Τόνισε, δε, ότι τον στόχο αυτό εξυπηρετεί το flyover, που θα ενισχύσει την κυκλοφοριακή ικανότητα της μοναδικής περιφερειακής οδού στην πόλη.
«Είμαι σίγουρος ότι με την έλευση του Μετρό σε λίγες μέρες από σήμερα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στον οποίο θα κυκλοφορεί προς το παρόν το Μετρό, θα ξεκινήσει σχέδια ανάπλασης για να απομακρυνθεί το ΙΧ από το κέντρο. Για να εξυπηρετηθεί αυτός ο στόχος έπρεπε να υπάρχει μια δίοδος που θα απομακρύνει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης, θα εξυπηρετεί τη διαμπερή κυκλοφορία και φυσικά αυτό σε ένα αστικό περιβάλλον δημιουργεί αντιδράσεις και προβλήματα συντονισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας.
Σημείωσε, παράλληλα, ότι η Περιφέρεια ξεκίνησε την ενίσχυση της φωτεινής σηματοδότησης με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί σε όλο το σύστημα των σηματοδοτών στο πολεοδομικό συγκρότημα. «Το καλό είναι ότι οι διαδικασίες γίνονται με γοργούς ρυθμούς και το έργο του flyover θα ολοκληρωθεί στον χρόνο που προβλέπεται στη σύμβαση», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος, εξάλλου, στο έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, είπε ότι οι διαδικασίες βρίσκονται σε ένα καλό σημείο, πρόκειται να εγκριθούν οι μελέτες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και στη συνέχεια το θέμα να πάρει το δρόμο του για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που απαιτείται.
Ο ορισμός των έξυπνων πόλεων
Τον ορισμό των έξυπνων πόλεων έδωσε, μιλώντας στο συνέδριο, η Δάνα Ελευθεριάδου, επικεφαλής της ομάδας Ευφυών Πόλεων και Οικονομίας Εγγύτητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο δικός μας ορισμός για να είναι μια πόλη έξυπνη είναι να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτήν οι ψηφιακές τεχνολογίες, να είναι πράσινη με την έννοια της πράσινης μετάβασης και να είναι οικονομικά ενεργή», είπε και υπογράμμισε ότι οι επιτυχημένες πόλεις ξεκινούν από ένα όραμα βασισμένο στις δικές τους ανάγκες και τα δικά τους δυνατά σημεία.
Στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα καθώς, όπως συμπλήρωσε, το 80% των επενδύσεων που χρειάζεται για να γίνει αυτή η μετάβαση πρέπει να προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα και οι πόλεις θα πρέπει να εμπλέξουν κατευθείαν τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ώστε να υλοποιηθεί το κοινό όραμα.
Για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι έχει δημιουργηθεί το εργαλείο της τοπικής πράσινης συμφωνίας, μιας συμμαχίας μεταξύ πόλεων και ιδιωτικών επιχειρήσεων. Η κ. Ελευθεριάδου, έδωσε, τέλος, ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των πολιτών με στόχο την αλλαγή νοοτροπίας ώστε να συμμετέχουν όλοι στην πόλη που επιθυμούν να δουν.
«Όταν ο Γιάννης Μπουτάρης μιλούσε για αστική ανθεκτικότητα το 2015.... »
«Όταν ο Γιάννης Μπουτάρης μιλούσε για αστική ανθεκτικότητα το 2015 ήταν ο μόνος και ο πρώτος πολιτικός που το έβαλε πραγματικά ως μέρος της ατζέντα του και πάρα πολλοί άλλοι πολιτικοί ή φορείς λέγανε ότι δεν καταλαβαίνουν», τόνισε, από την πλευρά της, η Λίνα Λιάκου, διευθύνουσα σύμβουλος για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή στο Παγκόσμιο Δίκτυο Ανθεκτικών Πόλεων.
Η ίδια ανέφερε ότι μετά από σχεδόν 10 χρόνια που έχουμε δει να έχουν διπλασιαστεί οι φυσικές καταστροφές είναι πλέον σαφές γιατί χρειαζόμαστε αστική ανθεκτικότητα. «Έχουμε 600 φυσικές καταστροφές τον χρόνο και το οικονομικό κόστος στην Ευρώπη μεταξύ του 2021 και 2023 ήταν πάνω από 160 δισεκατομμύρια. Το 68% αυτού του κόστους προήλθε μέσα από τις πόλεις», πρόσθεσε.
«Το ΤΕΕ είναι παρόν σε όλα τα μεγάλα έργα» επισήμανε, τέλος, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου/ΤΚΜ, Ηλίας Περτζινίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση των αδειών και των απαιτούμενων βεβαιώσεων για την ολοκλήρωση μιας κατασκευής, τον ψηφιακό χάρτη με τις πληροφορίες για κάθε γεωτεμάχιο, την έναρξη της ψηφιακής αποτύπωσης των υποδομών της χώρας και το πρόγραμμα παρακολούθησης της αυθαίρετης δόμησης.
Το 4ο TFTD διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.