του Σαββατοκύριακου και επέστρεψε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου για να συνεχίσει την εκφόρτωση και τη μεταφόρτωση του φορτίου.
Οι πολιτικοί ηγέτες ζήτησαν από την κυβέρνηση να μην επιτρέψει την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι, επικαλούμενοι τον κίνδυνο από το φορτίο, το οποίο είναι επτά φορές περισσότερο από το νιτρικό αμμώνιο που προκάλεσε την έκρηξη στη Βηρυτό τον Αύγουστο του 2020. Κατηγόρησαν τον υπουργό Εξωτερικών, ενώ είπαν ότι το πλοίο δεν θα έπρεπε ποτέ να είχε επιτραπεί να μπει στο Great Yarmouth εξ αρχής.
Δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης έκαναν την εμφάνισή τους ότι ένα μέρος του φορτίου είχε βρεθεί μολυσμένο, καθιστώντας το λιγότερο σταθερό και δυνητικά πιο επικίνδυνο. Εκπρόσωπος της Peel Ports, η οποία διαχειρίζεται την εγκατάσταση, αρκέστηκε να πει ότι το πλοίο βγήκε για λίγο στη θάλασσα για «επιχειρησιακούς λόγους».
Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης ανέφεραν το γεγονός ότι το Ruby πήγε περίπου 11 ή 12 ναυτικά μίλια ανοιχτά και σύμφωνα με το σήμα AIS, έκανε κύκλους. Τα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι το πλοίο, το οποίο αναχώρησε το Σάββατο 16 Νοεμβρίου και επέστρεψε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου, πέταξε μέρος του φορτίου του στη θάλασσα.
Η Ακτοφυλακή επιβεβαίωσε με δήλωσή της στον βρετανικό Τύπο ότι «βρέθηκε μικρή ποσότητα μολυσμένου φορτίου» και χωρίς να δώσει λεπτομέρειες δήλωσε: «Αυτό έχει πλέον απομακρυνθεί με επιτυχία». Ανέφεραν ότι επιθεωρητές της κυβερνητικής υπηρεσίας Health & Safety Executive θα συνεχίσουν να παρακολουθούν το πλοίο και τη διαδικασία εκφόρτωσης.
Οι περιβαλλοντολόγοι έσπευσαν να επισημάνουν την τοξική φύση του νιτρικού αμμωνίου όταν αυτό εκτίθεται στο θαλασσινό νερό. Είπαν ότι μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη φυκιών και είναι επιβλαβές για τα ψάρια.
Το Υπουργείο Μεταφορών απάντησε στις επικρίσεις λέγοντας ότι η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε με τη συμβουλή της Υπηρεσίας Θαλάσσιας Ακτοφυλακής και της HSE και ότι τους διαβεβαίωσαν ότι το πλοίο συνεχίζει να πληροί τα πρότυπα ασφαλείας. Χαρακτήρισαν την απόφαση να ελλιμενιστεί το χύδην φορτηγό πλοίο ως «εμπορική απόφαση», ενώ τόνισαν ότι δεν υπήρχε νομική βάση για την άρνηση εισόδου.
Το σχέδιο που συμφωνήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου προέβλεπε την πρόσδεση του Ruby στο εξωτερικό λιμάνι του Great Yarmouth. Πρόκειται να ξεφορτώσει το φορτίο το οποίο μεταφέρεται σε ένα άλλο χύδην φορτηγό πλοίο που επίσης διαχειρίζεται η Serenity Shipping των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το εγγεγραμμένο στα Μπαρμπάντος χύδην φορτηγό Zimrida (37.296 dwt) έφτασε στο Great Yarmouth στις 29 Οκτωβρίου.
Ορισμένες αναφορές αναφέρουν ότι ένα μέρος του φορτίου έχει ήδη μεταφερθεί μεταξύ των πλοίων, αλλά δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πόσο καιρό θα απαιτήσει η επιχείρηση. Υπήρξαν εικασίες ότι το μολυσμένο φορτίο είχε επιβραδύνει τη διαδικασία.