, ο ίδιος αναφέρει πως η εταιρεία επικεντρώθηκε στο ναυπηγικό της πρόγραμμα, στη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και στην επιβράβευση των μετόχων με νέα διανομή μερίσματος.

Επενδύσεις

Ο στόλος της εισηγμένης στο NYSE εταιρείας αποτελείται από 46 πλοία στο νερό και 7 υπό ναυπήγηση. Από τα πλοία που βρίσκονται ήδη στον στόλο της Safe Bulkers, τα 8 είναι Panamax, τα 13 Kamsarmax, τα 17 Post-Panamax και τα 8 Capesize, συνολικής χωρητικότητας 4.6 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας 9,8 ετών. Επιπρόσθετα, όπως αναφέρει η εταιρεία, από τον υπάρχοντα στόλο, 45 σκάφη έχουν αναβαθμιστεί ώστε να τηρούν τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους, με την αναβάθμιση του 46ου να αναμένεται εντός του τελευταίου τριμήνου του έτους.

Όσον αφορά το order book της εταιρείας, έως και την 1η Νοεμβρίου 2024, υπό ναυπήγηση βρίσκονται επτά νεότευκτα Kamsarmax κατηγορίας IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, δύο από τα οποία είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις, ένα το 2025, τέσσερα το 2026 και δύο το 2027. Η συνολική δαπάνη του προγράμματος νεότευκτων πλοίων είναι περίπου 662,1 εκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων έχουν ήδη καταβληθεί 455,6 εκατομμύρια δολάρια ή το 69%.

Με φόντο τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε, επίσης, τη διανομή μερίσματος 0,05 δολαρίων ανά μετοχή.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")